Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

keokiracer
2x3 autosnelweg

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door keokiracer »

(nieuwe pagina quote)
Chris schreef: ma 15 jul 2024, 17:11 Ik vroeg mij af of jullie dit vaak zien bij mijn berichten. Ik gebruik nu wat vaker Imgbb, maar die server lijkt soms (kort) de hik te hebben. Een refresh lost het vaak al op.
Ik heb het nog niet gezien.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 »

Ik heb het volgens mij wel al eens gezien. Maar ook niet constant.
Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman »

Kaaiman schreef: za 18 feb 2023, 20:16 Nu ik bovenstaande, waarschijnlijk browsergegenereeede donkere modus zie... Niet elke browser heeft die functionaliteit helaas. Feature request van een donkere modus staat al een tijdje open. Misschien goed om toch eens te kijken wat er mogelijk is zonder al te veel aanpassingen?
Kaaiman schreef: vr 01 jan 2021, 19:37
Mark schreef: vr 01 jan 2021, 18:25Op zich ben ik wel een voorstander van het idee. Het ontbreekt mij echter aan tijd momenteel hier goed uitvoering aan te geven. Ook komt er nog vrij veel bij kijken om tot een goede dark mode te komen (denk bijvoorbeeld aan de iconen etc).
Ik zou al prima tevreden zijn met een standaard donker thema zonder fancy icoontjes. Desnoods onder de noemer 'Donker thema (experimenteel)' of '(beta)' zolang het nog niet is opgeleukt met eigen icoontjes.
Ik stuitte op deze extensie, zou dit wat kunnen zijn? Misschien eens in een testomgeving draaien? https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2557121
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
captain007
Forumbeheerder

^^ Dat werkt alleen met het standaardthema. Die gebruiken wij niet een op een dus dan moet je alle paginatypes en devices gaan testen om te kijken of het werkt. Hoop handwerk en bovendien kan het stukgaan na iedere upgrade (extensie is al sinds 2022 niet meer bijgewerkt ook). En dan draaien we ook nog extensies voor het een en ander op het platform. Oftewel het kost een hoop tijd en die is al schaars. Staat dus eerlijk gezegd erg laag op het priolijstje.
Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman »

Wat is er qua thema anders? Is dat beperkt tot wat icoontjes of gaat het dieper dan dat?
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
captain007
Forumbeheerder

^^ Dat zit dan voornamelijk in wat kleuren, lettertype, etc. Daarnaast zijn er enkele extensies met custom pagina's. Dat moet je allemaal nalopen en de templates zijn verschrikkelijk om te customizen. Want je wil ook niet dat contrasten anders weer niet kloppen of content onleesbaar wordt. Prioriteiten voor ons als beheer liggen momenteel vooral elders, zoals herinrichten email oplossing en de server upgrade volledig afronden.
SAN RED
verkeersader

Bericht door SAN RED »

Vraag: Is er een mogelijkheid je account/profiel te verwijderen van Wegenforum.nl ?
Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak »

Ja, dat is mogelijk. Stuur dan een PB naar een forumbeheerder: memberlist.php?mode=group&g=787
Enne gojje mins blieft altied leave.
Mundial
verkeersader

Bericht door Mundial »

Het .be adres van het forum lijkt niet correct meer door te verwijzen, je komt op een pagina van nginx terecht.
Begin juli, voor ik op reis vertrok, werkte het nog.
Mundial
verkeersader

Bericht door Mundial »

Mundial schreef: zo 04 aug 2024, 14:02 Het .be adres van het forum lijkt niet correct meer door te verwijzen, je komt op een pagina van nginx terecht.
Door deze melding lees ik toevallig jouw reactie
SAN RED schreef: za 03 aug 2024, 15:06 Vraag: Is er een mogelijkheid je account/profiel te verwijderen van Wegenforum.nl ?
Ik wilde gewoon even zeggen dat ik jouw berichten en kennis over bewegwijzering apprecieer, ik vergeet soms te liken maar lees ze wel.
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Mundial schreef: zo 04 aug 2024, 14:02 Het .be adres van het forum lijkt niet correct meer door te verwijzen, je komt op een pagina van nginx terecht.
Dank voor de oplettendheid. Ga er zo naar kijken.

Update: gefixt.
harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry »

Ik gebruik altijd de optie "nieuwe berichten" om te zien wat ik nog niet gezien heb sinds de vorige keer dat ik ingelogd ben.

Maar nu zie ik de laatste maanden vaak dat de lijst van "nieuwe berichten" ineens verdwijnt terwijl ik niet ben uitgelogd.
Is dit een softwarefout?

Ik moet nu "ongelezen berichten" bekijken en dan zien tot hoever in de tijd ik terug moet gaan.

Geen ramp, maar wel opvallend.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
captain007
Forumbeheerder

^^ Heb even zitten zoeken, maar kan er zo ook geen volledige duidelijkheid over krijgen hoe die range van nieuwe berichten wordt bepaald en opgeschoond. In elk geval lijkt er wel een factor tijd mee te spelen, maar aan de achterkant is er ook niks instelbaar hiervoor om dit te beinvloeden.
keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer »

keokiracer schreef: ma 15 jul 2024, 17:31 (nieuwe pagina quote)
Chris schreef: ma 15 jul 2024, 17:11 Ik vroeg mij af of jullie dit vaak zien bij mijn berichten. Ik gebruik nu wat vaker Imgbb, maar die server lijkt soms (kort) de hik te hebben. Een refresh lost het vaak al op.
Ik heb het nog niet gezien.
Nu wel :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
captain007
Forumbeheerder

harry schreef: wo 07 aug 2024, 19:31 Ik gebruik altijd de optie "nieuwe berichten" om te zien wat ik nog niet gezien heb sinds de vorige keer dat ik ingelogd ben.

Maar nu zie ik de laatste maanden vaak dat de lijst van "nieuwe berichten" ineens verdwijnt terwijl ik niet ben uitgelogd.
Is dit een softwarefout?

Ik moet nu "ongelezen berichten" bekijken en dan zien tot hoever in de tijd ik terug moet gaan.

Geen ramp, maar wel opvallend.
Gisteravond is een nieuwe versie van phpBB geinstalleerd. Hierin zit onder andere een bugfix voor volgens mij exact dit probleem:
An issue that was introduced in 3.3.12 and resulted in the “new posts” page being updated too often that caused new posts to disappear has been resolved.
Zou nu dus weer moeten werken als voorheen.
ronny forgeron
verkeersader

Bericht door ronny forgeron »

Onder je avatar bij elk bericht staat ook het aantal geplaatste berichten. Nu valt me op dat dit, bij mij althans, constant blijft en niet hoger wordt. :s
ronny forgeron
verkeersader

Bericht door ronny forgeron »

^^ en nu wel dus. Gelden reacties niet als berichten?
Toch wel dus, want nu verspringt de teller zie ik. Lag aan mijn internetverbinding eerder dan?
Attietattie
2x5 autosnelweg

Bericht door Attietattie »

^^ Ik zie dat een aantal van jouw laatste berichten in het Wegrestaurant is geplaatst. Ik meen dat berichten die daar worden geplaatst niet meetellen.

In die zin dat daar nog wel eens wat chit-chat plaatsvindt en inhoudelijk niet altijd iets toevoegt. Daarom wordt dat dan niet relevant geacht voor de telling.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
captain007
Forumbeheerder

^^ Correct, alleen in de on-topic subfora worden berichtaantallen meegeteld. Omdat er rangen gekoppeld zijn aan berichtaantallen en het posten van zoveel mogelijk berichten nooit een doel op zich mag zijn is hiervoor gekozen. Kwaliteit over kwantiteit is de gedachte hierachter.
IIVQ
autoweg

Bericht door IIVQ »

Leuk, dat nieuwe pijltje in quotes!
Thunderbolt
woonerf

Bericht door Thunderbolt »

Thunderbolt schreef: do 05 jan 2023, 18:10 Nieuw jaar, dus nieuwe jaartopics. (Wel en wee/Weer/etc). Maar waarom worden deze topics eigenlijk niet gemaakt met een mededeling in het topic van het jaar daarvoor en dan een afsplitsing van dat topic? Op die manier zijn zij die op het topic van 2022 geabonneerd waren ook direct geabonneerd op het topic voor 2023... Nu is het (kort) zoeken naar het nieuwe topic en opnieuw abonneren...
Even mijzelf geciteer, is het een idee om voor de nieuwe jaartopics een afsplitsing te maken van de huidige jaartopics, ipv volledig nieuwe topics te maken? Als ik het goed heb blijf je bij een afsplitsing geabonneerd.
Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak »

Beste forumgebruikers,

Tijdens de afgelopen ALV van de Vereniging Wegenforum zijn twee actiepunten opgesteld voor de herziening van de forumregels en welkomstmail. Beide zijn aangepast. Zie voor de nieuwe forumregels de volgende link: viewtopic.php?p=519780#p519780

Namens het moderatorenteam,
Hoofdmoderator Snelwegfreak
harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry »

Sinds gisteren lukt het me niet meer om de shortcuts te gebruiken voor [ img][ / img], [ spoiler][ / spoiler] e.d.
Vreemd genoeg lukt het me nu wel in dit topic...
Ligt dit aan mij?
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Ik heb dit probleem ook, maar het lijkt zich sporadisch voor te doen.

Ik kan dan wel op de button klikken, maar er gebeurt dan niks.
boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! »

Bij mij werken de buttons nog wel, maar de smilies zien er tegenwoordig zo uit:

Afbeelding
Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso »

^^ Ik had dat ook laatst. Als ik nu kijk is een klein deel van de emoticons niet te zien, maar als ik wat heen en weer zap door de pagina's zie ik ze wel weer allemaal.
captain007
Forumbeheerder

Zoals in het praathoekje al door mede-beheerder Mark was aangegeven hebben we gisteren en ook vanavond dus weer heel veel problemen gehad met AI bots die een DDOS aanval uitvoerden. Omdat dit niet meer houdbaar is hebben we daarom besloten extra maatregelen te nemen door het installeren van een firewall tegen AI scraper bots. Hier merk je een paar dingen van. Zo nu en dan zal er kort een laadscherm in beeld komen van Anubis, de filter die we er tussen hebben gezet. Daar wordt onder water een extra controlestap uitgevoerd om normaal verkeer van bots te onderscheiden. De tool slaat een cookie op als je door het filter heen komt, zodat je niet constant opnieuw die pagina te zien krijgt. We hopen dat met deze aanpassing het forum en ook de wiki daardoor weer op normale wijze te bezoeken zijn.
Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg

Bericht door Schelpenpaadje »

Complimenten voor deze snelle oplossing. Dit zijn lastige zaken. Hopelijk blijven de sites hiermee goed bereikbaar.

Ik heb sinds de technische aanpassingen al wel minimaal 2 keer opnieuw moeten inloggen omdat ik op de één of andere manier was uitgelogd. Het leek me goed dit even te melden.
MaartenE
verkeersader

Bericht door MaartenE »

Ik ben de "actieve onderwerpen" knop kwijt?

Afbeelding

Ben ingelogd, wellicht cookies verwijderen?
Vind het alleen vreemd dat het alleen die knop is die mist.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Was een van de maatregelen tegen de AI-aanval maar kan inmiddels weer terug.