Daarna de Promenade des Anglais teruggereden naar de A8. Bijzondere stadsweg, enorm veel verkeerslichten maar ik hoefde maar een paar keer te stoppen. De maximumsnelheid is 50 maar het verkeer reed vooral 35-40, behalve dan scooters en motoren die overal doorheen knallen. En de busstrook is te smal voor een bus dus dat is ook nog wel eens riskant.
Ook bijzonder: ik reed in Lyon en er kwam een gemeentelijke bestelauto mij tegemoet, waarvan de aanhanger ineens los kwam en zo het tegenverkeer in rolde (waar ik reed). Gelukkig ging het met 30 km/h en ik kon het ontwijken, maar je zal er maar bovenop klappen.

Ook nog gedaan: de éénrichtingsweg over de Mont Faron in Toulon. Prachtig uitzicht over de stad, maar ik denk dat dit met een beetje toeristendrukte weinig aan is omdat er bij het uitzichtspunt maar 4 parkeerplekken zijn en je dan moet doorrijden. Nu reed er helemaal niemand. Wel een aparte weg die heel erg smal en deels ook heel steil is. Ik vraag mij af hoe vaak camperaars die weg op een kaart zien en denken dat het dan wel prima kan...