[foto] oude privé-foto's (1983-1998)

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

harry
Wegnummerfotograaf

[foto] oude privé-foto's (1983-1998)

Bericht door harry » vr 30 jan 2015, 23:02

Ik heb kortgeleden een negatiefscanner aangeschaft en heb al mijn oude negatieven ingescand. Ik had niet verwacht dat dat zo leuk zou zijn. Veel foto's zijn toch in redelijke staat gebleven.

Ik heb niet echt veel weg-gerelateerde foto's gemaakt in mijn "analoge" tijd. Het maken van een foto was toen ook een stuk duurder dan nu.
Bij deze een selectie van wat misschien interessant is voor wegenfreaks.

1983
Afbeelding
Groningen. Het Oosterhamriktracé (busbaan met brug over het Van Starkenborghkanaal) is in aanleg.

Afbeelding
Groningen, N7/N28. Het Europaplein wordt omgebouwd van rotonde naar ongelijkvloers kruispunt.

1984
Afbeelding
Groningen, N28 (nu N46). De Ring-Oost in aanleg, brug over het Eemskanaal.

Afbeelding
Vanaf hetzelfde punt de andere kant op: de gebouwen liggen langs het Damsterdiep.

Afbeelding
N41, nu N360. Het Damsterdiep zelf wordt versmald voor een brede kruising met de ringweg.

Afbeelding
Groningen, N28 (nu N46). De Ring-Oost gezien vanaf het viaduct in de Stadsweg. De weg is nog niet open.

Afbeelding
Groningen. Het Emmaviaduct (met oude rijstrookindeling) met zicht op het Hoofdstation.

1989
Afbeelding
Leidschendam (lijkt me duidelijk :) ). Op deze plek ligt nu een tunnel in de N14. De bomen hebben plaatsgemaakt voor een nieuwbouwwijk, o.a. voor forumleden.

1994
Afbeelding
Amsterdam, Dam vanuit Mme Tussaud's. Toen je nog dwars door de stad kon rijden (let op de ANWB-handwijzers).

1998
Afbeelding
Lübeck. Hier kreeg ik een parkeerbon, maar toen ik de parkeerwachter trof begreep hij best dat ik het niet helemaal begreep en verscheurde hij de bon...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Eemspoort
dorpsstraat

Re: [foto] oude privé-foto's (1983-1998)

Bericht door Eemspoort » za 31 jan 2015, 11:05

Toch mooie plaatjes, allemaal geschiedenis, dus interessant!

De beton-centrale op foto 1 is al weer lange tijd verdwenen. Op het naast gelegen terrein langs het Van Starkenborgkanaal (dus niet op de foto) heeft wat nieuwbouw plaats gevonden in de vorm van een flatje en rijtjes-huizen.
Als je langs je rechter schouder keek, zou je Opel-dealer Van der Molen moeten zien, die daar destijds nog zat.

Foto 3 & 4 toont de aanleg van de Driebondsbrug. Als je nu op de zelfde plaats weer die foto's zou maken, zou je het niet direct herkennen vanwege alle nieuwbouw die er plaats heeft gevonden. Maar dit is u vast wel bekend.

Als je op foto 5 direct voorbij het dijklichaam rechtsaf gaat, rij je de Driebondsbrug, en daarmee de Ringweg op.

Erg leuk om dit eens te zien, ik was toen een jaar of 7/8 en kan me niets meer van de werkzaamheden herinneren.

Gr. Ed
Beter mee verlegen, dan om verlegen.