Opmerkingen over het forum
Moderator: Moderatoren
-
Jablan
- stadsweg
Re: Opmerkingen over het forum
Or try Firefox. Translations possible, even on selected text only and more privacy.
-
hurricane
- autoweg
Zijn er nog ontwikkelingen mbt een eventuele experimentele dark-mode?Kaaiman schreef: di 16 jul 2024, 11:42Ik stuitte op deze extensie, zou dit wat kunnen zijn? Misschien eens in een testomgeving draaien? https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2557121Kaaiman schreef: za 18 feb 2023, 20:16 Nu ik bovenstaande, waarschijnlijk browsergegenereeede donkere modus zie... Niet elke browser heeft die functionaliteit helaas. Feature request van een donkere modus staat al een tijdje open. Misschien goed om toch eens te kijken wat er mogelijk is zonder al te veel aanpassingen?Kaaiman schreef: vr 01 jan 2021, 19:37Ik zou al prima tevreden zijn met een standaard donker thema zonder fancy icoontjes. Desnoods onder de noemer 'Donker thema (experimenteel)' of '(beta)' zolang het nog niet is opgeleukt met eigen icoontjes.Mark schreef: vr 01 jan 2021, 18:25Op zich ben ik wel een voorstander van het idee. Het ontbreekt mij echter aan tijd momenteel hier goed uitvoering aan te geven. Ook komt er nog vrij veel bij kijken om tot een goede dark mode te komen (denk bijvoorbeeld aan de iconen etc).
-
captain007
- Forumbeheerder
-
Piles
- autoweg
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
Ik ervaar een paar bugs.
Als ik normaal gesproken bij topics op het oranje snelwegsymbool of 'laatste bericht' druk, kom ik onderaan bij het laatste ongelezen bericht zoals het hoort, maar nu ineens niet meer. Nu kom ik bovenaan de laatste pagina en moet ik helemaal omlaag scrollen.
En als ik rechts bovenaan naast mijn avatar op het pijltje druk kan ik niet meer bij het submenu (bv. uitloggen), hij gaat meteen naar het gebruikerspaneel.
Als ik normaal gesproken bij topics op het oranje snelwegsymbool of 'laatste bericht' druk, kom ik onderaan bij het laatste ongelezen bericht zoals het hoort, maar nu ineens niet meer. Nu kom ik bovenaan de laatste pagina en moet ik helemaal omlaag scrollen.
En als ik rechts bovenaan naast mijn avatar op het pijltje druk kan ik niet meer bij het submenu (bv. uitloggen), hij gaat meteen naar het gebruikerspaneel.
-
Seat Ibiza
- 2x2 autosnelweg
Hier idem. Browser DuckDuckGo op Android.Wesso schreef: di 02 sep 2025, 11:15 Als ik normaal gesproken bij topics op het oranje snelwegsymbool of 'laatste bericht' druk, kom ik onderaan bij het laatste ongelezen bericht zoals het hoort, maar nu ineens niet meer. Nu kom ik bovenaan de laatste pagina en moet ik helemaal omlaag scrollen.
Edit: ik zie nu dat de browser de gevraagde pagina snel inlaadt, maar vervolgens de blauwe balk ergens halverwege blijft staan met laden. Tien tot twintig seconden later is het laden van de pagina pas voltooid en dan springt de pagina pas naar de laatste bijdrage.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Dat heb ik gisteravond ook ervaren.Seat Ibiza schreef: di 02 sep 2025, 11:45 Tien tot twintig seconden later is het laden van de pagina pas voltooid en dan springt de pagina pas naar de laatste bijdrage.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
10-20 seconden naar een balk staren lukt me niet, daar heb ik het geduld niet voor. Maar de problemen die ik (tijdelijk?) heb ervaren zijn nu weg. 
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Dat had ik ook niet.Wesso schreef: di 02 sep 2025, 16:24 10-20 seconden naar een balk staren lukt me niet, daar heb ik het geduld niet voor.
Mijn PC crahste tijdens het invullen van een bericht (niet gerelateerd probleem).
Na herstart ging mijn browser naar de pagina waar ik gebleven was, bij het invulveld, maar zonder de tekst die ik al had getypt.
Dus ik ging maar weer opnieuw een tekst verzinnen en intypen.
Na een stuk of 10 seconden verdween mijn nieuwe tekst en stond mijn tekst van voor de crash er ineens weer.
Ik denk dat mijn browser de invultekst pas terugzet als de hele pagina is geladen. Daaruit trek in de conclusie dat het laden meer dan 10 seconden duurde.
Ik heb er nu geen last meer van, maar frustrerend was het wel.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
captain007
- Forumbeheerder
Gisteravond is de serversoftware bijgewerkt. Daardoor moest er ook nog een extensie in de forumsoftware worden vervangen die niet geschikt meer was voor de nieuwere versie van PHP waar we nu op draaien. De installatie van die extensie duurde alleen tot diep in de nacht, waardoor het forum gisteren niet meer open kon. Het zou nu allemaal weer moeten werken en ook de snelheid van het forum en de wiki zou nu wat beter moeten zijn.
-
Chris
- Moderator
-
Mark
- Forumbeheerder
Er komen nog enkele onderbrekingen aan om de AI-bescherming wat strakker neer te zetten. Daar ben ik gisterenavond niet meer aan toegekomen
.
Ben jij al lid van de Vereniging Wegenforum? • Wegenforum updates • #A4ZuidNu!
-
Ds79m
- 2x3 autosnelweg
Dit dus, bedankt voor alle vrije tijd die erin gestoken is.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
hneel
- autoweg
Ik kan er niet meer in met de Brave browser
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
-
Mark
- Forumbeheerder
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
@hneel Rechts in de URL-balk op het leeuwtje klikken (Brave Shields). Uitzetten op pagina. Pagina afsluiten. Opnieuw forum/wiki openen. Dan werkt het wel en als de pagina dan geladen is kun je Brave Shields weer aanzetten. Dat werkt dan een aantal dagen ofzo en dan moet je het opnieuw doen.
Ik heb het overigens alleen met de wiki. Ook al voor de update van vandaag.
@Mark ik vermoed dat iets in Brave Shields verhindert dat de firewall zijn werk kan doen.
Ik heb het overigens alleen met de wiki. Ook al voor de update van vandaag.
@Mark ik vermoed dat iets in Brave Shields verhindert dat de firewall zijn werk kan doen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
captain007
- Forumbeheerder
Zie wel een draadje op reddit hierover. Lijkt erop dat Brave Shield ervoor zorgt dat de cookies die hiervoor noodzakelijk zijn niet opgeslagen worden. Kunnen we zelf helemaal niks aan veranderen aangezien je dat op de client moet instellen.
-
Mark
- Forumbeheerder
Zag die ook. Vreemd dat Brave Shield hier zo op aanslaat omdat het een reguliere cookie is, niet van een tracker of ander schimmige partij.
Maargoed, van Brave is wel bekend dat het een wat dubieuze club is met vreemde besluiten. Ik zou de browser niet aanraden in ieder geval.
Maargoed, van Brave is wel bekend dat het een wat dubieuze club is met vreemde besluiten. Ik zou de browser niet aanraden in ieder geval.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Sinds de upgrade zie ik op elke pagina reclame als deze. Het lijkt alsof het forum relevante zoektermen ofzo toont, maar het zijn allemaal links naar reclames. Ik zie geen andere banners meer dan deze.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
Ik zie naast die reclame ook nog wel de reclame voor het apneu kussen.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Het zijn bij mij alleen clickbait-achtige advertenties. Niet alleen op het forum trouwens, ook op veel andere plaatsen. Ik vermoed dat mijn structureel weigeren van cookies wat vruchten begint af te werpen, in de zin dat adverteerders die gericht adverteren dus niet bij mij uitkomen. De achterkant is dan kennelijk wel dat je dus de adverteerders te zien krijgt die totaal niet gericht willen/kunnen adverteren.
Of is het ook zo dat de LLM-afweermodellen die nu op het forum worden ingezet eraan bijdragen dat alleen deze desperado’s overblijven?
Of is het ook zo dat de LLM-afweermodellen die nu op het forum worden ingezet eraan bijdragen dat alleen deze desperado’s overblijven?
-
Egbert
- expressweg
Ik ook. Interessant, ik heb er eens op geklikt. Als ik er op klik komt er een venster van rechts geschoven die reclame laat zien, een beetje gerelateerd aan het woord wat er in staat. Alleen bij de laatste, waar nu "Luxemburg" staat, worden er allemaal topics van het wegenforum met Luxemburg erin getoond.Palance schreef: do 04 sep 2025, 21:41 Sinds de upgrade zie ik op elke pagina reclame als deze. Het lijkt alsof het forum relevante zoektermen ofzo toont, maar het zijn allemaal links naar reclames. Ik zie geen andere banners meer dan deze.
![]()
Dus wat dit is? Dit lijkt wel zeer specifiek in de forumsoftware te zitten.
-
Mark
- Forumbeheerder
De servercache is geleegd dus dan wordt er weer een geüpdatet stukje Adsense code ingeladen van onze grote vrienden bij Google. Kennelijk hebben ze weer eens wat nieuws bedacht waar we natuurlijk allemaal op zaten te wachten... En de inhoud werking is vrij logisch. Google indexeert het forum en weet ook op welke zoektermen de mensen het forum bereiken. Vanuit die datasets zullen wel wat woorden worden gepakt en dan in deze "advertentie" worden gepropt.Palance schreef: do 04 sep 2025, 21:41 Sinds de upgrade zie ik op elke pagina reclame als deze. Het lijkt alsof het forum relevante zoektermen ofzo toont, maar het zijn allemaal links naar reclames. Ik zie geen andere banners meer dan deze.
Nee.Pino schreef: vr 05 sep 2025, 8:18 Of is het ook zo dat de LLM-afweermodellen die nu op het forum worden ingezet eraan bijdragen dat alleen deze desperado’s overblijven?
Nee, het forum doet, behalve een stukje Google-code inladen, helemaal niks. Google heeft er een handje van vaker ongevraagd dingen te wijzigen in het AdSense platform. Het is dat Google AdSense geld in het laatje brengt voor de Vereniging Wegenforum, anders had ik die smerige bedoening al lang geleden van het forum verwijderd...Egbert schreef: vr 05 sep 2025, 10:05 Dus wat dit is? Dit lijkt wel zeer specifiek in de forumsoftware te zitten.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Het ziet er echt kwaadaardig uit: ze hebben alle moeite gedaan om niet te laten zien waar de links naartoe gaan.
(Normaal zie ik onderin de browser naar welk adres ik zou gaan als ik met de muis zou klikken.)
Dat ga ik beslist niet doen!
Dat denk ik niet. De woorden in de "advertentie" zijn kennelijk gehaald van de pagina waar je op zit, zodat het allemaal heel relevant lijkt.
--Harry.
--Harry.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Ik kom vandaag dit soort reclames nu op meerdere websites tegen.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Chris
- Moderator
Vroeger was dit soort adverteren (context-based advertising) de standaard, maar sinds mobiele apps en websites alles wat je doet en zoekt en naar kijkt vastleggen, hebben gepersonaliseerde advertenties de overhand gekregen.
Ik vraag mij af of dit een methode van Google is om personalisatie af te dwingen door standaard advertenties hinderlijk of misleidend te maken. Facebook heeft dat ook gedaan, je kan zonder gepersonaliseerde advertenties door Facebook scrollen, maar dan krijg je elke paar berichten een 'advertentie time-out' waarbij je pas verder kan als je 6 seconden naar een advertentie hebt gekeken.
Ik vraag mij af of dit een methode van Google is om personalisatie af te dwingen door standaard advertenties hinderlijk of misleidend te maken. Facebook heeft dat ook gedaan, je kan zonder gepersonaliseerde advertenties door Facebook scrollen, maar dan krijg je elke paar berichten een 'advertentie time-out' waarbij je pas verder kan als je 6 seconden naar een advertentie hebt gekeken.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Wat het trouwens ook goed doet bij mijn advertenties de laatste tijd zijn banners met teksten als “De villa van Linda de Mol in Hilversum is schokkend”. Geen idee waar die je naartoe brengen. Ik gok wederom een louche advertentieplatform.
-
Jeff
- expressweg
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Ik zou zeggen dat het subforum Goederenvervoer en luchtvaart daarvoor het meest passend is, kijkend naar de omschrijvingen van de fora. Met weginfrastructuur heeft het sowieso niks te maken.Jeff schreef: vr 05 sep 2025, 21:36 Waar kan/mag ik berichten over pijpleidingen/buisleidingen plaatsen?