Tsjonge wat een respons.
harry schreef:Kaaiman schreef:wegenprojecten op belangrijke A- en N-wegen.
Wat zijn de criteria? Wanneer doet een project wel mee en wanneer niet?
Ik zie een aantal huidige projecten niet terug (bijvoorbeeld N46, N370). Zijn die "te snel" af?
Ik ben nog een beetje zoekende naar welke wegen wel en welke niet. En ook welke wegen(projecten) belangrijk genoeg zijn om op de kaart te komen.
captain007 schreef:De ruit van Eindhoven kan je denk ik voorlopig wel schrappen van de kaart.
Dat is puur speculatie. De plannen zijn er, zijn concreet en vooralsnog niet geschrapt.
keokiracer schreef:Snelle blik:
- A4 langs Spijkenisse lijk me wat optimistisch

- Wat is 1-2+3 (A27 nabij Hooipolder)?
- Ombouw N261 staat niet aangegeven
Wilde je ook de ombouw van spitsstroken naar volwaardige rijstroken aangeven (A12 2x) of niet?
A4 KP Benelux - Klaaswaal staat als gereserveerd tracé in de SVIR en is niet zoals de A54 of de IJmeerverbinding afgeschoten. Er gebeurt alleen niets concreets aan de planvorming, maar dat is met meer projecten (ogenschijnlijk) het geval, zoals de A20 2x3 tot aan KP Gouwe.
Bij 'sommen' als 1-2+3 moet je de - als dezelfde richting lezen en de + als tegenovergestelde richting. Dus twee rijbanen met resp. 1 en 2 rijstroken in dezelfde richting, en dan nog een rijbaan met 3 rijstroken in de tegengestelde richting. Feitelijk 2x3, verdeeld over aparte 3 rijbanen.
N261 is zo'n project dat in 2015 klaar moet zijn. Ik twijfel nog of ik die wel op de kaart wil hebben. Maar dan zouden de A4 Delft-Zuid - KP Kethelplein, A15 Harmsenbrug - KP Vaanplein en A50 KP Valburg - KP Ewijk er ook weer af moeten. Punt van twijfel dus.
Plusstroken vallen op de kaart onder fysieke wegverbreding. De A12 is dus al op volledige breedte qua aantal rijstroken, er is alleen wel eens een rijstrook afgekruist. Dat is dus wat anders dan het benutten van de vluchtstrook als rijstrook: een echte spitsstrook.
Wouter N14 schreef:Mag de Rotterdamsebaan meedoen?
Twijfelgeval. De weg wordt volgens mij gemeentelijk, zonder A/N-nummer, maar dat is de Hubertustunnel ook. De Rotterdamsebaan kan als N13 beschouwd worden, zoals het Hubertustracé als N440 beschouwd kan worden. Maar in hoeverre dat projecten zijn van bovenregionaal belang...
(Ik zie dat de s116 Amsterdam er ook nog af moet.)
Rein schreef:Aanvulling: De plannen voor de Duinpolderweg hebben ook betrekking op het stuk tussen N205 en de A4 en dus niet alleen tussen N206 en N205. Tussen de N205 en de Spoorlaan zal vermoedelijk de Nieuwe Bennebroekerweg naar 2x2 verdubbeld worden en tussen de Spoorlaan en de A4/Mandeladreef zal een nieuw stuk Nieuwe Bennebroekerweg moeten komen.
Verder is de verdubbeling van de N207 onder Nieuw-Vennep niet ingetekend.
Doortrekking N206 Nieuwe Bennebroekerweg verwerkt. N207 moet ik nog naar kijken.
Techum schreef:Als je in Fryslân de Centrale As vermeldt, dan hoort hier ook de N355 rondweg Hurdegaryp bij.
De selectie van welke wegen wel en welke niet is gebaseerd op de Combikaart. Daar zijn al pagina's over volgeschreven, dus dat ga ik niet nogmaals doen. Maar als een weg niet ergens (grotendeels) als stroomweg gecategoriseerd is
volgens het vigerende beleid (ongeacht hoe de weg er in de praktijk bij ligt!), dan is de kans groot dat de weg niet op de kaart staat. En nogmaals, stroomweg is niet hetzelfde als autoweg.
Als je mij een vastgesteld beleidsdocument kunt geven waar de N355 op staat als stroomweg, dan zal ik 'm er zeker op zetten.
harry schreef:Kaaiman schreef:wegenprojecten op belangrijke A- en N-wegen.
Wat zijn de criteria? Wanneer doet een project wel mee en wanneer niet?
Ik zie een aantal huidige projecten niet terug (bijvoorbeeld N46, N370). Zijn die "te snel" af?
Zal ik nog even naar kijken.
harry schreef:Ik zou het aantal rijstroken op een consistente manier aangeven. Dus niet de ene keer een vermenigvuldiging (2x2), de andere keer een optelling (2+3) of een aftrekking (1-4+4-1)

Voorlopig hou ik het zo, maar ik hou je suggestie in het achterhoofd.