[A050] Eindhoven - Ewijk

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Schelpenpaadje
expressweg

Re: [A050] Eindhoven - Ewijk

Bericht door Schelpenpaadje » vr 10 feb 2023, 13:58

^^ Of Ledland ;)

Steyn_E
autoweg

Bericht door Steyn_E » vr 10 feb 2023, 16:21

Het meest vervelend vind ik dat sommige van die panelen midden in de nacht net zo fel zijn als overdag. Classic Park bij Boxtel is er zo eentje. Alsof je door een zonnebank rijdt midden in de nacht. En dat bord is dan nog een serieus eind van de snelweg af.

RdG
polderweggetje

Bericht door RdG » za 11 feb 2023, 16:25

Datzelfde heb ik bij de reclamezuil langs de A50 thv toerit 11 richting Oss. Die lijkt ‘s nachts ook niet te dimmen en is bij licht-gekleurde reclames ergerlijk fel.
Volg mijn werk op Twitter!

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » za 11 feb 2023, 20:39

Bewust niet goed inregelen, door de exploitant, denk ik dan maar.
Landelijke database verplicht instellen, openbaar toegankelijk en dan maar rapporteren. Misschien helpt dat iets :?:

IIVQ
verkeersader

Bericht door IIVQ » zo 12 feb 2023, 11:34

Als ik van Amsterdam Zuidoost naar IJburg fiets, is die LED-mast anders verrekte handig op het onverlichte fietspad. Jammer dat er ook donkere reclames zijn.</sarc>
Ik vind bewegende reclames langs snelwegen (dus ook foto's die verspringen) écht afleidend, zowel overdag als 's nachts. Daarnaast is het slecht voor de natuur waar het donker zou horen te zijn.
Dat RWS wel zit te zeuren over zwaaiende mensen in een skilift, terwijl dit geen probleem is, vind ik vreemd.

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » zo 12 feb 2023, 14:42

Hadden ze die skilift moeten bekleden met ledschermen?

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 25 mar 2023, 10:25

https://www.gld.nl/nieuws/7908296/graaf ... nelweg-a50

'Graafwerk van dassen ondermijnt ook snelweg A50'

Op meerdere plekken onder snelweg A50 hebben dassen gigantische burchten gegraven. Stichting Das&Boom vindt het onverantwoord dat Rijkswaterstaat geen maatregelen neemt. Volgens de stichting graven de dassen nog elke dag aan de burchten en kan dat leiden tot plotseling inzakken van de snelweg.

Volgens Jaap Dirkmaat zitten de burchten bij Hernen en ook bij Bergharen onder de A50 er al heel lang en graven de dassen nog steeds heel veel zand uit. "Het kan niet anders dat dat instabiliteit veroorzaakt. Er ligt hier meer dan 40 kuub zand. Dat is honderden meters gang.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » za 25 mar 2023, 11:37

^^ De reactie van RwS vind ik ook een sterk staaltje (uitwas) van de uitbestedingscultuur. :(
(..)Tegenover Omroep Gelderland zegt een woordvoerder van Rijkswaterstaat dat bij hen niet iets bekend is over eventuele activiteiten van dassen bij rijkswegen in Gelderland. "Rijkswaterstaat heeft een onderhoudsaannemer die hierop toeziet", legt de woordvoerder uit. "Zij hebben ecologen in dienst die de situatie beoordelen. Ook het contact met Das&Boom verloopt via die aannemer. Als er actie ondernomen wordt, dan gaat dat via hen." "Onbegrijpelijk", zegt Dirkmaat. "We hebben ze jaren geleden al gewaarschuwd."
https://www.gld.nl/nieuws/7908296/graaf ... nelweg-a50

Hoe brengen die dassen al dat zand eigenlijk naar de uitgang? Lijkt mij ook niet makkelijk.. honderden meters sjouwen met die korrels. :woop:

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 26 mar 2023, 13:56

"Onbegrijpelijk", zegt Dirkmaat. "We hebben ze jaren geleden al gewaarschuwd."
Meldpunt gevaarlijke situaties: Dassenburcht onder snelweg. -> Melding doorgezet naar aannemer. Aannemer: Kost boel geld om te herstellen. Valt buiten contract. Meerwerk. Manager: Ja daar heb ik geen geld voor. Is het onveilig? Inspecteur: Niet accut onveilig. Moet wel wat aan gedaan worden. Afdeling financiën: Geld om dassen weg te halen? Ja dat is niet onze prioriteit. Geen cent voor dit soort dingen.

Zo gebeurt er dus een tijd niets: ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 26 mar 2023, 16:36

Chris schreef: za 25 mar 2023, 10:25 https://www.gld.nl/nieuws/7908296/graaf ... nelweg-a50

'Graafwerk van dassen ondermijnt ook snelweg A50'

Op meerdere plekken onder snelweg A50 hebben dassen gigantische burchten gegraven. Stichting Das&Boom vindt het onverantwoord dat Rijkswaterstaat geen maatregelen neemt. Volgens de stichting graven de dassen nog elke dag aan de burchten en kan dat leiden tot plotseling inzakken van de snelweg.

Volgens Jaap Dirkmaat zitten de burchten bij Hernen en ook bij Bergharen onder de A50 er al heel lang en graven de dassen nog steeds heel veel zand uit. "Het kan niet anders dat dat instabiliteit veroorzaakt. Er ligt hier meer dan 40 kuub zand. Dat is honderden meters gang.
Iets verderop bij Oss heeft de A50 van de gemeente ooit een straatnaam gekregen. Heel toepasselijk is dat de Dassenbaan. :rofl2:

Maar in dit geval gaat het om het deel tussen KP Ewijk en KP Bankhoef. Alhoewel dit niet het allerdrukste deel van de A50 is, zou een afsluiting hier toch zeker erg ongelegen komen. Er zijn maar twee omleidingsroutes denkbaar. A15-A2 via KP Deil is al filegevoelig, A73-N326-A326 kent verkeerslichten en een rotonde, en kan zoveel extra verkeer ook niet aan.

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » zo 26 mar 2023, 21:05

Het "voordeel" van een snelweg is nog dat je tijdens werkzaamheden het verkeer over één rijbaan kunt leiden. Bij een spoorbaan kan dat niet vanwege de veiligheid van werkmensen en de stabiliteit van de spoordijk.