Opmerkingen over het forum
Moderator: Moderatoren
-
Chris
- Moderator
Re: Opmerkingen over het forum
Ik zie best vaak mensen een bericht van een korte zin met een verwijzing naar een link plaatsen.
Alhoewel dit natuurlijk makkelijk is op een mobiel apparaat, waar een langer bericht typen gedoe is, laat staan met een hele opmaak erbij.
Maar een probleem is dat websites vaak veranderen en al die geposte links dus niet meer werken en de informatie niet meer vindbaar is. Vroeger was dat wel eens 8 of 10 jaar, maar tegenwoordig is dat vaak veel korter.
Ze zeggen wel eens, 'the internet is forever', maar deze slogan is heel erg incorrect gebleken, er wordt zelfs gesteld dat de periode 2000-2010 in de toekomst moeilijker te reconstrueren zal zijn dan 1900-1910, omdat er zoveel content online is geplaatst die al tijden niet meer vindbaar is.
Ik doe veel onderzoek naar historie van wegen en je verbaast je er over hoeveel informatie van bijvoorbeeld 2017 of 2018 al niet meer vindbaar is. En soms nog korter. Nieuwssites en overheidssites krijgen een redesign, persberichten van overheden verdwijnen na een regeringswissel, social media is nog veel vluchtiger, etc. Allemaal met gevolg dat links niet meer werken.
Ik zou niet willen aanmoedigen om complete commerciële nieuwsberichten te gaan plaatsen, maar iets meer info dan een korte zin en een link zou wel beter zijn voor de terugvindbaarheid op wat langere termijn. En ik denk ook voor discussie / interesse in een onderwerp omdat lang niet iedereen zal doorklikken op basis van een zin van 7 woorden.
Alhoewel dit natuurlijk makkelijk is op een mobiel apparaat, waar een langer bericht typen gedoe is, laat staan met een hele opmaak erbij.
Maar een probleem is dat websites vaak veranderen en al die geposte links dus niet meer werken en de informatie niet meer vindbaar is. Vroeger was dat wel eens 8 of 10 jaar, maar tegenwoordig is dat vaak veel korter.
Ze zeggen wel eens, 'the internet is forever', maar deze slogan is heel erg incorrect gebleken, er wordt zelfs gesteld dat de periode 2000-2010 in de toekomst moeilijker te reconstrueren zal zijn dan 1900-1910, omdat er zoveel content online is geplaatst die al tijden niet meer vindbaar is.
Ik doe veel onderzoek naar historie van wegen en je verbaast je er over hoeveel informatie van bijvoorbeeld 2017 of 2018 al niet meer vindbaar is. En soms nog korter. Nieuwssites en overheidssites krijgen een redesign, persberichten van overheden verdwijnen na een regeringswissel, social media is nog veel vluchtiger, etc. Allemaal met gevolg dat links niet meer werken.
Ik zou niet willen aanmoedigen om complete commerciële nieuwsberichten te gaan plaatsen, maar iets meer info dan een korte zin en een link zou wel beter zijn voor de terugvindbaarheid op wat langere termijn. En ik denk ook voor discussie / interesse in een onderwerp omdat lang niet iedereen zal doorklikken op basis van een zin van 7 woorden.
-
traveldude
- woonerf
Terechte opmerking. Een deel is ook te ondervangen door de url op te slaan in archive.org. Dat is misschien niet voor elke pers-scheet even relevant, maar kan voor sommige dingen met meer (historische) achtergrond wel een goed borgmiddel zijn - voor zolang archive.org natuurlijk functioneert
. Het is zeker geen panacee, en ook niet bedoeld om de suggestie van Chris om wat uitgebreider samen te vatten teniet te doen, maar het kan helpen dingen wat langer online raadpleegbaar te houden voor wie er wat mee wil.
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
Het filter om DDoS'ers en spammers tegen te gaan staat nu wel heel erg scherp afgesteld.
Ik krijg de tussenpagina sinds deze week ook regelmatig te zien op het moment dat in een reactie verstuur. Met als gevolg dat deze niet is geplaatst en mijn bericht weg is. Heel irritant.
Kan hier a.u.b. naar gekeken worden?
Het gaat nu ten koste van mogelijk waardevolle bijdragen aan het forum, en uiteindelijk ook vaste bezoekers.
Ik krijg de tussenpagina sinds deze week ook regelmatig te zien op het moment dat in een reactie verstuur. Met als gevolg dat deze niet is geplaatst en mijn bericht weg is. Heel irritant.
Kan hier a.u.b. naar gekeken worden?
Het gaat nu ten koste van mogelijk waardevolle bijdragen aan het forum, en uiteindelijk ook vaste bezoekers.
-
Alain
- expressweg
Gelukkig heb ik daar geen last van - 99% van wat ik post is toch sh*t die meteen vergeten mag worden.Schelpenpaadje schreef: do 16 okt 2025, 8:48 Het gaat nu ten koste van mogelijk waardevolle bijdragen
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
Oke, in dat geval graag de meldingen die ik krijg tijdens het posten verplaatsen naar AlainAlain schreef: do 16 okt 2025, 14:56Gelukkig heb ik daar geen last van - 99% van wat ik post is toch sh*t die meteen vergeten mag worden.Schelpenpaadje schreef: do 16 okt 2025, 8:48 Het gaat nu ten koste van mogelijk waardevolle bijdragen
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Het forumbeheer geniet op dit moment van een welverdiende vakantie, dus je zult even geduld moeten hebben. Misschien voortaan je post voor de zekerheid even kopiëren voor je op de "Verstuur" knop drukt 
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
Alain
- expressweg
Hemeltjelief, vieren die ook al samen vakantie?Snelwegfreak schreef: do 16 okt 2025, 17:57 Het forumbeheer geniet op dit moment van een welverdiende vakantie
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Hemelsbreed zitten ze wel een kleine vierduizend kilometer uit elkaar 
-
traveldude
- woonerf
met de browserknop op terug wil ook helpen. Garantie tot het einde van dit bericht.
-
Alain
- expressweg
Aha, de een zit lekker in het zonnetje in Zuid-Frankrijk en de ander loopt te vernikkelen op Spitsbergen. Goede dealSnelwegfreak schreef: vr 17 okt 2025, 14:04 Hemelsbreed zitten ze wel een kleine vierduizend kilometer uit elkaar![]()
-
SAN RED
- verkeersader
Wel een handige nieuwe tool. Wanneer je je geplaatste bericht bewerkt, kun je dus ook de bewerkingsgeschiedenis zien. 
-
captain007
- Forumbeheerder
-
Alain
- expressweg
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Geen idee, you tell us
Ik zie niet in waarom het relevant is om (voor niet-moderatoren) de bewerkingsgeschiedenis van anderen te kunnen zien.
-
Alain
- expressweg
Op een ander forum dat ik infrequent bezoek was enkele jaren geleden een gebruiker die een heel etmaal besteedde aan het leegmaken van al zijn berichten om vervolgens met slaande deuren te vertrekken. Daar was het in het kader van leesbaarheid wel handig geweest.
Maar verder uiteraard niet - het was ook met een knipoog bedoeld.
Maar verder uiteraard niet - het was ook met een knipoog bedoeld.
-
Durashift
- expressweg
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
En dat is door het moderatorenteam hersteld.
-
SAN RED
- verkeersader
Terug naar mijn bericht. Ik vind het persoonlijk erg handig, want ik merk vaak pas achteraf dat mijn bericht beter geformuleerd kon worden, dat er iets toegevoegd had kunnen worden, of dat er iets anders moest. En dat terwijl ik het bericht vooraf nog had nagekeken. Met die tool behoud ik dus zelf beter het overzicht. "Misschien een van mijn forumwerkpunten
"