Het is inderdaad daar gebeurd. Aan de ene kant verwacht je het misschien niet meteen daar, tegelijkertijd ben je nog maar net op een 70-weg en was (ook ten tijde van het ongeval) IMHO de kruising + VRI's goed zichtbaar. Volgens het nieuwsbericht stond het licht al 6,3 sec op rood en keek die vrouw dus al die tijd niet naar de weg & omgeving.
Meteen na het ongeluk is door de gemeente een tekstkar neergezet en een woud aan bakens als tijdelijke oplossing (ironisch genoeg waren voetgangers daardoor slechter te zien, maar goed). Daarna is de boel definitief aangepast.
Inmiddels ligt daar een drempel, is de snelheid ter plekke naar 50 km/h verlaagd, de weg iets versmald, en een portaaltje voor de VRI's geplaatst + een fluorescerend vierkant bord met een

en flashers (de flashers gaan aan als de VRI op rood gaat).
Nogal overdreven IMHO, beter hadden ze de hele kruising weg kunnen halen en het tunneltje 50 meter verder kunnen opknappen (schoonmaken, betere verlichting). Dan was deze hele kermis achterwege gebleven en alles onderaan de streep veiliger geworden
Schelpenpaadje schreef: zo 19 mei 2024, 9:00
Hoe lang kijk je onafgebroken op een scherm terwijl je aan het autorijden bent dat je een rood verkeerslicht totaal mist
Blijkbaar meer dan 6,3 seconden. (Nog langer eigenlijk, want voor rood zat nog de geeltijd)