Infrastructuur in Rotterdam
Moderator: Moderatoren
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9856
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
- Locatie: Zeist
Re: Infrastructuur in Rotterdam
Je zou in beide richtingen ook een
kunnen tonen met een onderbord met de tekst "uitgezonderd hulpdiensten". Op de foto hangt er nota bene een.
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
IIVQ
- autoweg
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30
Re: Infrastructuur in Rotterdam
Ja, maar wat als deze extragetrainde beroepschauffeurs tegen elkaar in rijden! op dezelfde rijstrook!! Dat moeten we voorkomen! Kom, we gebruiken een duur systeem, door middel van een niet in wet of CROW-vastgelegd signaal!!!!n!!
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43259
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: Infrastructuur in Rotterdam
Zulk soort "creatief" gebruik moet gewoon verboden worden in Nederland. Het is belangrijk dat voor alle weggebruikers duidelijk is wat de verkeerssituatie vraagt en dan moet je niet komen met blauwe lampjes die nergens anders in het land gebruikt worden. Foute keuze van de wegbeheerder.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
djiwie
- stadsweg
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05
Re: Infrastructuur in Rotterdam
Wat is er onduidelijk voor de gemiddelde weggebruiker? Als die lampjes al te zien zijn, dan hebben die door de blauwe kleur verder geen betekenis. Voor de normale weggebruiker is het soepbord genoeg.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32778
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: Infrastructuur in Rotterdam
De Erasmusbrug is deze hele maand gesloten vanwege asfalteringswerkzaamheden.
Momenteel wordt de westelijke rijbaan aangepakt. De oostelijke rijbaan is in gebruik voor fietsers van noord naar zuid. Fietsers van zuid naar noord kunnen van het reguliere fietspad gebruik maken. Deze oostelijke rijbaan wordt ook gebruikt voor hulpdiensten.
Aan beide zijden van de brug (maar met name aan de noordzijde) staan verkeersregelaars.
Ik heb vandaag wat foto’s gemaakt, zie spoiler.
Momenteel wordt de westelijke rijbaan aangepakt. De oostelijke rijbaan is in gebruik voor fietsers van noord naar zuid. Fietsers van zuid naar noord kunnen van het reguliere fietspad gebruik maken. Deze oostelijke rijbaan wordt ook gebruikt voor hulpdiensten.
Aan beide zijden van de brug (maar met name aan de noordzijde) staan verkeersregelaars.
Ik heb vandaag wat foto’s gemaakt, zie spoiler.
- SPOILER: TOON
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
sven_engelen
- expressweg
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
- Locatie: Venlo
Re: Infrastructuur in Rotterdam
Gaat de Erasmusbrug nu ook permanent naar 30 dan? Dat gaat straalgenegeerd worden 
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 24901
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
- Locatie: Sesamstraat
Re: Infrastructuur in Rotterdam
Streetview suggereert dat ze er allebei al een tijdje hangen. https://maps.app.goo.gl/3g3jCqYJWNAJFysQ6Palance schreef: di 09 jun 2026, 21:51 Dehing er al, de ander zal erbij gehangen zijn vanwege het (nog aan te leggen) nieuwe wegdek,
![]()
-
Bart217
- verkeersader
- Berichten: 558
- Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
- Locatie: Roosendaal
Re: Infrastructuur in Rotterdam
De verkeerslichten worden gelijk vervangen naar de uiteindelijke inrichting van het kruispunt. De Erasmusbrug wordt geen 30 km/u.
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32778
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: Infrastructuur in Rotterdam
Dan zijn mijn actieve herinneringen niet actief genoegPino schreef: di 09 jun 2026, 22:12 Streetview suggereert dat ze er allebei al een tijdje hangen. https://maps.app.goo.gl/3g3jCqYJWNAJFysQ6
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
ard-jan
- polderweggetje
- Berichten: 30
- Lid geworden op: wo 07 sep 2011, 21:49
- Locatie: Maastricht
Re: Infrastructuur in Rotterdam
Iedere keer als ik de wijze van parkeergebieden aangeven zie in Rotterdam, verbaast het me weer hoe rommelig ik dat spul vind. Zo'n verwijzing naar Kop van Zuid waar 2 van de daarbijbehorende parkeerplaatsen / -garages 2 verschillende kanten uit zijn, levert een behoorlijk bord op.
Ik ben ook niet altijd gelukkig met de kleurenkermis hier in Maastricht, maar die kan ik tenminste uitblokken als ik niet naar een parkeerplaats onderweg ben.
Ik ben ook niet altijd gelukkig met de kleurenkermis hier in Maastricht, maar die kan ik tenminste uitblokken als ik niet naar een parkeerplaats onderweg ben.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 24901
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
- Locatie: Sesamstraat
Re: Infrastructuur in Rotterdam
Ik denk dat Amsterdam het op dit gebied wat beter voor elkaar heeft dan Rotterdam. Misschien kun je het erop houden dat, omdat het huidige Amsterdamse P-systeem pas ergens rond 2020 ontstond, men geleerd heeft van onmogelijkheden in het Rotterdamse systeem dat een jaar of 15 ouder is. Uit de tijd dat de ANWB vol in de "met Redesign maken we alles mogelijk wat een gemeente maar in gedachten heeft" slettenmodus stond.
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11351
- Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
- Locatie: Haarlemmermeer
















