Namen gebaseerd op wegen
Moderator: Moderatoren
-
- Wegnummerfotograaf
Re: Namen gebaseerd op wegen

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- verkeersader
In Noord-Holland had je dat ook, lijn 239 van Hoorn naar Medemblik over de N239. Maar dat is geheel toeval - 239 is namelijk de versnelde versie van lijn 139. Ik gok dat het in de meeste gevallen toeval is.
Ik maak de diensten voor OV-chauffeurs in Alkmaar. Daar was het ziekenhuis (waar normaal lijn 2 langskomt) een week lang onbereikbaar wegens wegwerkzaamheden. We hebben toen een pendel ingezet van het einde van lijn 1 naar het ziekenhuis. Ons idee was om daar lijn 112 van te maken (de verbinding tussen lijn 1, 2 en het ziekenhuis), maar dat kon de gemeente écht niet waarderen, ik kan niet meer herinneren welk nummer het wel geworden is.
Ik zag gister in Weesp dat op het stationsplein nr 28 een bedrijfsverzamelgebouw geheten "Business Station Perron 28" zit. Eigenlijk genoemd naar het station, maar viavia ook naar het stationsplein ;-)
Ik maak de diensten voor OV-chauffeurs in Alkmaar. Daar was het ziekenhuis (waar normaal lijn 2 langskomt) een week lang onbereikbaar wegens wegwerkzaamheden. We hebben toen een pendel ingezet van het einde van lijn 1 naar het ziekenhuis. Ons idee was om daar lijn 112 van te maken (de verbinding tussen lijn 1, 2 en het ziekenhuis), maar dat kon de gemeente écht niet waarderen, ik kan niet meer herinneren welk nummer het wel geworden is.
Ik zag gister in Weesp dat op het stationsplein nr 28 een bedrijfsverzamelgebouw geheten "Business Station Perron 28" zit. Eigenlijk genoemd naar het station, maar viavia ook naar het stationsplein ;-)
-
- Moderator
-
- verkeersader
Nee, 600-lijnen zijn in principe scholierenlijnen.
De systematiek van VSN was (en dat is wat verwaterd)
0xx: Stadslijnen
1xx: streeklijnen
2xx: sneldiensten
3xx: Nu R·NET of vergelijkbare HOV
4xx: in sommige gebieden buurtbussen, in andere R·NET of vergelijbaar HOV
5xx: in sommige gebieden buurtbussen
6xx: scholierenlijnen
7xx of 8xx: seizoenslijnen
-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- dorpsstraat
Het A15 Wereldrestaurant bij Gorinchem.
Wil steeds een foto maken als ik langsrijd, maar vergeet steeds de afslag...
Wil steeds een foto maken als ik langsrijd, maar vergeet steeds de afslag...

Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!
Chaufferen is een vak!
-
- Voorzitter
In grote delen van Nederland was het gangbaar om tweecijferige streeklijnen te hebben, en 1xx voor sneldiensten was ook gebruikelijk. 2xx werd in Noord-Nederland juist voor belbussen gebruikt, en 5xx is rond Groningen een tijdje voor Aggloliners gebruikt. Blijkbaar waren er her en der toch wel de nodige afwijkingen van de systematiek. Eencijferige nummers waren in het noorden vanaf ergens in de jaren '80 overigens wel voorbehouden aan stadslijnen.IIVQ schreef: ↑ma 25 jul 2022, 20:01 Nee, 600-lijnen zijn in principe scholierenlijnen.
Ik kan me verder niet echt gelijk lijnnummers voor de geest halen die zijn geïnspireerd op wegnummers. Lijn 163 gebruikt grotendeels de N361, maar dat lijkt me toeval.
In Dublin heeft de buslijn naar het vliegveld het lijnnummer 747, dat is wel een nummer dat iedereen wel met vliegtuigen associeert.
In Assen heb je aan de Rolderstraat 3 het feestartikelen- en tweedehandswinkeltje Expand 88 (al is de naam nu van de gevel verdwenen): https://www.google.nl/maps/@52.9960636, ... 312!8i6656IIVQ schreef: ↑do 21 jul 2022, 15:00Ik zag gister in Weesp dat op het stationsplein nr 28 een bedrijfsverzamelgebouw geheten "Business Station Perron 28" zit. Eigenlijk genoemd naar het station, maar viavia ook naar het stationsplein ;-)
Vernoemd naar de tijd dat het winkeltje (tot ca. 1995) aan de Rolderstraat 88 zat. Dat pand is destijds gesloopt. Indirect dus naar de Rolderstraat genoemd.
-
- verkeersader
In Montreal ook. En het nummer van KLM was (voor operatie Decibel) 020-747 747.Coen Tunnel schreef: ↑ma 08 aug 2022, 18:09 In Dublin heeft de buslijn naar het vliegveld het lijnnummer 747, dat is wel een nummer dat iedereen wel met vliegtuigen associeert.
-
- dorpsstraat
Wat betreft de lijnnummering was het vaak ook, in elk geval in Arnhem en Gelderland tot ruim na de eeuwwisseling, sterk afhankelijk van de beschikbare/nog vrije lijnnummers op de koersrollen. Zoals bekend kwamen nagenoeg alle stads-en streekbussen van Den Oudsten in Woerden, en werden vaak per 'vloot' besteld door de diverse vervoerbedrijven. De nummering die op dat moment gangbaar was werd in de lijnrol opgenomen, maar uit kostenbesparing liepen die rollen vaak tot lijn 50 aaneengesloten door, om vervolgens alleen de op dat moment in gebruik zijnde lijnnummers er in op te nemen. Omdat de bussen vaak wel 10-15 jaar meegingen, gold dat dus ook voor de lijnnummers. Tot slot was het nog zo dat ze bijvoorbeeld een mooie lijnenreeks konden bedenken voor het Noorden (ri. Apeldoorn) maar dat dat dan een reeks was die in die regio al in gebruik was voor een andere 'reeks' waardoor een en ander weer wijzigde, de zogenaamde 'overlap'...
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!
Chaufferen is een vak!
-
- 2x2 autosnelweg
Een nieuwe naam voor het rijtje met autobedrijven vernoemd naar wegennamen:
Vakgarage Jirnsum wordt Vakgarage A32 in Grou
Vakgarage Jirnsum wordt Vakgarage A32 in Grou
-
- 2x3 autosnelweg
Caravanstalling 'Stalling A20'.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- verkeersader
Vanuit een ander draadje: Naast de VZP Gelderffense Barrière op de A59 komt "concept" Brier59.
Edit Thx Waldo
Edit Thx Waldo
Laatst gewijzigd door IIVQ op za 10 dec 2022, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Vanavond heb ik een frikadel uit de muur gehaald bij Smullers op Rotterdam Centraal.
In mijn internetbankieren staat als omschrijving o.a. A20.

In mijn internetbankieren staat als omschrijving o.a. A20.

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
-
- 4x5 autosnelweg
Voor dit soort lokaties voor de vlugge hap is dat niet meer dan normaal.
Niet iedereen neemt een eigen airfryer meer in de trein
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerke ... frituurpan
Niet iedereen neemt een eigen airfryer meer in de trein

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg
Waar A20 voor staat in de omschrijving van Smullers weet ik niet, maar het slaat in elk geval niet op een wegnummer. Meer een filiaalnummer denk ik.
-
- 2x3 autosnelweg
Dat noemen ze "inflatie".

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 4x5 autosnelweg
Daar kan ik pas iets over zeggen als ik andere vestiging probeer. Als ik bv in Utrecht A12 erbij zie staan dan is het ontopic

Ik heb het nog teruggezocht in mijn bankierapp, 3 jaar geleden stond dat er nog niet bij.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- verkeersader
-
- 4x5 autosnelweg
De Smullers is geen goedkope keten. Ik had vandaag trouwens een plate Loempia bij een snackbar van 15 euro. Prima dat ze er een paar sneetjes komkommer bij doen, maar die smaakten naar plastic. Voorlopig maar weer de laatste keer geweest...

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x5 autosnelweg
Lezen er mensen mee van Smullers? Ik was er vanavond weer, maar nu gewoon voor een zakje aardappelen 
De aanduiding A20 kwam nu niet meer voor in mijn bankapp.

De aanduiding A20 kwam nu niet meer voor in mijn bankapp.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Vanmiddag weer iets uit de muur gehaald bij dezelfde locatie, maar nu een broodje hamburger. Daar staat nu A10 op het bankafschrift

(Ik voel me niet geroepen om ze allemaal te proberen trouwens).
Het wordt nu een uitdaging om uit te vogelen welke snack uit de muur aan welk wegnummer gekoppeld isSmullers Rotterdam A10 ROTTERDAM

(Ik voel me niet geroepen om ze allemaal te proberen trouwens).
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Club A16 pal aan de … A17 
https://goo.gl/maps/9u5mfmzsCq9PyqLT9
Ik zag deze vanmiddag vanaf de A17 liggen.De A16 is wel in de buurt, maar de A17 loopt er dus naast,

https://goo.gl/maps/9u5mfmzsCq9PyqLT9
Ik zag deze vanmiddag vanaf de A17 liggen.De A16 is wel in de buurt, maar de A17 loopt er dus naast,
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf

een bedrijfje dat mij ooit aan werk wilde helpen. Ze hadden (10 jaar geleden) hun kantoor aan de A13.

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.
--Harry.
-
- Moderator