[VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

duikgek89
2x2 autosnelweg

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door duikgek89 » za 14 nov 2015, 19:48

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 14 nov 2015, 19:52

Mwah, in de verte doemt een tegenligger al op en de sliert auto's rijdt dermate dicht op elkaar dat daartussen een gaatje vinden lastig zou worden.

Heb het even teruggekeken: het duurt 9 seconden vanaf het moment dat ik terug ben op mijn eigen rijstrook tot het moment dat de volgende tegenligger mij passeert. Dat is vrij kort om nog wat in te halen ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Bart217
verkeersader

Bericht door Bart217 » za 14 nov 2015, 20:32

Snelwegfreak schreef:
Deze verkeerslichten op de N9 bij de kruising met de N245 staan slechts 7 seconden op groen, dat is vrij weinig. Ze gaan naar rood om vervolgens, zonder een conflicterende signaalgroep groen te geven, weer naar groen. Foutje in de regeling..?
Als de lange detectielussen niet werken, maar alleen de lussen bij de stopstreep, krijg je dit verschijnsel. Verkeer meldt zich dan pas in bij de voorste lussen en nadat de garantie-/vastroodtijd is gerealiseerd krijgt die richting weer groen. Ik denk dat dat het is, maar het zou zomaar iets anders kunnen zijn.
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 14 nov 2015, 20:36

^^ Interessant. Moet Mavas het maar even doorgeven op zijn werk ;)

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » za 14 nov 2015, 21:00

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 14 nov 2015, 21:21

duikgek89 schreef:Misschien vertekent het filmpje?
Misschien, want tijd links onderin liegt niet ;)
duikgek89 schreef:En ik bedenk me net, ik dacht dat de N9 een 100km/h autoweg was, maar de belijning lijkt op een GOW 80. Als het inderdaad een GOW 80 is dan is doortrekken naar 120 misschien ook wel wat veel.
Is inderdaad een GOW 80. 120 is dan wel vrij fors, een piek van 106 km/h was hier meer dan voldoende ;)
duikgek89 schreef:Qua ruimte kon je er volgens mij best nog 2 of 3 pakken. En dan gewoon ertussen douwen, als ze kiezen tussen afstand houden of inhalen is er niks aan de hand maar omdat die anderen niet durven inhalen en denken dat opduwen helpt stelen ze jouw fatsoenlijke inhaalmogelijkheden en creëren ze bovendien een gevaarlijke situatie door te kort te volgen. Ik prop er dan echt gewoon tussen, als ik weer een gat krijg om in te halen ga ik namelijk weer en dan zijn ze toch van mij af.
Dat doe ik niet graag. Als het niet kan, dan kan het niet. Jammer dan. Ik ga hem er écht niet tussen prakken met de kans dat ik er niet tussen kom terwijl er een tegenligger aan komt, óf dat ik anderen ga hinderen of in gevaar brengen. Dan maar erachter blijven sukkelen.
duikgek89 schreef:Bovendien had het inhalen zelf ook best wat vlotter gekunnen (eerder gasgeven, dan ga je met 100 of meer het gat in als het gat komt en dan ben je er veel vlugger langs), maar daar is misschien wat meer ervaring voor nodig zeker als je door de bocht misschien wat moeite had met ver genoeg kijken.
Ik had inderdaad nog iets eerder op het gas gekund, maar ja, dat had niet bijster veel verschil meer gemaakt. Ik was eigenlijk ook niet van plan om in te halen, het was eigenlijk een idee dat ik pas kreeg toen ik in die bocht een gat zag tussen de Mercedes en zijn voorligger. Toen zag ik dat er voorlopig niks aan kwam en ik dus nu moest handelen: terug naar 3e versnelling, gas en vlot erlangs. Het was in ieder geval niet dat ik het al lang plande, anders had ik wellicht nog meer afstand gehouden en eerder gas gegeven :)
duikgek89 schreef:In principe doe je het netjes, begrijp me niet verkeerd hoor. Misschien denk ik wel met een iets ander referentiekader ofzo.
Haha zou kunnen. Thanks, ik vond het ook wel een prima inhaalmanoeuvre ;)

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » za 14 nov 2015, 22:11

Snelwegfreak schreef:^^ Interessant. Moet Mavas het maar even doorgeven op zijn werk ;)
Is deze VRI dan in beheer bij de provincie en niet bij het Rijk? Indien wel in het beheer van de provincie dan weet Mavas het wel bij het juiste loket te leggen. Dat heeft hij voor mij ook een paar keer gedaan, waarbij in 1 geval de lussen verkeerd om in het systeem bleken te staan o.i.d.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 14 nov 2015, 22:13

Geen idee eigenlijk. Het komt vaker voor dat op een rijksweg of rijksweg die aansluit op een provinciale weg, toch de provincie de zaak beheert. Of andersom. Er is eigenlijk geen pijl op te trekken.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » vr 20 nov 2015, 20:00

De verkeerslichten op dit deel van de N9 worden ingesteld door de provincie. Maar kapotte lampen en VRI's die op knipperen staan worden door RWS afgehandeld omdat zij de eigenaar zijn.

Ik zie overigens geen foutmeldingen in de VRI op 14 november, of daarvoor, of daarna. Wellicht dat de groentijd bewust kort is, omdat de VRI in een groene golf zit?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 28 nov 2015, 0:08

Potverdomme, had ik een nieuwe GLN en een prachtige inhaalactie over de calamiteitenstrook op de Oosttangent in Heerhugowaard, zijn de bestanden nu al overschreden omdat mijn pa best veel gereden heeft laatste paar dagen... Volgende keer maar direct van de cam af halen :facepalm:

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 28 nov 2015, 21:30

De bestuurder voor mij reed rond de 70 km/h en de weg was voor me vrij. Mooie mogelijkheid om nog eens in te halen.
Link

Bart217
verkeersader

Bericht door Bart217 » za 28 nov 2015, 21:35

mavas schreef:De verkeerslichten op dit deel van de N9 worden ingesteld door de provincie. Maar kapotte lampen en VRI's die op knipperen staan worden door RWS afgehandeld omdat zij de eigenaar zijn.

Ik zie overigens geen foutmeldingen in de VRI op 14 november, of daarvoor, of daarna. Wellicht dat de groentijd bewust kort is, omdat de VRI in een groene golf zit?
Dat zou kunnen, alhoewel dit juist de hoofdrichting lijkt als ik het filmpje zo bekijk. Ik ben verder niet bekend daar.

Tot hoever kan jij in die VRI kijken? Het kan ook zijn dat de detectielus nooit verkeer zit (en dus het groen niet verlengt), zonder dit als storing te melden. De lus is dan niet gevoelig genoeg ingesteld in de automaat.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 28 nov 2015, 21:49

Bestuurder voor mij komt zomaar naar links. Zonder richting aan te geven, dus was het waarschijnlijk niet de bedoeling. Dus maar even een paar seintjes er tegenaan gedaan.
Link

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » za 28 nov 2015, 22:05

Terecht. Alhoewel ik het idee heb dat dat soms niet echt landt: https://www.youtube.com/watch?v=qz9qZhJHPRg
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 28 nov 2015, 22:07

^^ Die is wel heel erg... :o Ongekend, wat sommigen achter het stuur doen. Lijkt vaak op van alles, behalve autorijden. Voor hen is de zelfrijdende auto een zegen. Voor henzelf, en voor de mensen die wel graag autorijden.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 28 nov 2015, 22:14

Nog zo'n slaaprijder, op de A9 bij Amstelveen.
Ik probeer de middenplakkende slaaprijder nog wakker te schudden met enkele seintjes, maar het mag niet baten. Dan maar rechts erlangs.
Link

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » zo 29 nov 2015, 14:32

Snelwegfreak schreef:De bestuurder voor mij reed rond de 70 km/h en de weg was voor me vrij. Mooie mogelijkheid om nog eens in te halen.
Het is ergens te triest voor woorden dat een inhaalmanoeuvre als iets zeldzaams en spectaculairs moet worden gezien. :shutup:
Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » zo 29 nov 2015, 14:44

Dat komt door onze super duurzame en veilige wegen :yes:

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » zo 29 nov 2015, 18:35

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » zo 29 nov 2015, 18:40

^^ Toch niet de N840 tussen Beek en Millingen a/d Rijn? Dat leek me altijd een mooie weg om een ritje over te maken.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » zo 29 nov 2015, 19:11

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » di 01 dec 2015, 10:23

Bart217 schreef:Tot hoever kan jij in die VRI kijken? Het kan ook zijn dat de detectielus nooit verkeer ziet (en dus het groen niet verlengt), zonder dit als storing te melden. De lus is dan niet gevoelig genoeg ingesteld in de automaat.
Vrij ver. VRI-logboek is op te vragen, en alle andere opties die in Mobimeastro (Vince) zitten. Maar als de detectielus nooit verkeer ziet, dan zou deze ondergedrag moeten melden nadat de ondergedragtijd is overschreden.

Daarnaast kunnen we ook de KWC gebruiken om de fasegeschiedenis te achterhalen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Bart217
verkeersader

Bericht door Bart217 » di 01 dec 2015, 13:40

^^ Behalve als ie toch ineens verkeer ziet (door bijv. een grote vrachtwagen), waardoor de ondergedragtijdmelding weer opnieuw begint te tellen. Maar om dat te kunnen zien is de KWC inderdaad weer erg handig.
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op di 01 dec 2015, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebruik ^^ als je direct op een bericht reageert en niet de quote-knop!

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 02 dec 2015, 19:58

Theorieles vandaag: ''Moet u de voetganger hier voor laten gaan? A: Ja; B: Nee.'' Uiteraard moet het hier niet, maar ik doe het toch maar, aangezien de overstekende man bijster weinig aandacht op het verkeer lijkt te hebben en ik geen voetganger op mijn bumper hoef.
Link

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 02 dec 2015, 19:59

Ik reed zelf niet. Normaal gesproken moet je wachten als een obstakel op de weg zich aan jouw kant bevindt. Niet iedereen heeft die regel blijkbaar meegekregen bij het behalen van het rijbewijs. Maar oké, laten we niet te hard zijn. De auto komt net uit de zijstraat daarachter en zag mij misschien niet.
Link

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 02 dec 2015, 19:59

Deze bestuurder doet alsof hij op het circuit is. Daar gaat het immers op snelle rondetijden, en met deze ideale bochtenlijnen op deze rotonde moet dat wel lukken! Achteraf bleek dat de bestuurder niet-handsfree aan het bellen was.
Link

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 02 dec 2015, 20:00

De bestuurder let al even niet zo goed op tijdens het rijden, doordat hij niet-handsfree zit te bellen. Dat leidt er hier bijna toe dat de Up! gaat bermrijden. Benieuwd wat er was gebeurd als hij met zijn linkerbanden in de berm was gekomen...
Link

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 02 dec 2015, 20:01

De bestuurder voor mij had al een tijdje een aparte rijstijl. Alsof hij met andere zaken bezig was (wat later bij een verkeerslicht ook bleek: niet-handsfree bellen...). Op de N9 wilde hij de bestuurder voor hem inhalen. Dat ging toch niet helemaal goed. Dan doe ik het wel een keer voor...
Link

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 02 dec 2015, 20:02

Als ik de A7 richting Amsterdam op rijd bij Den Oever, zie ik links over mijn schouder mensen al naar links gaan om mij de ruimte te geven om in te voegen. Aardig gebaar, maar doe het alleen als het nodig is. Dat is hier niet het geval. Toch bedankt :-)
Link

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 02 dec 2015, 20:03

Op het laatste moment besloot ik toch deze afrit op de A7 te nemen. Niet netjes, maar het ging precies.
Link