Wel voor je horeca-omzet. Daar zal sowieso een groot deel van de marge gehaald moeten worden.
[A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere
-
- 2x3 autosnelweg
Ik had dus mijn wagen op de P+R bij de Mac 't Oor geparkeerd, scheelde weer parkeerkosten. Dan is het een minuut of vijf wandelen naar de ingang.Schelpenpaadje schreef: ↑vr 15 apr 2022, 14:30Met de auto komt daar nog een parkeerticket van € 14,50 bij.
Ik vermoed dat ze met de helft van die prijzen makkelijk het dubbele aantal bezoekers hadden kunnen trekken.
Parkeerterrein van de Mac zelf hangen bordjes met de tekst eigen terrein en parkeren alleen voor bezoekers met een wegsleepwaarschuwing. (Of za dat kunnen controleren is een tweede)
-
- stadsweg
De laatste weken was er op elk Ster reclameblok bij de NPO een reclame van de Floriade. Dus wel degelijk promotie. Alleen vond ik de commercial niet echt opvallen, gewoon een mooie film, de eerste keren dacht ik dat het over de Keukenhof ging.Durashift schreef:Stond het bij jullie dan op het netvlies dat de Floriade deze week zou openen?
Bij mij niet.. ik heb er, tot deze week, ook niet echt promotie over gehoord. Wellicht is NL radiopubliek niet de doelgroep.. maar dat de FLoriade in Almere gereed was en opende deze week, was voor mij een verrassing.
Foto's van de kabelbaan maken wel nieuwsgierig naar een ritje, moet ik zeggen.
-
- 4x5 autosnelweg
Was dat niet van Floriworld in Aalsmeer? Want daarvan heb ik wel spotjes voorbij zien komen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
Dat was in Venlo in 2012 de misrekening. Er was teveel hipster eten en te weinig normaal eten wat mensen bij zo'n uitje willen hebben.
De organisatie in Limburg geeft de verkoop van eten en drinken exclusief in handen van één bedrijf. De Floriade houdt in eerste instantie strikt vast aan het principe van “cradle-to-cradle” (hergebruik van grondstoffen, red.). Bezoekers klagen dat er op het hele park geen patatje te krijgen is. Twee maanden na de start gaat de Floriade friet verkopen. Achteraf blikt de organisatie terug en vertelt ze wat ze mist in het assortiment: “Friet en kroketten, cola en bier, hotdogs en bratwurst. Daar mag iedereen van vinden wat hij of zij wil, maar dat zijn wel de producten die commercieel hoog scoren.” In een pril advies voor de Floriade 2022 in Almere is te lezen: ‘geen exclusiviteit’ voor de catering. Die les lijkt geleerd, want op de Floriade in Almere zijn meerdere cateraars actief: Het gaat om twee grote spelers, aangevuld met lokale horecaondernemers. De lokale bedrijven kunnen een aantal weken een foodtruck of container op het terrein runnen.
-
- 2x2 autosnelweg
"Makkelijk het dubbele" betekent dat het er in de praktijk meer zijn en je dus meer omzet maakt.
Daarbij zal de omzet per bezoeker uit horeca e.d. vrijwel gelijk blijven (of zelfs toenemen), dus ook daaraan verdien je meer.
-
- autoweg
Dat maak je schaalbaar natuurlijk.. dus met dezelfde groep medewerkers meer bezoekers 'verwerken'. Je zet gewoon een bordje neer in de trant van: wegens tekort aan arbeidskrachten vragen wij uw begrip dat onze dienstverlening wat langer kan duren.

(soortgelijke tekst zag ik vanochtend op de ruit hangen bij een bakkerij.

-
- 2x4 autosnelweg

'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- expressweg
-
- 2x2 autosnelweg
Jij gaat er vanuit dat die momenteel continu volledig benut worden?Attietattie schreef: ↑vr 15 apr 2022, 21:50Daarmee heb je niet ineens 2x zoveel stoelen, parkeerplaatsen of gondels.
-
- 2x4 autosnelweg
Wat denk je zelf? Als je 2x zoveel volk hebt als in eerste instantie berekend, denk ik dat je het niet met dezelfde capaciteit redt.
Momenteel? Nee, in tegendeel!Schelpenpaadje schreef: ↑vr 15 apr 2022, 22:28Jij gaat er vanuit dat die momenteel continu volledig benut worden?

Ik zeg dat als je een prognose maakt, je de prijs aanpast waardoor de prognose is dat je 2x zoveel volk kunt verwachten, je niet aankunt met dezelfde capaciteit. Dat lijkt me niets vreemds toch?
-
- expressweg
De capaciteit zal berekend zijn op de piekdagen. Op alle andere dagen heb je ruimte op extra volk te verwelkomen.Attietattie schreef: ↑vr 15 apr 2022, 23:43Wat denk je zelf? Als je 2x zoveel volk hebt als in eerste instantie berekend, denk ik dat je het niet met dezelfde capaciteit redt.
Momenteel? Nee, in tegendeel!Schelpenpaadje schreef: ↑vr 15 apr 2022, 22:28Jij gaat er vanuit dat die momenteel continu volledig benut worden?![]()
Ik zeg dat als je een prognose maakt, je de prijs aanpast waardoor de prognose is dat je 2x zoveel volk kunt verwachten, je niet aankunt met dezelfde capaciteit. Dat lijkt me niets vreemds toch?
Daarnaast is het maar net wat je acceptabel vindt. Goedkopere kaartjes? Langere wachtrijen. Al zou mij een wachtrij op de Floriade überhaupt verbazen.
-
- 2x2 autosnelweg
Met dit soort publiciteit zal de maximale capaciteit waarmee bij allerlei zaken rekening is gehouden voorlopig niet worden benut
https://www.looopings.nl/weblog/19531/F ... lmere.html
Ik was niet van plan om te gaan, maar als je leest wat je krijgt te zien voor de toegangsprijs dan zou ik me ernstig bekocht voelen.
https://www.looopings.nl/weblog/19531/F ... lmere.html
Ik was niet van plan om te gaan, maar als je leest wat je krijgt te zien voor de toegangsprijs dan zou ik me ernstig bekocht voelen.
-
- 2x4 autosnelweg
No shit, Sherlock.

Zou er misschien ook iets met de intensiteit op de piekdagen gebeuren? Hm... even denken...
-
- expressweg

-
- 2x4 autosnelweg
Nee. Maar de vraag zal dan waarschijnlijk óók wel twee keer zo groot zijn.
-
- expressweg

-
- 2x5 autosnelweg
Er zijn bij de DDI bij Amstelveen inmiddels 2 ongevallen gebeurd:
1. https://www.amstelveenz.nl/nieuws/ongev ... lveen.html
https://www.112meerlanden.nl/2022/05/21 ... -karelweg/
2. https://www.amstelveenz.nl/nieuws/aanri ... elweg.html
1. https://www.amstelveenz.nl/nieuws/ongev ... lveen.html
https://www.112meerlanden.nl/2022/05/21 ... -karelweg/
2. https://www.amstelveenz.nl/nieuws/aanri ... elweg.html
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- verkeersader
minsten 3: https://www.amstelveenz.nl/nieuws/patty ... jding.html
Overigens moet ik zeggen dat me dat nog meevalt. Kennelijk zorgt de onoverzichtelijkheid voor voorzichtigheid.
Overigens moet ik zeggen dat me dat nog meevalt. Kennelijk zorgt de onoverzichtelijkheid voor voorzichtigheid.
-
- 2x5 autosnelweg
De vraag is hier natuurlijk wel of 3 ongevallen over een paar maanden een groot aantal is. Op andere grotere kruisingen (die geen DDI zijn) gebeuren ook wel enkele ongevallen per jaar lijkt me. Dus is dit nou veel voor een DDI, of voor deze locatie? DAt lijkt me een lastige uitspraak.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- 2x2 autosnelweg

Daarbij is er door de werkzaamheden ook nog eens sprake van een niet optimaal ingerichte tijdelijke situatie. Bij een tijdelijke situatie met een meer conventionele configuratie zullen ook meer ongevallen gebeuren dan in de oude situatie.
Laatst gewijzigd door Schelpenpaadje op ma 23 mei 2022, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Wegnummerfotograaf
Als je het zo zegt lijkt het of je een heropvoeding van 3 maanden te kort vindt voor fraudeurs.Schelpenpaadje schreef: ↑ma 23 mei 2022, 21:48 En dan nog is drie maanden een vrij korte periode om eerlijk te kunnen worden.

Ik weet wel wat je bedoelt.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- stadsweg
Het ging hier in het verleden ook wel eens mis.
Het is een zeer complex kruispunt, met een op- en afrit, veel busverkeer en aparte busbanen, fietsers en voetgangers en lokaal verkeer wat onder de A9 door moet. De vormgeving is in de huidige vorm zeker niet heel eenduidig, ook omdat alles met tijdelijke markering en bebakening is aangelegd.
Ik passeer hier met enige regelmaat; er wordt veel over doorgetrokken strepen gereden en ik zie menig automobilist wat aarzelend rondrijden (25 km/h is geen uitzondering) maar hoe je het ook wend of keert: de doorstroming is zowaar beter dan de situatie pre-verbouwing...
Het is een zeer complex kruispunt, met een op- en afrit, veel busverkeer en aparte busbanen, fietsers en voetgangers en lokaal verkeer wat onder de A9 door moet. De vormgeving is in de huidige vorm zeker niet heel eenduidig, ook omdat alles met tijdelijke markering en bebakening is aangelegd.
Ik passeer hier met enige regelmaat; er wordt veel over doorgetrokken strepen gereden en ik zie menig automobilist wat aarzelend rondrijden (25 km/h is geen uitzondering) maar hoe je het ook wend of keert: de doorstroming is zowaar beter dan de situatie pre-verbouwing...
-
- stadsweg
De realiteit is dat de verbinding A2 > A9 op knp Holendrecht sowieso een ramp is. Helaas blijven veel van de tekortkomingen bestaan na de verbouwing van de A9.Chris schreef: ↑di 15 feb 2022, 20:19 Over knooppunt Holendrecht gesproken, het is ook wel apart dat het viaduct voor verkeer vanuit Utrecht richting Haarlem geen snelwegstandaard heeft (ontbrekende vluchtstrook). In de andere richting is wel een vluchtstrook. Ik vraag mij af waarom dat is. Op Street View is te zien dat de zuidelijke brughelft (Haarlem richting Amsterdam/Almere) wel verbreed is voor een vluchtstrook.
Komende vanuit het zuiden telt de A2 zoals iedereen weet 5 doorgaande rijstroken, na het invoegen van de afrit Abcoude (afrit 3) wordt dit kortstondig 6 rijstroken, waarna al vrij snel blokmarkering begint tussen rijstroken 4 en 5, vanaf dat punt gaan dus 4 rijstroken rechtdoor, terwijl er 2 afslaan richting de A9 (ri Alkmaar). Dit is de eerste ontwerpfout, hier had namelijk een 3 + 3 situatie moeten liggen, omdat een stukje verder naar het noorden de A2 een aftakker krijgt naar de A9 (ri Almere) en daarna een doorgaande rijstrook verliest (de hoofdrijbaan telt maar 2 rijstroken).
Consequentie is dat de 2 afslaande rijstroken een veel hogere verkeersdruk kennen dan de 4 doorgaande rijbanen op de A2 net ten zuiden van Holendrecht.
Als je eenmaal afgesplitst bent van de A2 volgt al snel de afrit Amsterdam-Zuidoost (afrit 2), deze kent een korte uitvoeger, die redelijk intensief bereden wordt. Hier schuilt nog steeds voorgaande ontwerpfout, omdat het verkeer dus net door een bottleneck van 2 rijstroken is gegaan en de uitvoeger net te laat begint. Door het opsplitsen van de A2 in een 3+3 configuratie kan dit eenvoudig zonder grote aanpassingen van kunstwerken hersteld worden. Op de uitvoeger krijg je dan dat van die 3 rijstroken er 1 afvalt als afrit 2 en er 2 doorgaan.
Voorbij dat punt heb je ontwerpfout 3, de veel te krappe boogstraal naar het viaduct wat jij hier beschrijft. Er geldt hier een vMax van 70 km/h; Maw zelfs in een verbouwde situatie met zeer veel capaciteit op de A9, blijft hier een bottleneck bestaan omdat het verkeer moet afremmen. Dit kan niet aangepast worden zonder grootschalige verbouwing van de kunstwerken, je zou zeggen dat de complete verbouwing van knp Holendrecht tbv de verbreding van de A9 de uitgelezen kans was...
We gaan vervolgens het smalle viaduct over, inderdaad zonder vluchtstroken waarbij het mij al een aantal keer gebeurd is dat het verkeer vast stond op deze brug en er hulpdiensten langs moesten. Het viaduct is te smal om tussen de rijen verkeer door te kunnen. Ontwerpfout 4.
Nog geen paar honderd meter verder voegt vervolgens de oprit van Amsterdam-Zuidoost (afrit 2) in, hier schuilt ontwerpfout 5 die ook in de nieuwe situatie blijft bestaan. De tak komende vanaf de A2 heeft al hogere intensiteiten dan de boog vanuit de A9 (uit Almere) en krijgt hier door nog meer verkeer te verwerken. Ook dit kan niet opgelost worden zonder nieuwe kunstwerken en ook hier geldt dat de huidige verbouwing een uitgelezen kans was geweest... Na de complete verbouwing van de A9 blijft dit een potentiële bottleneck.
Vervolgens komt de rijbaan komende vanaf de A2 samen met de A9 (uit Almere) en vormt hier kortstondig 4 rijstroken, waarbij ontwerpfout 6 al snel volgt. Alhoewel de intensiteit van het verkeer op rijstroken 1 en 2 veel zwaarder is dan op 3 en 4, en ook veel meer vrachtverkeer kent, is het rijstrook 1 die afvalt, wat voor zeer veel turbulentie (en ongevallen) zorgt. Het principe van het "links invoegen" blijft in de nieuwe situatie bestaan, echter zijn er dan wel meer doorgaande rijstroken op de A9. Ook in de nieuwe situatie blijft dit een plek met veel turbulentie, wel is minder congestie te verwachten.
Tot slot, ook in zuidelijke richting zit er een ontwerpfout, waarbij de doorgaande rijbaan van de A2 reeds 5 doorgaande rijbanen kent waar de 2 rijstroken van de A9 (uit Alkmaar) invoegen. Zéér kortstondig liggen er dan 7 rijstroken, waarna al heel snel rijstrook 1 afvalt en rijstrook 7 een uitvoeger wordt voor afrit Abcoude (afrit 3). Na de verbouwing versmalt de rijbaan komende van de A9 van 3 naar 2 rijstroken IN de bocht (!). Dit had zonder aanpassingen van kunstwerken eenvoudig opgelost kunnen worden door de A2 met 4 doorgaande rijstroken aan te laten komen vanuit het noorden (Maw de 5e strook iets eerder af laten vallen) en dan de uitvoeger van de A9 met 3 rijstroken in laten stromen, waarna al snel rijstrook 1 af kan vallen en de afrit Abcoude iets verder op dan nu zou kunnen beginnen.
Al met al echt een gemiste kans dat knp Holendrecht niet meegepakt wordt in deze verbouwing als het gaat om de relatie A2/A9.
-
- verkeersader
Ik vermoed dat het viaduct over de Holendrechterzijweg/Amstelweg veranderd gaat worden. Er is immers de spitsstrook op de A9 Gaasperdammerweg die met een (al gebouwd) viaduct over de oprit 2 Amsterdam Zuidoost -> A2 Utrecht heen gaat, en even verder met een (nog niet gebouwde tunnel) onder diezelfde oprit (en de richting -> A9 Amstelveen) door moet, om tussen de rijbanen van de A9 uit te komen. Er liggen nu 3 viaducten (2x 2 rijstroken+vluchtstrook, 1x 4 rijstroken + vluchtstrook) en er lijkt mij geen ruimte om daar nog een spitsstrook bij te wurmen.Autostrada schreef: ↑zo 29 mei 2022, 21:06 Nog geen paar honderd meter verder voegt vervolgens de oprit van Amsterdam-Zuidoost (afrit 2) in, hier schuilt ontwerpfout 5 die ook in de nieuwe situatie bijft bestaan. De tak komende vanaf de A2 heeft al hogere intensiteiten dan de boog vanuit de A9 (uit Almere) en krijgt hier door nog meer verkeer te verwerken. Ook dit kan niet opgelost worden zonder nieuwe kunstwerken en ook hier geldt dat de huidige verbouwing een uitgelezen kans was geweest... Na de complete verbouwing van de A9 blijft dit een potentiële bottleneck.
Vervolgens komt de rijbaan komende vanaf de A2 samen met de A9 (uit Almere) en vormt hier kortstondig 4 rijstroken, waarbij ontwerpfout 6 al snel volgt. Alhoewel de intensiteit van het verkeer op rijstroken 1 en 2 veel zwaarder is dan op 3 en 4, en ook veel meer vrachtverkeer kent, is het rijstrook 1 die afvalt, wat voor zeer veel turbulentie (en ongevallen) zorgt. Het principe van het "links invoegen" blijft in de nieuwe situatie bestaan, echter zijn er dan wel meer doorgaande rijstroken op de A9. Ook in de nieuwe situatie blijft dit een plek met veel turbulentie, wel is minder congestie te verwachten.
Het hele Holendrechtcomplex is inderdaad nogal een ramp en ik denk dat er iets veel mooiers van gemaakt had kunnen worden. veel meer mee gedaan had kunnen worden. Wel blijft het dat je door de diepte van de Ouderkerkerplas en de complexiteit van 5 veelgebruikte afritten dicht bij (waarvan 3 half geintegreerd in het knooppunt) (Afrit 2 van de A2 en 3 en 2 van de A9) nu al een behoorlijke spaghetti hebt. Ik heb er wel eens op zitten puzzelen, ik kwam nog niet tot iets allesbevredigends.
Wel vraag ik me af van het hebben van de af/opritten 2 (S111) én 1 (ook S111) op de A2 én 3 (S111) op de A9. Wat mij betreft hadden ze de hele oprit 3 op de A9 Gaasperdammerweg verwijderd richting het westen, en maak je ter plaatse maar gebruik van de oprit 2 (A2) als je naar het zuiden en westen wil en de oprit 1 (A2) als je de A2 naar het noorden op wil. Dat had zo veel geld aan kunstwerken uitgespaard dat je weer iets leuks met kp Holendrecht had kunnen doen.
-
- verkeersader
Pogingkje gedaan:
Hierbij heeft de oprit 2(A2) wat krappere boogstralen en steile hellingen gekregen, dat mag wmb ook voor een oprit. In Holendrecht-Noord heb ik niet alle viaducten getekens, en vooral veel geschrapt, maar Ik bedenkt mij dat dat ook kan blijven zoals het nu is, want van A2 Utrecht -> A9 Diemen moet je toch al weven met A9 Amstelveen -> A2 Amsterdam. Als je dat wil voorkomen kan je alle relaties op A9 Op/afrit 3 ook zo laten als nu, alleen de A2 Utrecht -> A9 afrit 3 verwijderen, dan ga je maar via de A2 afrit 2.
Volgens mij moet dit bijna geheel binnen de bestaande ruimte kunnen, alleen in het uiterste zuidoosten moet je misschien een klein beetje van de golfbaan afknabbelen maar daar kan je meer dan genoeg voor terug bouwen.
Edit: Ik zie dat de verbinding A2 Utrecht -> A9 Diemen niet mogelijk is. Ik zal daar vanavond eens mee spelen.
- SPOILER: TOON
Hierbij heeft de oprit 2(A2) wat krappere boogstralen en steile hellingen gekregen, dat mag wmb ook voor een oprit. In Holendrecht-Noord heb ik niet alle viaducten getekens, en vooral veel geschrapt, maar Ik bedenkt mij dat dat ook kan blijven zoals het nu is, want van A2 Utrecht -> A9 Diemen moet je toch al weven met A9 Amstelveen -> A2 Amsterdam. Als je dat wil voorkomen kan je alle relaties op A9 Op/afrit 3 ook zo laten als nu, alleen de A2 Utrecht -> A9 afrit 3 verwijderen, dan ga je maar via de A2 afrit 2.
Volgens mij moet dit bijna geheel binnen de bestaande ruimte kunnen, alleen in het uiterste zuidoosten moet je misschien een klein beetje van de golfbaan afknabbelen maar daar kan je meer dan genoeg voor terug bouwen.
Edit: Ik zie dat de verbinding A2 Utrecht -> A9 Diemen niet mogelijk is. Ik zal daar vanavond eens mee spelen.
Laatst gewijzigd door IIVQ op ma 30 mei 2022, 8:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- expressweg

Ik zou persoonlijk de boog vanuit de A9 Amstelveen - A2 \ A9 KNP Holendrecht Noord \ Amstel een flinke boog richting het zuiden laten maken en met een (zeer) grote boog ten zuiden van het huidige knooppunt laten lopen. Hierdoor ontstaat er voldoende ruimte voor de afritten.
-
- verkeersader
-
- expressweg
Als je een fly-over binnenlangs maakt, dan kom je in de knel met de afritten Amsterdam Zuidoost (afrit 2) en S111 voor de A9. Door deze flyover naar het zuiden te verleggen voorkom je dit probleem.
-
- verkeersader
Poging 2:
Het lastige van dit ontwerp lijkt me vooral de fasering bij ombouw vanuit het huidige knooppunt. Door de zettingen die er nodig zijn zou je in feite een aantal jaar een "tijdelijk" knooppunt Holendrecht-Zuid moeten hebben dat nog veel slechter doorstroomt dan nu. Aan de andere kant, als je ziet wat voor kunstwerken ze allemaal kunnen bouwen op krappe ruimte dan is dit nog maar een kleine uitdaging.
- SPOILER: TOON
Het lastige van dit ontwerp lijkt me vooral de fasering bij ombouw vanuit het huidige knooppunt. Door de zettingen die er nodig zijn zou je in feite een aantal jaar een "tijdelijk" knooppunt Holendrecht-Zuid moeten hebben dat nog veel slechter doorstroomt dan nu. Aan de andere kant, als je ziet wat voor kunstwerken ze allemaal kunnen bouwen op krappe ruimte dan is dit nog maar een kleine uitdaging.