Wat dat betreft is er voor de A26 wel wat te zeggen, daar je quasi een tweede goede verbinding aanlegt.
Wat ik me dan wel afvraag is of het vanaf Bastogne misschien niet beter was geweest het N4 trace op te pakken en uit te bouwen tot volwaardige ASW.
Op de meeste stukken was daar niet veel voor nodig geweest, alleen had je denk ik bij de bocht net ten noorden van de afrit Warnach af moeten breken naar het zuiden, vervolgens tussen Wisembach en Radelange door (met dalbrug) om dan af te buigen en weer aan te sluiten bij de afrit Virton (N87).
Verder had je het einde moeten aanpassen, net voor Arlon waar de trompet ligt met de huidige N82 had men via een bocht de snelweg via het N82 trace ongelijkvloers naar een knooppunt met de A4 kunnen laten lopen, dan moest je alleen de zuidelijke N82 er nog aan knutselen, dat had iets in de lijn van Ab. Kr. Kamp-Lintfort of kpt. Battice kunnen zijn.
Het stukje Bastogne <-> Neufchâteau was met alleen de N85 ook best ok geweest, daar heb je de A26 niet heel hard voor nodig, bovendien kun je daar vanuit Luik ook via de N63-N4-N89 goed geraken.
Het voordeel van die oplossing, naast dat ik denk dat het goedkoper zou zijn geweest, is een veel kortere route naar Arlon en Luxemburg vanuit Luik.
Dat laatste is ook de reden dat ik liever de N4 gebruik vanaf Bastogne naar Arlon. Het is korter, het verbruik per km is ook iets lager en het is vrijwel even snel. Bovendien vind ik dat wel een leuke onderbreking.