Infrastructuur in Utrecht

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Hajo » za 20 mar 2021, 12:41

Volgens mij is de vmax op de Marnixlaan en Einsteindreef in Utrecht verlaagd van 70 naar 50 km/h. Ik weet zeker dat het daar 70 was, wat ook door borden werd aangegeven, maar die borden hangen er niet meer. Ik heb ze althans niet gezien.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Jackbauer1350 » za 20 mar 2021, 18:10

De Einsteindreef was iig al in 2017 50 km/u: https://goo.gl/maps/8x6NcnAcbqvsrbgg7.

Bij de Marnixlaan waren de 70 km/u borden al in september 2016 verdwenen: https://goo.gl/maps/zQqZpSynwafY2WGg6

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Hajo » zo 21 mar 2021, 10:03

^^ Misschien ben ik in de war met de Franciscusdreef.

Jeff
expressweg
Berichten: 3029
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Jeff » vr 09 apr 2021, 17:15

RTV Utrecht schreef:
De NRU speelt in de verkeersplannen van dit college een belangrijke rol. De gemeente wil dat verkeer niet meer door de stad rijdt, maar er omheen. Zo worden belangrijke binnenstedelijke routes afgewaardeerd. De zogenoemde stadsboulevards worden versmald van vier rijbanen naar twee rijbanen. De gedachte is dat het verkeer dat dan niet meer over die route rijden kan, uitwijkt naar de ring om Utrecht. De NRU is een belangrijke schakel in die ring. Wat de gevolgen van 'spoor 2' zijn voor de verkeersdrukte op onder meer de stadsboulevards, is onduidelijk.
en
Op alle wegen van Overvecht zou in de toekomst nog maar 30 km/u gereden mogen worden. De plannen moeten een alternatief zijn voor de opwaardering van de NRU, want daar is onvoldoende geld voor.
Oftewel: autootje pesten, maar geen geld. Dus voorlopig status quo (er veranderd niets) :top:

Aan andere kant heeft de Gemeente Utrecht de ambitie om de NRU volledig verdiept aan te leggen en heeft bij het rijk aangeklopt voor extra middelen. Het binnenhof heeft aangegeven dat de Gemeente Utrecht de meerwensen zelf mag betalen.

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door koef » vr 09 apr 2021, 18:09

Mooi project voor het Wopke-Wiebes fonds toch?

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Seat » wo 14 apr 2021, 15:03

In Utrecht lopen de gemoederen in de gemeenteraad hoog op nu de stad kansloos bleek in een verzoek om 2,1 miljard euro voor een extra intercitystation bij Lunetten en nieuwe trambanen van niets naar nergens. Het lokale bestuur van D66 en GroenLinks zit zo vastgedraaid in hun verzet tegen de verbreding van de A27 en de bebouwing van Rijnenburg, dat ook hun stadsboulevards en ov-plannen eraan ten onder gaan. Met als resultaat dat niemand z'n zin krijgt en ook het Wopke-Wiebes fonds aan hun neus voorbij gaat...

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Schelpenpaadje » wo 14 apr 2021, 16:03

^^ Een bijbehorend nieuwsbericht:
https://www.duic.nl/politiek/zo-goed-al ... jard-euro/
koef schreef: vr 09 apr 2021, 18:09 Mooi project voor het Wopke-Wiebes fonds toch?
Is dat fonds niet bedoeld voor extra investeringen in Nederland?

De NRU is al een heel oud project dat in principe niet afhankelijk is van extra fondsen - als Utrecht tenminste geen absurde eisen blijft stellen.

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 658
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door CasablancaMarocco » vr 11 jun 2021, 0:46

15 km/u
Volgens het rapport wordt 30 km/u de nieuwe norm binnen de bebouwde kom. Maar ook dat gaat GroenLinks niet ver genoeg. Weistra stelt voor om 15 km/u als maximum in te stellen, om te beginnen bij straten waar bewoners dit graag zouden willen. "Ik vind dat 15 km/u de norm zou moeten zijn."



bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/218630 ... -km-u.html


Helemaal de weg kwijt in Utrecht :facepalm: 15 per uur is nauwelijks te rijden met een normale auto, en dat moet dan het nieuwe normaal worden in de stad? :roll: Hoever willen beleidsmakers gaan vraag ik mij af in de toekomst.. 60 op de snelweg en 15 in de stad, ik sta nergens meer gek van te kijken. ;)

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door sven_engelen » vr 11 jun 2021, 1:52

^^ Tsja op een gegeven moment zal het juridisch onderbouwd moeten worden. Zie 30 en 15 km/u op stadswegen maar te handhaven. Ik geef je alvast een hint: Dat gaat niet lukken
Svenlo

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Palance » vr 11 jun 2021, 7:31

Weistra stelt voor om 15 km/u als maximum in te stellen, om te beginnen bij straten waar bewoners dit graag zouden willen
Ik geloof niet dat er straten zijn waar iedereen dat wil.
Daarom wil GroenLinks bijvoorbeeld graag dat er veel minder busjes van pakketbezorgers de wijk in rijden. Liever wil het raadslid dat pakketjes aan de rand van de stad worden afgeleverd, en dat ze vervolgens met de fiets de stad ingaan.
Ja, handig: Coolblue bezorgt mijn nieuwe TV, en ik kan dat ding met de fiets ophalen aan de rand van de stad gaan ophalen. Net als de wekelijkse boodschappen van Picnic. Of mogen die wel (want electrische karretjes)?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door duikgek89 » vr 11 jun 2021, 7:39

Dan komen de fietsers je straks aan alle kanten voorbij vliegen. Zuiniger en schoner is het ook niet.

Wat een idioot zeg...

Het wordt naar mijn mening tijd dat de nationale overheid:
1. EHK + DV gigantisch op de schop gooit, zodat het realistisch en bruikbaar kan worden in de praktijk. O.a. niet meer alleen naar gewenste functies kijken, maar ook naar intensiteiten. Dichter bij RONA ipv kleurplaten uit de kleuterklas,...
2. De richtlijnen verplicht maakt.
3. Wegbeheerders die zich er niet aan houden flink aanpakt.

Myquandro
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 24 aug 2014, 21:41

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Myquandro » vr 11 jun 2021, 8:00

Palance schreef: vr 11 jun 2021, 7:31
Daarom wil GroenLinks bijvoorbeeld graag dat er veel minder busjes van pakketbezorgers de wijk in rijden. Liever wil het raadslid dat pakketjes aan de rand van de stad worden afgeleverd, en dat ze vervolgens met de fiets de stad ingaan.
Ja, handig: Coolblue bezorgt mijn nieuwe TV, en ik kan dat ding met de fiets ophalen aan de rand van de stad gaan ophalen. Net als de wekelijkse boodschappen van Picnic. Of mogen die wel (want electrische karretjes)?
Het idee is niet dat individuele inwoners van Utrecht per fiets hun spullen gaan ophalen aan de rand van de stad. Het idee is dat een Coolblue, Post NL, DHL, etc. met grote elektrische bakfietsen die spullen vanaf de rand van de stad naar de eind locatie brengt. Iets wat nu ook al gebeurd op sommige plekken

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Palance » vr 11 jun 2021, 8:09

Die bakfietsen ken ik, maar dar past echt geen hele grote TV in.

Of een bankstel, of een nieuw bed
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Myquandro
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 24 aug 2014, 21:41

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Myquandro » vr 11 jun 2021, 8:25

Nee, dat klopt. Dus hoewel dat wel het idee achter het plan is denk ik dat dit nooit in volledigheid gaat werken. Al zou het voor standaard post en kleine pakketjes een prima optie zijn, zo groot is Utrecht niet.

Die 15km/h vind ik veel opvallender. Dat zou namelijk ook betekenen dat de bus straks nog veel langzamer is (of mag de bus straks 2 tot 3x zo snel als het overige verkeer?) en daarmee wordt het OV ook geen beter alternatief. Op die manier krijgt Utrecht een onbereikbaar centrum, want als je niet direct naast een station moet zijn in je verplaatsingssnelheid binnen de ring nauwelijks sneller dan erg rustig fietsen.

Piles
autoweg
Berichten: 1312
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Piles » vr 11 jun 2021, 9:30

Palance schreef: vr 11 jun 2021, 8:09 Die bakfietsen ken ik, maar dar past echt geen hele grote TV in.

Of een bankstel, of een nieuw bed
Ik ben het ook totaal niet eens met de ideeën, maar dit is ook wel een beetje non-argument :lol:
99% van de pakketjes zijn geen bedden en tv's, maar boeken en AliExpress-rotzooi. Dat kan prima in een bakfiets.
Palance schreef: vr 11 jun 2021, 7:31
Weistra stelt voor om 15 km/u als maximum in te stellen, om te beginnen bij straten waar bewoners dit graag zouden willen
Ik geloof niet dat er straten zijn waar iedereen dat wil.
Als bewoners dat zo graag willen, dan gaan ze toch met z'n allen 15 rijden. Niemand houdt ze nu tegen hoor...
Oh wacht, de meeste hardrijders zijn lokale bewoners (i.p.v. gasten) :shutup:

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Basjuh1981 » vr 11 jun 2021, 9:39

Myquandro schreef: vr 11 jun 2021, 8:25 Op die manier krijgt Utrecht een onbereikbaar centrum
Prima toch. Hopelijk zien de mensen in Utrecht dan het licht en gaan ze op andere partijen stemmen dan GL of D66.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door sven_engelen » vr 11 jun 2021, 10:29

^^ Utrecht is een stad vol met studenten en linkschvolk dus reken er maar op dat bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen, wéér GL aan de macht komt en de stad nog verder wordt vergald tot een GL-paradijs.
Svenlo

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Palance » vr 11 jun 2021, 10:56

Piles schreef: vr 11 jun 2021, 9:30 99% van de pakketjes zijn geen bedden en tv's, maar boeken en AliExpress-rotzooi. Dat kan prima in een bakfiets
Of 99% in een bakfiets past betwijfel ik, zeker als je veel bestellingen hebt. Maar ik vraag me serieus af hoe groot het nou probleem met verstoppingen door bestelbusjes nou echt is.
Als bewoners dat zo graag willen, dan gaan ze toch met z'n allen 15 rijden. Niemand houdt ze nu tegen hoor...
Oh wacht, de meeste hardrijders zijn lokale bewoners (i.p.v. gasten) :shutup:
Dus is er geen steun.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

King_Grey
dorpsstraat
Berichten: 102
Lid geworden op: di 09 apr 2019, 15:56

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door King_Grey » vr 11 jun 2021, 11:00

sven_engelen schreef: vr 11 jun 2021, 10:29 ^^ Utrecht is een stad vol met studenten en linkschvolk dus reken er maar op dat bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen, wéér GL aan de macht komt en de stad nog verder wordt vergald tot een GL-paradijs.
Ze kiezen er zelf voor...

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door sven_engelen » vr 11 jun 2021, 11:02

Palance schreef: vr 11 jun 2021, 10:56 Maar ik vraag me serieus af hoe groot het nou probleem met verstoppingen door bestelbusjes nou echt is.
Ik kan je vertellen dat dat probleem er amper is. Vooral in woonwijken bestaat dat probleem zelfs niet omdat je de bestelbus vaak prima kwijt kan. Het zijn juist de krappe stadscentra zoals Leiden en Utrecht die het ons moeilijk maken om fatsoenlijk even te lossen. Vaak moeten we al vóór de pollers de bus neerzetten om vervolgens een pokkenend te lopen en te kunnen lossen. Terwijl als steden het voor bestelbussen mogelijk kunnen maken om in elk geval de brede winkelstraten in te rijden, we ook veel sneller weg kunnen zijn en de overlast kunnen beperken.
Svenlo

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Chris » vr 11 jun 2021, 11:07

Mwah, GroenLinks heeft 12 van de 45 zetels. Het is meer dat andere linkse/progressieve partijen het geen belangrijk item vinden en geen tegenstand bieden, waardoor dit soort dingen er bijna ongehinderd doorheen te jagen zijn. Je ziet dit in wel meer steden.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door sven_engelen » vr 11 jun 2021, 11:33

Chris schreef: vr 11 jun 2021, 11:07 Mwah, GroenLinks heeft 12 van de 45 zetels.
Dat zijn er 12 teveel :duck:
Svenlo

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 658
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door CasablancaMarocco » vr 11 jun 2021, 11:43

D66 is ook niet zo best voor autobezitters, die kwamen ook met een voorstel om de openbare parkeerplaatsen in Scheveningen te verhogen naar 10 euro per uur.. :roll: Ergens stemt het mij niet zo gerust dat ze nu zoveel zetels hebben behaald in de landelijke politiek..

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Palance » vr 11 jun 2021, 13:05

sven_engelen schreef: vr 11 jun 2021, 11:02
Palance schreef: vr 11 jun 2021, 10:56 Maar ik vraag me serieus af hoe groot het nou probleem met verstoppingen door bestelbusjes nou echt is.
Ik kan je vertellen dat dat probleem er amper is. Vooral in woonwijken bestaat dat probleem zelfs niet omdat je de bestelbus vaak prima kwijt kan. Het zijn juist de krappe stadscentra zoals Leiden en Utrecht die het ons moeilijk maken om fatsoenlijk even te lossen.
Daarom stelde ik de vraag ook :)
In mijn wink zie ik dagelijks PostNl en DHL rijden. Als ik overdrijf en stel dat de rest ook dagelijks langskomt (DPD, UPS, etc), nou laten we zeggen 6 of 7 bestelbusjes maximaal per dag in de wijk. En ook hier wordt dan nog wel gesproken over opstoppingen :roll:

In een binnenstad is het soms wat lastiger , dat snap ik, maar niet elke straat is een winkelstraat met poller, dus dan kunnen de auto’s weer sneller weg.

Daarom geloof ik die flauwekul ook niet zo als zou er een groot probleem zijn.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door boe! » vr 11 jun 2021, 21:23

Palance schreef: vr 11 jun 2021, 13:05 In mijn wink zie ik dagelijks PostNl en DHL rijden. Als ik overdrijf en stel dat de rest ook dagelijks langskomt (DPD, UPS, etc), nou laten we zeggen 6 of 7 bestelbusjes maximaal per dag in de wijk.
Ik denk dat dat wat aan de lage kant is. DHL komt al twee keer per dag langs. PostNL rijdt vaak met anonieme busjes en zijn daardoor lastig te herkennen, maar zij rijden ook minstens twee keer per dag en soms met meerdere busjes tegelijk. De rest van de pakketbezorgers komt vermoedelijk niet verder dan één keer per dag (Redje Pakketje, DPD, UPS, GLS, TNT en nog wat vervoerders die de echt grote pakketten bezorgen). Dan heb je nog de maaltijdbezorgers zoals Hello Fresh (een keer per week), de supermarkten zoals AH en Jumbo (meerdere keren per dag) en bloemenbezorgers die ook allemaal in bestelbusjes rijden. Ik laat de elektrische wagentjes van PicNic en de personenwagens van pizza- en andere fastfoodbezorgers buiten beschouwing, maar zonder die voertuigen zit ik al op minstens 15 bestelbusjes per dag.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Palance » vr 11 jun 2021, 21:27

Prima. Binnen kantooruren zijn dat dus 2 busjes per uur gemiddeld. Als dát al opstoppingen geeft..
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Wouter N14 » vr 11 jun 2021, 21:34

Jammer dat GL het meteen zo in het extreme trekt, daarmee schieten ze niet alleen zichzelf in de voet. Veel busjes in de woonwijk, wat is precies het probleem? De hoeveelheid voertuigen, hoe de bestuurders zich gedragen of het feit dat het diesels zijn? Veel realistischer is het als je zegt dat binnenstedelijk vervoer elektrisch uitgevoerd wordt. Dan kan je langs de rand van stad de spullen overslaan van diesel-vrachtwagens naar e-busjes. Dat is niet zo spannend en past ook goed bij de bredere plannen van (mobiliteits-)hubs.

En die 15 km/u, tja, daar kan je geen zinnige discussie over voeren :facepalm:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 658
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door CasablancaMarocco » vr 11 jun 2021, 21:44

Ik vraag mij af hoe je kunt gaan handhaven op een limiet van 15, ze controleren nu al nauwelijks in 30 zones, in februari was ik een midweek bij centerparcs en daar was de limiet 15 km op het park :mrgreen: , maar dat gaat je gewoon niet lukken, mijn limiet was daar tussen de 30 en 40

van 50 naar 15 is natuurlijk helemaal absurd, wensdenken wat totaal niets met de praktijk te maken heeft, of ze moeten de wegen zo ontzettend reconstrueren vol met haakse bochtjes, bloembakken en ander spul op de weg, uiteindelijk gaat dit allemaal meer agressie en irritatie opleveren dan dat iemand ermee geholpen is. 30 in de binnenstad vind ik nog wel ok, maar dit gaat nergens meer over.
Laatst gewijzigd door CasablancaMarocco op vr 11 jun 2021, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Wouter N14 » vr 11 jun 2021, 21:45

^^ Vergeet echter niet dat volgend jaar ISA verplicht wordt in nieuwe auto's :shutup:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Kaaiman » vr 11 jun 2021, 22:11

Het opleggen van beperkingen aan pakketdiensten vind ik op zich geen slecht idee. Ik vind het een erg raar idee dat 'vandaag besteld, morgen in huis' voor de consument even duur is als 'vandaag besteld, binnen 3/5/7 dagen in huis'.

Je wordt soms horendol van al die bezorgers van PostNL, DHL, DPD, UPS die achter elkaar aan op je bel drukken. Ik heb liever 2 bezorgdagen dan 5 bezorgmomenten verspreid over 3 dagen.

De standaard zou moeten zijn 'vandaag besteld, binnen 5 dagen bezorgd op een afhaalpunt bij u in de buurt op een datum/tijd binnen die 5 dagen dat het voor de pakketdienst het efficiëntst is in het minimaliseren van vervoersbewegingen', en als je het per se morgen al thuis wilt hebben en/of op een bepaald gewenst tijdstip betaal je maar wat extra.

Reken maar dat dat vervoersbewegingen in de wijken gaat schelen!

Uiteraard zul je dit op nationaal niveau moeten regelen. En het liefst ook samenwerking afdwingen voor centrale pakketafhaalpunten die niet merkgebonden zijn, zodat je niet 3 pakketpunten in 2 winkelcentra en 1 woonwijk hoeft af te struinen om je pakketjes op te halen.

Echter, geknutsel door een paar steden in het mobiliteitsbeleid is geen effectieve manier om dit brede probleem aan te pakken.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie