Ik geloof dat dit bord er niet meer staat. Hij is mij in ieder geval niet opgevallen in de afgelopen vijf jaar. Dit jaar kom ik er in de zomer weer langs. Ik zal er dan eens op gaan letten (als ik dit niet al vergeten ben

Moderator: Moderatoren
Lijkt me leuk!Palance schreef:Maar een eigen topic voor wegnummers in land A die al in land B vermeld worden is ook wel leukGevalletje afsplitsen?
Dat is niet zozeer om informatie te geven over het vignet, de prijs en gerelateerde zaken. Maar eerder omdat Weil am Rhein als grootste Zwitserse grensovergang een aparte rijstrook heeft om vignetten te kopen vanuit de auto. Op andere grensovergangen kun je weliswaar ook een vignet kopen, maar dat is doorgaans bewerkelijker en er is zeker geen aparte rijstrook. Dus daarom staan er bij Weil am Rhein dit soort borden, waar je die op andere (snelweg)grensovergangen niet ziet.Coen Tunnel schreef:Ja, er is nog wel steeds een onderverdeling in 'mit Vignette' en 'ohne Vignette'.
Ik denk dat Weil am Rhein de grensovergang is waar relatief gezien een groot deel van het verkeer zonder vignet bij de grens komt. Bardonnex (44.000 mvt/dag) en Chiasso (54.000 mvt/dag) zijn namelijk nog een stuk drukker dan Weil am Rhein/Basel (30.000 mvt/dag). De grensovergang St. Louis/Basel, vanaf de Franse A35 naar de Zwitserse A3, is zelfs nog ietsje drukker met 31.000 mvt/dag.Pino schreef:Dat is niet zozeer om informatie te geven over het vignet, de prijs en gerelateerde zaken. Maar eerder omdat Weil am Rhein als grootste Zwitserse grensovergang een aparte rijstrook heeft om vignetten te kopen vanuit de auto.
Ik moet oude filmopnamen uit mijn jeugd nog eens bekijken, maar ik dacht dat die oude borden er ook onder het 40 franken tijdperk nog een poosje hebben gestaan, met de aanpassing van de kosten natuurlijk.Chris schreef:Die foto is dus minstens 22 jaar oud. Tot 1994 kostte het vignet 30 franken.
Bedenk wel dat Weil am Rhein door de grensovergang bij Rheinfelden voor verkeer vanuit Karlsruhe wordt ontlast, alhoewel Rheinfelden natuurlijk meer door forenzen wordt gebruikt als transit.Coen Tunnel schreef:Bardonnex (44.000 mvt/dag) en Chiasso (54.000 mvt/dag) zijn namelijk nog een stuk drukker dan Weil am Rhein/Basel (30.000 mvt/dag). De grensovergang St. Louis/Basel, vanaf de Franse A35 naar de Zwitserse A3, is zelfs nog ietsje drukker met 31.000 mvt/dag.
Dat is toch eerder precies andersom?! Juist als routes je door en door bekend zijn, dan vallen veranderingen eerder meteen op, althans dat is in mijn geval zo. De A5 rij ik in mijn geval zo'n beetje iedere maand op en neer.Coen Tunnel schreef:Ik kan hem nog wel herinneren, maar ondanks dat ik er een keer of 2-4 per jaar langs wist ik niet zeker dat het bord er niet meer stond. Ik ken de route uit m'n hoofd en dan let je niet altijd meer op de borden.
Bedoel je niet het omgekeerde? Rheinfelden zal meer transitverkeer trekken (namelijk verkeer Karlsruhe/Mulhouse - Zürich), terwijl forensenverkeer hoofdzakelijk in Basel zelf zal moeten zijn.SnarfFlevoland schreef:Bedenk wel dat Weil am Rhein door de grensovergang bij Rheinfelden voor verkeer vanuit Karlsruhe wordt ontlast, alhoewel Rheinfelden natuurlijk meer door forenzen wordt gebruikt als transit.Coen Tunnel schreef:Bardonnex (44.000 mvt/dag) en Chiasso (54.000 mvt/dag) zijn namelijk nog een stuk drukker dan Weil am Rhein/Basel (30.000 mvt/dag). De grensovergang St. Louis/Basel, vanaf de Franse A35 naar de Zwitserse A3, is zelfs nog ietsje drukker met 31.000 mvt/dag.
Je moet het maar net weten dat je ook via Rheinfelden kan rijden. Doorgaand verkeer wordt niet echt goed via Rheinfelden bewegwijzerd. Ook voor verkeer richting Zürich is de route via Weil am Rhein/Basel niet zo gek. Je kunt immers gewoon rechtdoor blijven rijden, wat via Rheinfelden niet kan.Pino schreef:Bedoel je niet het omgekeerde? Rheinfelden zal meer transitverkeer trekken (namelijk verkeer Karlsruhe/Mulhouse - Zürich), terwijl forensenverkeer hoofdzakelijk in Basel zelf zal moeten zijn.SnarfFlevoland schreef:Bedenk wel dat Weil am Rhein door de grensovergang bij Rheinfelden voor verkeer vanuit Karlsruhe wordt ontlast, alhoewel Rheinfelden natuurlijk meer door forenzen wordt gebruikt als transit.Coen Tunnel schreef:Bardonnex (44.000 mvt/dag) en Chiasso (54.000 mvt/dag) zijn namelijk nog een stuk drukker dan Weil am Rhein/Basel (30.000 mvt/dag). De grensovergang St. Louis/Basel, vanaf de Franse A35 naar de Zwitserse A3, is zelfs nog ietsje drukker met 31.000 mvt/dag.
Foto van 2012:Route643 schreef:De Zwitserse wegnummers op de A81 en B27 ken ik helaas niet of heb ze nooit gezien (oké, ik was er ruim 6 jaar niet, misschien is de situatie er nu wel anders).
Staat eigenlijk dit bord nog?![]()
Volgens mij is het alleen een kwestie van smaak. Tijdsverschil (bij normale omstandigheden) heb ik tussen die routes nog niet gemerkt. Via Basel heb je "door" de stad een irritant stuk, dat heb je via Rheinfelden niet. Ik rij persoonlijk liever via Rheinfelden.Coen Tunnel schreef:Je moet het maar net weten dat je ook via Rheinfelden kan rijden. Doorgaand verkeer wordt niet echt goed via Rheinfelden bewegwijzerd. Ook voor verkeer richting Zürich is de route via Weil am Rhein/Basel niet zo gek. Je kunt immers gewoon rechtdoor blijven rijden, wat via Rheinfelden niet kan.