Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.
Coen Tunnel schreef:Die website heet nog steeds zo, maar het (overigens goede) wokrestaurant is al van naam veranderd, en de naam E10 die eerder prominent op de gevel stond is ook verdwenen. Eerder zat er ook een hotel. Streetview heeft nog oude beelden met de oude naam.
GuteFahrt schreef:Ik heb er afgelopen avond even opgelet en "E10" prijkt levensgroot op een reclamepaal en ook op de gevel.
Foto van 2 weken geleden:
Van hetzelfde kaliber:
Gasterij De Wâldwei, genoemd naar het deel van de N31 tussen Leeuwarden en Drachten
Ik ken ook een weg die naar een restaurant heet, de Keulse Baan in Boxtel.
Toen na lange discussies en een platgelegd begin van een andere route het Duits Lijntjetracé bij restaurant de Keulse Kaar gebouwd werd won in een prijsvraag de naam Keulse Baan. De gemeente vond t wel te billijken want de weg liep beeje richting oost
RTV Emmen en Radio LOCO (Coevorden) zijn een paar jaar geleden gefuseerd tot ZO!34. ZO staat voor Zuidoost-Drenthe en 34 natuurlijk voor de N34, die beide plaatsen met elkaar verbindt.
Is dit nu de eerste radio-omroep die naar een wegnummer is vernoemd?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet @DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
Volgens Wikipedia was er in Friesland een radiostation met de naam A7 FM, maar bestaat deze sinds 2011 niet meer. In Staphorst zit volgens hetzelfde lijstje een station met de naam A28FM. Deze bestaat sinds begin dit jaar echter niet meer.
Kaaiman schreef: ↑ma 25 jun 2018, 13:00
RTV Emmen en Radio LOCO (Coevorden) zijn een paar jaar geleden gefuseerd tot ZO!34. ZO staat voor Zuidoost-Drenthe en 34 natuurlijk voor de N34, die beide plaatsen met elkaar verbindt.
Is dit nu de eerste radio-omroep die naar een wegnummer is vernoemd?
Nee, ik heb hier al een keer Radio 794 gemeld. Dat station bestaat sinds 2006. Het is een lokaal radiostation voor Heerde en Epe, vernoemd naar de N794 tussen beide plaatsen.
Brussel heeft een Radio Ring gehad. Was ook in t centrum nauwelijks te ontvangen. Was ook ooit opgericht als protest tegen sloop vanwege de ring, in een grote legalisatieronde vergund en later in handen van een landelijk station gekomen.
Foto van gisteren van de menukaart van een wegrestaurant bij Opheusden aan een bepaalde genummerde weg
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Ik was er nog nooit binnen geweest. Van buiten ziet het er aftands uit, maar van binnen vond ik het er modern en sfeervol uitzien. En o ja, het eten is ook goed
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
GuteFahrt schreef: ↑di 21 aug 2018, 10:41
Los van de industrieterreinen (dan bedoel ik dat het hier al genoemd is) is er ook het 'dorp zonder inwoners' Drachten-Azeven, al sinds 2008
Dat is dus het zuidelijke deel van het industrieterrein, dat in een andere gemeente ligt dan Drachten. Het heeft inderdaad een eigen BAG-code en postcode en bebouwde kom.
In de lokale media kwam ik er een tegen: een langgerekte strook natuurgebied langs de spoorlijn Bodegraven-Leiden draagt de naam “Elfenbaan” en dient als natuurcompensatie voor de aanleg van Rijksweg 11.
Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.