:J16: In de komende periode zullen er in de avonden werkzaamheden plaatsvinden aan de server. Dit kan impact hebben op de bereikbaarheid van het forum en de Wegenwiki.

Gevaarlijkste wegen van Nederland

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

feitelijk
expressweg

Re: Gevaarlijkste wegen van Nederland

Bericht door feitelijk » di 10 nov 2015, 8:32

feitelijk schreef: Geweldig! Ik wil ook filmpjes leveren!
Afbeelding
Een kruispunt: 74 bijna ongevallen
Link
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door feitelijk op di 10 nov 2015, 8:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » di 10 nov 2015, 8:34

feitelijk schreef:74
:worship:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

feitelijk
expressweg

Bericht door feitelijk » di 10 nov 2015, 8:36

Afbeelding

Oh en dan vergeet ik deze nog!
Gaarne per seconde betalen!
Link
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

feitelijk
expressweg

Bericht door feitelijk » ma 16 nov 2015, 9:15

Kennen we Oudenhoorn uit de eerste aflevering nog?
Link
https://www.google.nl/maps/@51.8274112, ... 312!8i6656

Nou, vertel eens, wat is daar allemaal mis?

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » ma 16 nov 2015, 9:25

Ja maar hee, dat zal toch geen bewoner zelf zijn zeker??! :facepalm:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » ma 16 nov 2015, 10:16

Wethouder buigt na het programma:
Een dorp zoals een dorp moet zijn, luidde de beschrijving van Oudenhoorn in het SBS6-programma De Gevaarlijkste Wegen van Nederland. Eén aspect daargelaten: de automobilisten, buschauffeurs en vrachtwagenchauffeurs die de Dorpsweg als 'circuit' gebruiken en een regelrechte aanslag zijn op de 'vrede en rust' in het dorp. Wethouder Christel Mourik (verkeer, VVD) keek afgelopen zondag mee en belooft nu, daags na de uitzending, in actie te komen.
http://www.ad.nl/ad/nl/37304/Voorne-Put ... show.dhtml
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » ma 16 nov 2015, 10:23

^^ Oh, dus als iets op SBS komt, kan het wel? Tijd om de A4-Zuid op SBS te brengen. :hap:
Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » di 17 nov 2015, 13:56

^^ Daar is het momenteel alleen gevaarlijk als je er loopt met een rode lap en er stieren aanwezig zijn.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » za 21 nov 2015, 2:17

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » za 21 nov 2015, 14:11

@ filmpjes feitelijk. Die kruising daar is echt een gedrocht, er gaan daar wel veel mensen de mist in met volgen van de rijstroken.

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » zo 29 nov 2015, 21:13

Wederom een paar keer :emo:

De N59 een provinciale weg noemen.

Bij knooppunt Joure ging André even laten zien hoe lastig deze rotonde is door vlak voor de verdrijvingsvlakken op de rotonde een strook op te schuiven omdat de bewegwijzering lastig te zien is. Ofwel hij ging zich pas oriënteren op de bestemming OP de rotonde.
Ik heb knooppunt Joure al diverse keren gereden maar als je bij aankomst direct al op de portaalborden kijkt en in de goede strook gaat rijden voor het oprijden van de rotonde kan het eigenlijk niet fout gaan.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 29 nov 2015, 21:49

Knooppunt Joure is natuurlijk wel echt een punt waar je moet laten zien als automobilist dat je je rijbewijs niet zomaar gekregen hebt. Dat laat onverlet dat als het daar fout gaat het voornamelijk automobilisten betreft die er echt een totaal zooitje van maken. De rotonde wordt ruim van te voren aangekondigd, en hoewel de bebording en bewegwijzering wellicht verouderd is, is deze wel gewoon adequaat en makkelijk interpreteerbaar.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » zo 29 nov 2015, 21:53

Inmiddels is de redactie van DGWVN op sociale media druk bezig enorm heftige beelden en huilverhalen te ronselen.

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » zo 29 nov 2015, 23:54

In alle eerlijkheid heb ik niet naar de programma's gekeken, maar gelet op de commentaren: kan iemand wellicht navragen of de scripts voor "de gevaarlijkste wegen" en "de slechtste chauffeur" door elkaar zijn geraakt? Want zo klinkt het mij in de oren.
Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.

kees
expressweg

Bericht door kees » ma 30 nov 2015, 0:39

Volgens mij mogen we de presentator van het programma daarvoor aanmelden.
Alles en iedereen krijgt de schuld, maar zelf doet hij niets fout: een argument dat heel vaak voorbij komt bij DSCVN.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 30 nov 2015, 17:47

Wat grappig toch dat er zoveel wordt gekeken naar een programma dat blijkbaar uitgekotst wordt. Zo erg kan het dus niet zijn. :|
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » ma 30 nov 2015, 20:24

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » ma 30 nov 2015, 20:29

Ik heb wel een idee:

Net als beroepschauffeurs elke 5 jaar op theorie en praktijk herhaling. Bij zakken rijbewijs (voorlopig) kwijt.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » ma 30 nov 2015, 20:38

^^
Nee dank je, dat mondt alleen maar uit in geldklopperij. Ook bij beroepschauffeurs vind ik die regeling schromelijk overdreven.
(En heb niet de illusie dat een zoveeljaarlijkse toets ook maar iets gerings toevoegt aan de verkeersveiligheid)
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » zo 06 dec 2015, 19:31

Goed, vanavond weer de Gevaarlijkste Wegen van Nederland met de N65. Laat me raden: het is levensgevaarlijk daar want fietsers die over willen steken op plekken waar het niet de bedoeling is. Ik zit er klaar voor. Wordt weer wat.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 06 dec 2015, 19:58

Palance schreef:Wat grappig toch dat er zoveel wordt gekeken naar een programma dat blijkbaar uitgekotst wordt. Zo erg kan het dus niet zijn. :|
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » zo 06 dec 2015, 20:00

Sinds wanneer is dat verboden dan..?

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 06 dec 2015, 20:01

Beweer ik dat dan?

Autosnelwegen.net

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » zo 06 dec 2015, 20:02

Met je eigen quote laat je toch duidelijk weten het "raar" te vinden. Ik wil gewoon weten waar ik het over heb ;)

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 06 dec 2015, 20:03

Iets raar vinden is volgens mij iets heel anders dan iets willen verbieden. Of zie jij dat anders?

Blijkbaar is dat programma niet zo slecht als wordt geroepen, anders zou er niet naar gekeken worden.
Als ik een programma bagger vind, dan zoek ik een leukere tijdbesteding. En dat is dus niet naar dat programma kijken.

Autosnelwegen.net

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » zo 06 dec 2015, 20:07

Het kwam bij mij wel zo over, maar dat maakt ook niet uit verder :)

Ik vind het zeker een slecht programma. Maar als ik dan mijn ongezouten mening wil geven over dit programma, wil ik het wel gezien hebben. Anders loop je te roepen over zaken waar je geen verstand van hebt.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 06 dec 2015, 20:10

Snelwegfreak schreef:Het kwam bij mij wel zo over, maar dat maakt ook niet uit verder :)
Ik zie echt niet waar en op welke wijze dat zo over zou kunnen komen.

Veel kijkplezier in ieder geval. Ik kijk wel naar James Bond. Leuker en realistischer.

Autosnelwegen.net

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » zo 06 dec 2015, 21:26

Palance schreef:Blijkbaar is dat programma niet zo slecht als wordt geroepen, anders zou er niet naar gekeken worden.
Die logica gaat niet op. Zanger Rinus blinkt niet uit in kwaliteit, maar heeft toch veel fans.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » zo 06 dec 2015, 21:35

Wat een aflevering weer...

Eerst over de N65. Op zich werden er door die vrouw van de ANWB wel redelijk nuttige dingen gezegd: oversteken en kruispunten zonder opstelstroken verwijderen, fietstunneltjes en geleiderails voor de bomen. Over het dodelijke ongeval daar moest uiteraard wel even gezegd worden dat er ''vermoedelijk te hard'' werd gereden... :facepalm:

Dan bij Hellouw, de N830. ''Le-vens-ge-vaarlijk''. Sure. Ziet eruit als een vrij rustige weg met een simpele voorrangskruising bij een klein dorpje. Uiteraard is de situatie erg onduidelijk, André verongelijkt bijna (begin zowaar aan zijn rijvaardigheid te twijfelen) en er moet een rotonde komen. En oh ja, volgens André rijd iedereen daar minstens 80 of harder.... :facepalm:

Dan de dashcammer Lars. Uiteraard zitten er genoeg leuke filmpjes tussen, maar ook een aantal waarop niks gebeurt. Maar ja, als je onder elk filmpje van die spannende muziekjes en neppe piepende remmen zet, wordt zelfs een grasspriet spannend... Tot slot het Leidseplein. Sure, het is daar druk en alles, maar in Amsterdam gelden verkeersregels voor taxi's, fietsers en voetgangers niet, dus zo'n schok is het niet. Maar gelukkig wordt het allemaal shared space, op de trams en taxi's na, dus stukken beter! :top:

Ik heb me weer kostelijk vermaakt :rofl2:

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » zo 06 dec 2015, 21:39

Snelwegfreak schreef:André verongelijkt bijna (begin zowaar aan zijn rijvaardigheid te twijfelen)
Nu pas? Valt me tegen van je :bloemetje:

Heb letterlijk 30 seconden gezien van het programma. Begin van het fragment Leidseplein. 'Het Leidseplein is hier altijd erg druk' en terwijl ie het zegt loopt ie midden over een compleet uitgestorven Leidseplein :facepalm: :lol:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...