Ik heb het nog niet gezien.Chris schreef: ma 15 jul 2024, 17:11 Ik vroeg mij af of jullie dit vaak zien bij mijn berichten. Ik gebruik nu wat vaker Imgbb, maar die server lijkt soms (kort) de hik te hebben. Een refresh lost het vaak al op.
Opmerkingen over het forum
Moderator: Moderatoren
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Re: Opmerkingen over het forum
(nieuwe pagina quote)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
captain007
- Forumbeheerder
-
Kaaiman
- Secretaris
Ik stuitte op deze extensie, zou dit wat kunnen zijn? Misschien eens in een testomgeving draaien? https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2557121Kaaiman schreef: za 18 feb 2023, 20:16 Nu ik bovenstaande, waarschijnlijk browsergegenereeede donkere modus zie... Niet elke browser heeft die functionaliteit helaas. Feature request van een donkere modus staat al een tijdje open. Misschien goed om toch eens te kijken wat er mogelijk is zonder al te veel aanpassingen?Kaaiman schreef: vr 01 jan 2021, 19:37Ik zou al prima tevreden zijn met een standaard donker thema zonder fancy icoontjes. Desnoods onder de noemer 'Donker thema (experimenteel)' of '(beta)' zolang het nog niet is opgeleukt met eigen icoontjes.Mark schreef: vr 01 jan 2021, 18:25Op zich ben ik wel een voorstander van het idee. Het ontbreekt mij echter aan tijd momenteel hier goed uitvoering aan te geven. Ook komt er nog vrij veel bij kijken om tot een goede dark mode te komen (denk bijvoorbeeld aan de iconen etc).
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
captain007
- Forumbeheerder
-
Kaaiman
- Secretaris
Wat is er qua thema anders? Is dat beperkt tot wat icoontjes of gaat het dieper dan dat?
🇳🇱🇪🇺
-
captain007
- Forumbeheerder
-
SAN RED
- verkeersader
Vraag: Is er een mogelijkheid je account/profiel te verwijderen van Wegenforum.nl ?
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Ja, dat is mogelijk. Stuur dan een PB naar een forumbeheerder: memberlist.php?mode=group&g=787
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
Mundial
- verkeersader
Het .be adres van het forum lijkt niet correct meer door te verwijzen, je komt op een pagina van nginx terecht.
Begin juli, voor ik op reis vertrok, werkte het nog.
Begin juli, voor ik op reis vertrok, werkte het nog.
-
Mundial
- verkeersader
Door deze melding lees ik toevallig jouw reactie
Ik wilde gewoon even zeggen dat ik jouw berichten en kennis over bewegwijzering apprecieer, ik vergeet soms te liken maar lees ze wel.SAN RED schreef: za 03 aug 2024, 15:06 Vraag: Is er een mogelijkheid je account/profiel te verwijderen van Wegenforum.nl ?
-
Mark
- Forumbeheerder
Dank voor de oplettendheid. Ga er zo naar kijken.
Update: gefixt.
Ben jij al lid van de Vereniging Wegenforum? • Wegenforum updates • #A4ZuidNu!
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Ik gebruik altijd de optie "nieuwe berichten" om te zien wat ik nog niet gezien heb sinds de vorige keer dat ik ingelogd ben.
Maar nu zie ik de laatste maanden vaak dat de lijst van "nieuwe berichten" ineens verdwijnt terwijl ik niet ben uitgelogd.
Is dit een softwarefout?
Ik moet nu "ongelezen berichten" bekijken en dan zien tot hoever in de tijd ik terug moet gaan.
Geen ramp, maar wel opvallend.
Maar nu zie ik de laatste maanden vaak dat de lijst van "nieuwe berichten" ineens verdwijnt terwijl ik niet ben uitgelogd.
Is dit een softwarefout?
Ik moet nu "ongelezen berichten" bekijken en dan zien tot hoever in de tijd ik terug moet gaan.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
captain007
- Forumbeheerder
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Nu welkeokiracer schreef: ma 15 jul 2024, 17:31 (nieuwe pagina quote)Ik heb het nog niet gezien.Chris schreef: ma 15 jul 2024, 17:11 Ik vroeg mij af of jullie dit vaak zien bij mijn berichten. Ik gebruik nu wat vaker Imgbb, maar die server lijkt soms (kort) de hik te hebben. Een refresh lost het vaak al op.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
-
captain007
- Forumbeheerder
Gisteravond is een nieuwe versie van phpBB geinstalleerd. Hierin zit onder andere een bugfix voor volgens mij exact dit probleem:harry schreef: wo 07 aug 2024, 19:31 Ik gebruik altijd de optie "nieuwe berichten" om te zien wat ik nog niet gezien heb sinds de vorige keer dat ik ingelogd ben.
Is dit een softwarefout?
Zou nu dus weer moeten werken als voorheen.An issue that was introduced in 3.3.12 and resulted in the “new posts” page being updated too often that caused new posts to disappear has been resolved.
-
ronny forgeron
- verkeersader
Onder je avatar bij elk bericht staat ook het aantal geplaatste berichten. Nu valt me op dat dit, bij mij althans, constant blijft en niet hoger wordt. 
-
ronny forgeron
- verkeersader
Toch wel dus, want nu verspringt de teller zie ik. Lag aan mijn internetverbinding eerder dan?
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
In die zin dat daar nog wel eens wat chit-chat plaatsvindt en inhoudelijk niet altijd iets toevoegt. Daarom wordt dat dan niet relevant geacht voor de telling.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
captain007
- Forumbeheerder
-
IIVQ
- autoweg
-
Thunderbolt
- woonerf
Even mijzelf geciteer, is het een idee om voor de nieuwe jaartopics een afsplitsing te maken van de huidige jaartopics, ipv volledig nieuwe topics te maken? Als ik het goed heb blijf je bij een afsplitsing geabonneerd.Thunderbolt schreef: do 05 jan 2023, 18:10 Nieuw jaar, dus nieuwe jaartopics. (Wel en wee/Weer/etc). Maar waarom worden deze topics eigenlijk niet gemaakt met een mededeling in het topic van het jaar daarvoor en dan een afsplitsing van dat topic? Op die manier zijn zij die op het topic van 2022 geabonneerd waren ook direct geabonneerd op het topic voor 2023... Nu is het (kort) zoeken naar het nieuwe topic en opnieuw abonneren...
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Beste forumgebruikers,
Tijdens de afgelopen ALV van de Vereniging Wegenforum zijn twee actiepunten opgesteld voor de herziening van de forumregels en welkomstmail. Beide zijn aangepast. Zie voor de nieuwe forumregels de volgende link: viewtopic.php?p=519780#p519780
Namens het moderatorenteam,
Hoofdmoderator Snelwegfreak
Tijdens de afgelopen ALV van de Vereniging Wegenforum zijn twee actiepunten opgesteld voor de herziening van de forumregels en welkomstmail. Beide zijn aangepast. Zie voor de nieuwe forumregels de volgende link: viewtopic.php?p=519780#p519780
Namens het moderatorenteam,
Hoofdmoderator Snelwegfreak
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Sinds gisteren lukt het me niet meer om de shortcuts te gebruiken voor [ img][ / img], [ spoiler][ / spoiler] e.d.
Vreemd genoeg lukt het me nu wel in dit topic...
Ligt dit aan mij?
Vreemd genoeg lukt het me nu wel in dit topic...
Ligt dit aan mij?
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
Chris
- Moderator
Ik heb dit probleem ook, maar het lijkt zich sporadisch voor te doen.
Ik kan dan wel op de button klikken, maar er gebeurt dan niks.
Ik kan dan wel op de button klikken, maar er gebeurt dan niks.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Bij mij werken de buttons nog wel, maar de smilies zien er tegenwoordig zo uit:

-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
-
captain007
- Forumbeheerder
Zoals in het praathoekje al door mede-beheerder Mark was aangegeven hebben we gisteren en ook vanavond dus weer heel veel problemen gehad met AI bots die een DDOS aanval uitvoerden. Omdat dit niet meer houdbaar is hebben we daarom besloten extra maatregelen te nemen door het installeren van een firewall tegen AI scraper bots. Hier merk je een paar dingen van. Zo nu en dan zal er kort een laadscherm in beeld komen van Anubis, de filter die we er tussen hebben gezet. Daar wordt onder water een extra controlestap uitgevoerd om normaal verkeer van bots te onderscheiden. De tool slaat een cookie op als je door het filter heen komt, zodat je niet constant opnieuw die pagina te zien krijgt. We hopen dat met deze aanpassing het forum en ook de wiki daardoor weer op normale wijze te bezoeken zijn.
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
Complimenten voor deze snelle oplossing. Dit zijn lastige zaken. Hopelijk blijven de sites hiermee goed bereikbaar.
Ik heb sinds de technische aanpassingen al wel minimaal 2 keer opnieuw moeten inloggen omdat ik op de één of andere manier was uitgelogd. Het leek me goed dit even te melden.
Ik heb sinds de technische aanpassingen al wel minimaal 2 keer opnieuw moeten inloggen omdat ik op de één of andere manier was uitgelogd. Het leek me goed dit even te melden.
-
MaartenE
- verkeersader
Ik ben de "actieve onderwerpen" knop kwijt?

Ben ingelogd, wellicht cookies verwijderen?
Vind het alleen vreemd dat het alleen die knop is die mist.

Ben ingelogd, wellicht cookies verwijderen?
Vind het alleen vreemd dat het alleen die knop is die mist.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.
-
Mark
- Forumbeheerder
Was een van de maatregelen tegen de AI-aanval maar kan inmiddels weer terug.
Ben jij al lid van de Vereniging Wegenforum? • Wegenforum updates • #A4ZuidNu!