[VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak
Moderator: Moderatoren
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak
De slagboom gaat open, maar gaat net als de vrachtwagen passeert ook weer dicht. De slagboom overleeft het niet.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Altijd lekker als wegbeheerders met bestuurders meedenken en een strookje extra asfalt aanbrengen
Link
Link
Link
Link
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Dit ging maar nét goed. De bestuurder werd misleid door het licht voor linksaf dat op groen sprong en veroorzaakte bijna een aanrijding. Mogelijk niet helemaal met het hoofd erbij, gezien de ook wat late reactie op de auto die hij bijna raakt.
Link
Link
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
Sjesus!
Het is ook niet zo makkelijk om hem/haar te waarschuwen. Een toeter of groot licht zal eerder het tegenovergestelde van wat je hoopt te bereiken opleveren...
Het is ook niet zo makkelijk om hem/haar te waarschuwen. Een toeter of groot licht zal eerder het tegenovergestelde van wat je hoopt te bereiken opleveren...
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Even afstoffen. Tot nu toe maakte ik vooral de standaardacties mee die ik het uploaden niet meer waard vind. Ik dacht alles wel gezien te hebben, maar gelukkig werd ik onlangs verrast: op de E42 bij Verviers kwam er een auto met jonge gasten (goh) over de vluchtstrook langs zetten. Even verder deed ie het nog een keer. Voor dit soort gasten hoop je soms toch op een toevallig overstekende boom.
Link
Link
-
de_Aristocraat
- stadsweg
Waarschijnlijk hebben ze de "vlucht"strook verkeerd geinterpreteerd, namelijk als een strook die je mag gebruiken als je vlucht voor de politie.... 
-
sven_engelen
- expressweg
Zelfs over de vluchtstrook inhalen verbaast mij niet meer eerlijk gezegd. Ik heb dat al zo vaak zien gebeuren vanuit de bus...
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
LinkHet viel me nog mee qua toeteren/seinen/er niet tussen willen laten, maar waarom benutten niet meer mensen het asfalt dat je nog mag gebruiken?
LinkBijna op de motorkap. Hij wordt nog gewaarschuwd door zijn kompanen, maar denkt de openbare weg voor zichzelf te hebben. Had vervelend kunnen aflopen.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
LinkMooi als mensen zo zeker zijn van wat ze doen, maar dit ging bijna fout. Als de auto op de linker rijstrook niet naar rechts was uitgeweken, dan was dit heel anders afgelopen. De stof- en grindwolk die wij over ons heen kregen was ook niet tof.
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
LinkMeestal hebben Geen Licht Nerds de boodschap wel door, maar dit figuur helaas niet. Ondanks al het seinen en claxonneren kijkt hij mij ter hoogte van de A6 schaapachtig aan om vervolgens in het duister te verdwijnen... Mijn achterligger reed er wel achteraan en nam het stokje van mij over.
-
jdb2
- autoweg
Over lichten gesproken, die hadden recent een terugroepactie/update gehad omdat de remlichten soms niet oplichten in de i-Pedal mode, waarbij je kan optrekken en remmen met enkel het acceleratiepedaal. De trigger voor de remlichten is daardoor niet het rempedaal maar een algoritme dat naar de remvertraging kijkt, die niet werkte zoals het hoort..
🍉
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Bijzonder zielig haantjesgedrag dit: ben je het niet met elkaar eens, dan ga je maar op de vuist...
Link
Vanaf de overkant zie je de ambulance al vroeg aan komen, dus ondanks groen toch maar niet oprijden. Link
Vanaf de overkant zie je de ambulance al vroeg aan komen, dus ondanks groen toch maar niet oprijden. Link
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Je kunt dat filmpje anoniem naar de politie sturen. Goede kans dat ze dat interessant vinden.
Goed gedaan met die ambu. Alarmlichten aan, voor het verkeer achter je?
Goed gedaan met die ambu. Alarmlichten aan, voor het verkeer achter je?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Dat laatste hoefde niet, want er was verder niemand achter me 
-
jdb2
- autoweg
Ik zie gewoon 2 bestuurders die even armen en benen strekken in de file. Toevallig stonden ze tegenover elkaar.Snelwegfreak schreef: zo 14 apr 2024, 16:58 Bijzonder zielig haantjesgedrag dit: ben je het niet met elkaar eens, dan ga je maar op de vuist...D
🍉
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
LinkIn het begin van WOII werd de oorspronkelijke brug opgeblazen. Bij de bevrijding van België in 1944 hebben de Engelsen deze vervangen door een militaire brug ontworpen door D.C. Bailey, nl. de Baileybrug.
LinkAl het beschikbare asfalt benutten. Je betaalt er immers genoeg wegenbelasting voor.
LinkHet typische "accordeoneffect": één auto remt, de achterligger remt harder, die daarachter nog harder, enzovoorts. Afstand houden en vooruit kijken blijft daarom belangrijk. En soms moet je wat geluk hebben.
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
LinkDeze bestuurder had mij daadwerkelijk niet gezien, getuige de schrikreactie toen ik er voorbij was.
LinkRond Schiphol verbaas je je nergens meer over.
-
djiwie
- stadsweg
Je rijdt jezelf ook wel precies de dode hoek in, dat had ik zelf anders opgelost precies om dit te voorkomen.Snelwegfreak schreef: wo 05 nov 2025, 16:12LinkDeze bestuurder had mij daadwerkelijk niet gezien, getuige de schrikreactie toen ik er voorbij was.
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Mwah, bij grotere voertuigen blijf ik wel weg uit de dode hoek. Bij een personenauto mag je er toch vanuit gaan dat men wat meer kan zien, mits men de moeite neemt.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Dat stukje A5 > Hoofddorp heb ik jarenlang dagelijks gereden, en dit was altijd het punt om het meest alert te zijn op die dode hoek. Op de een of andere manier is dat altijd lastig daar ten opzichte van alle andere locaties die ik ken.
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
Wagens zijn tegenwoordig standaard uitgerust met dodehoekcontrole waarbij in de meeste gevallen je auto zelf niet toestaat in de richting van een object te sturen.Snelwegfreak schreef: do 06 nov 2025, 6:22 Mwah, bij grotere voertuigen blijf ik wel weg uit de dode hoek. Bij een personenauto mag je er toch vanuit gaan dat men wat meer kan zien, mits men de moeite neemt.
-
djiwie
- stadsweg
Better safe than sorry hoor. Beter defensief wat langzamer (of wat harder), zeker bij zo'n puntstuk (waar iemand misschien net te vroeg spiegelt en je dus niet ziet).Snelwegfreak schreef: do 06 nov 2025, 6:22 Mwah, bij grotere voertuigen blijf ik wel weg uit de dode hoek. Bij een personenauto mag je er toch vanuit gaan dat men wat meer kan zien, mits men de moeite neemt.
-
Wouter N14
- Moderator
Je suggereert alsof het merendeel van de auto's opeens die techniek heeft. Het is slechts het kleinere deel moderne auto's die het hebben.Wimpie25 schreef: do 06 nov 2025, 9:18 Wagens zijn tegenwoordig standaard uitgerust met dodehoekcontrole waarbij in de meeste gevallen je auto zelf niet toestaat in de richting van een object te sturen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
Ik spreek vanuit het standpunt van het Vlaamse wagenpark. Bij ons zitten we al van oudsher met een modern wagenpark in de hogere klasse. Ter illustratie, de meest verkochte 2ehands elektrische wagen was dit jaar de Porsche Taycan. Lane-assist en dodehoekcontrole waren trouwens 10 jaar geleden al redelijk sterk ingeburgerd. Producenten die die functies niet standaard inbouwen in hun wagens, gaan een lagere NCAP-score krijgen.
Top 5 Vlaanderen (eerste helft 2025): alle motoren
1 BMW X1 7.458
2 Audi Q6 3.234
3 BMW 4-Reeks 3.080
4 Audi Q4 2.962
5 Citroën C3 2.880
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
LinkAutorijden is maar lastig, zeker als je wat ouder wordt.
LinkEigenlijk de perfecte inhaalactie, op deze manier.
-
Ger81
- autoweg
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
LinkAan het eind in de verte gebeurt het nog eens.
LinkHij kwam al zéér spotief, haast met een wheelie, aanscheuren van achteren en vond het toen een goed idee om er met deze snelheden tussendoor te rijden. Een soort Parijse motorrijden: motard suicidale. Toen ik naar hem seinde dat ie niet goed was, werd ie boos. Dat werd een kansloos gebaren naar elkaar. En weer door...
-
mhkamp
- 2x2 autosnelweg
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.