Sven_engelen's dashcamsels
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
Re: Sven_engelen's dashcamsels
Die Clio, Mercedes (witte) en Polo rijder/ster hadden gewoon een vooruitziende blik. 

-
- expressweg
Afslag gemist? Anders zou je denk ik niet koste wat het kost naar rechts komen. Wel vind ik het netjes dat je niet het puntstuk hebt doorgepakt om alsnog de A73 te pakken. Applausje voor dat Link
Svenlo
-
- expressweg
-
- autoweg
Je hebt niet door dat de vrachtwagenchauffeur een inhaalactie inzet voor de Vito, mede mogelijk gemaakt doordat jij een rijstrook opschuift?
Vrachtwagenchauffeur kan zijn actie afbreken omdat die Vito er toch rechts af gaat.. en gaat dus weer netjes rechts rijden..
(Vito bestuurder had ff eerder richting aan moeten geven natuurlijk).
Ruimte maken suggereert dat jij de vrachtwagen rechts voorbij zou willen.. waar dat formeel niet mag..
-
- expressweg
-
- expressweg

I'm average height... in Thailand.
-
- expressweg
-
- expressweg
Waarom tuter je eigenlijk?
De vrachtwagen doet niets fout. JIj gaat rechts inhalen. Dat is wel fout.
Note: ik haal ook wel eens rechts in, maar dat is illegaal en geen recht, zoals jij het wel doet voorkomen.
Als ik inhaal, rijd ik meestal al een tijd op de rechterstrook, terwijl er een muppet op de middenstrook blijft hangen. Maar dat is hier niet het geval.
De vrachtwagen doet niets fout. JIj gaat rechts inhalen. Dat is wel fout.
Note: ik haal ook wel eens rechts in, maar dat is illegaal en geen recht, zoals jij het wel doet voorkomen.
Als ik inhaal, rijd ik meestal al een tijd op de rechterstrook, terwijl er een muppet op de middenstrook blijft hangen. Maar dat is hier niet het geval.
-
- 2x4 autosnelweg
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- Hoofdmoderator
Neemt niet weg dat Sven soms, en zeker rond dit soort grote jongens, iets defensiever kan rijden.
Ik herken het gedrag soms wel uit mijn eerste jaren met mijn rijbewijs. Altijd je gelijk willen halen in het verkeer en jezelf onnodig in situaties werken waardoor je in conflict komt. Als ik mijn oude filmpjes terug kijk denk ik regelmatig: "dat was niet zo handig van me, dat had ik anders moeten doen."
Gelukkig merk ik dat mijn eigen rijstijl rustiger en gewoon beter is geworden door leeftijd en rijervaring. Ik kom echt zelden of nooit meer in bovenstaand soort situaties door wellicht wat meer kalmte en verkeersinzicht. Je leert vanzelf als je van alles mee maakt
Ik herken het gedrag soms wel uit mijn eerste jaren met mijn rijbewijs. Altijd je gelijk willen halen in het verkeer en jezelf onnodig in situaties werken waardoor je in conflict komt. Als ik mijn oude filmpjes terug kijk denk ik regelmatig: "dat was niet zo handig van me, dat had ik anders moeten doen."
Gelukkig merk ik dat mijn eigen rijstijl rustiger en gewoon beter is geworden door leeftijd en rijervaring. Ik kom echt zelden of nooit meer in bovenstaand soort situaties door wellicht wat meer kalmte en verkeersinzicht. Je leert vanzelf als je van alles mee maakt

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 4x5 autosnelweg
Heel verstandig. Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- expressweg
En onze feedback op Sven zijn dashcambeelden kan hem wellicht helpen bij het leren om wat defensiever te gaan rijden. 

-
- expressweg
Voor het einde van het jaar heb ik toch besloten er eentje te maken. Een compilatie met daarin zo'n beetje het meest interessante van het jaar.
Link
Link
Svenlo
-
- 2x2 autosnelweg
1:45: Rechts inhalen op een plek waar je ook nog eens geen uitwijkruimte hebt als iemand toch plots naar rechts komt...
3:18: Als je ver genoeg voor je uit kijkt (voor zowel jou als de grijze Seat) zie je dit conflict aankomen. Voor de zekerheid in dit soort situaties dus beter wat langer links blijven rijden.
5:00: Vrachtwagenchauffeur is in principe fout, maar het was veiliger geweest om even gas te lossen.
6:13: Valt ook te verwachten als je vooruit kijkt. Je rijdt in eerste instantie met gelijke snelheid er links achter, terwijl jullie allebei met groot snelheidsverschil een vrachtwagen naderen.
8:35: Nog een voorbeeld waarom rechts inhalen link kan zijn.
3:18: Als je ver genoeg voor je uit kijkt (voor zowel jou als de grijze Seat) zie je dit conflict aankomen. Voor de zekerheid in dit soort situaties dus beter wat langer links blijven rijden.
5:00: Vrachtwagenchauffeur is in principe fout, maar het was veiliger geweest om even gas te lossen.
6:13: Valt ook te verwachten als je vooruit kijkt. Je rijdt in eerste instantie met gelijke snelheid er links achter, terwijl jullie allebei met groot snelheidsverschil een vrachtwagen naderen.
8:35: Nog een voorbeeld waarom rechts inhalen link kan zijn.
-
- expressweg
Waarom wijk je naar de vluchtstrook uit bij dat ongeluk op de middenstrook?
-
- Voorzitter

-
- expressweg
Dat snap ik.
Maar je ziet op de video dan ook wat er dan wel gebeurt: motorrijders nemen de ontstane ruimte om met een hogere snelheid de auto te passeren.
Maar je ziet op de video dan ook wat er dan wel gebeurt: motorrijders nemen de ontstane ruimte om met een hogere snelheid de auto te passeren.
-
- expressweg

-
- expressweg
-
- expressweg
Tja, ik kan alleen maar suggereren dat er geen ruimte was geweest om in te halen en dat de motorrijders er dan achter waren gebleven.Robbert297 schreef: ↑do 02 jan 2020, 11:39Dat is zeker niet Sven zijn fout. Dat is puur de motorrijder die die actie uitvoert. Wat zou er zijn gebeurd als Sven niet zoveel ruimte vrijhield?
-
- Voorzitter

-
- autoweg
Waarom moet een motorrijder bij een ongeval nog ruimte benutten om in te halen?kees schreef: ↑vr 03 jan 2020, 7:47Tja, ik kan alleen maar suggereren dat er geen ruimte was geweest om in te halen en dat de motorrijders er dan achter waren gebleven.Robbert297 schreef: ↑do 02 jan 2020, 11:39Dat is zeker niet Sven zijn fout. Dat is puur de motorrijder die die actie uitvoert. Wat zou er zijn gebeurd als Sven niet zoveel ruimte vrijhield?
-
- expressweg
LinkBij de 1e had ik zoiets van vooruit ga maar. Maar bij de 2e raakte ik geïrriteerd.
LinkEhh dit hoort niet... RWS hiervoor gebeld. Stonden de invoeger/vluchtstrook te blokkeren om daar (denk ik) de nacht door te brengen. Koekoek... Had achteraf beter 112 kunnen bellen. Pas na 15 min had de medewerker van RWS door waar de locatie van de VZP die ik noemde was. Kon de hectometerpaal niet lezen toen ik er voorbij reed...
Svenlo
-
- expressweg
LinkOpel wil naar links maar kan niet naar links en ik wil eraf maar heb niet door dat de afrit er al zo snel is. Achja.
Svenlo
-
- 4x3 autosnelweg
Getuigt wel van zelfinzicht dat laatste filmpje om dat alsnog te uploaden: dat stukje weg ligt bijna in je achtertuin 

-
- expressweg
-
- Hoofdmoderator
Nou, als daar je broek al vol van zit... 

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 2x2 autosnelweg
Wat rij jij als een opgefokte idioot rond. Ja, die grijze auto komt wat snel en makkelijk naar links. Maar 2 tellen later had jij sowieso moeten remmen, vanwege ander verkeer dat ook duidelijk langzamer rijdt dan jij. Doe eens wat ontspanningsoefeningen voor je de weg op gaat.
-
- expressweg

Svenlo