Moderator: Moderatoren
Dus tot de oude transitweg N274, en nog niet verder.henmar schreef:Am 3. November ist die offizielle Eröffnung der B56 von der Grenze bis zur L410!
Kun je me uitleggen waarom we voor 5 km weg, dat aansluit op een Duitse niet-autosnelweg, een autosnelweg moeten aanleggen? Ter info: de weg is, op de aansluiting met de A2 na, volledig ongelijkvloers gepland.duikgek89 schreef:Onbegrijpelijk dat er in NL gelijkvloerse kruisingen en 80kmh komt te liggen. Als je toch al 2*2 bouwt maak dan gelijk de weg ongelijkvloers en plak er wat vluchtstroken aan, dan heb je een snelweg.
Nu ineens weer een 2+1 weg? Denk je nu overigens echt dat we op die kilometer tot aan de grens een 2+1 weg nodig hebben?duikgek89 schreef:Vanaf de N295 ga je met 1 baan verder zodat je een 2+1 alternerend wegprofiel krijgt, net als het Duitse stuk.
duikgek89 schreef:Leipzich
Ik vind dat je hem ook ongelijkvloers op de A2 aan moet sluiten. Ik wil nog niet perse een autosnelweg, maar een 2*2 autoweg zoals nu is al een goed begin. Al ben ik dan van mening dat, als je met bochten en hellingen niet in het nauw komt met de richtlijnen, je er dan net zo goed 2 vluchtstroken aan kan leggen en een ander bord neerzetten.Seat Ibiza schreef:Kun je me uitleggen waarom we voor 5 km weg, dat aansluit op een Duitse niet-autosnelweg, een autosnelweg moeten aanleggen? Ter info: de weg is, op de aansluiting met de A2 na, volledig ongelijkvloers gepland.duikgek89 schreef:Onbegrijpelijk dat er in NL gelijkvloerse kruisingen en 80kmh komt te liggen. Als je toch al 2*2 bouwt maak dan gelijk de weg ongelijkvloers en plak er wat vluchtstroken aan, dan heb je een snelweg.
Omdat je op die manier makkelijk de weg kan upgraden naar ASW door er een tweede baan bij te leggen, mocht je dit in samenwerking met de Duiters, in de toekomst willen upgraden tot ASW verbinding. Bovendien is een 2+1 fijner voor vrachtverkeer.Nu ineens weer een 2+1 weg? Denk je nu overigens echt dat we op die kilometer tot aan de grens een 2+1 weg nodig hebben?duikgek89 schreef:Vanaf de N295 ga je met 1 baan verder zodat je een 2+1 alternerend wegprofiel krijgt, net als het Duitse stuk.
Tsja, dat is wel een hele domme...duikgek89 schreef:Leipzich
Ik denk dat er inderdaad verkeer van andere routes zal worden getrokken, maar dat de huidige aansluiting op de A2 dat best wel kan verwerken. En zo niet, dan kun je altijd nog wat capaciteitsuitbreidingen doen d.m.v. extra opstelstroken en/of by-passes.duikgek89 schreef:Ik geloof graag dat het daar nu niet druk is. Wel denk ik dat je als je hier een snelle route creëert je een goed alternatief voor een aantal andere routes krijgt en dan zullen de intensiteiten best toenemen.
En dat is ook mogelijk, er hoeft alleen even een asfalteermachine langs gestuurd te worden.duikgek89 schreef:Wel zou ik graag een brede rijbaan zien zodat een upgrade naar 2*2 autoweg of ASW in de toekomst wel een mogelijk blijft.
Seat Ibiza schreef:Ik denk dat er inderdaad verkeer van andere routes zal worden getrokken, maar dat de huidige aansluiting op de A2 dat best wel kan verwerken. En zo niet, dan kun je altijd nog wat capaciteitsuitbreidingen doen d.m.v. extra opstelstroken en/of by-passes.duikgek89 schreef:Ik geloof graag dat het daar nu niet druk is. Wel denk ik dat je als je hier een snelle route creëert je een goed alternatief voor een aantal andere routes krijgt en dan zullen de intensiteiten best toenemen.
Alleen geschikt voor 2+1 (wel Duitse breedte, is misschien genoeg voor een snelweg met Nederlands profiel). De verwachting aan Duitse kant is niet dat de verkeersintensiteiten binnen afzienbare tijd 2+2 nodig maken. Kijkend naar de "drukte" op de BAB46 ben ik het daar wel mee eens, zelfs als de B56n straks helemaal af is komen er volgens mij niet snel verkeersproblemen op dat stuk.Giuseppe schreef:Hoe zit dat nu eigenlijk met het duitse stuk, zijn er nu al ASW viaducten aangelegd, of smallere alleen voor de 2+1 weg geschikte?
Waarom je dat niet wilt doen? Omdat het duurder is en niet nodig. Stel dat een ongelijkvloerse oplossing hier 25 miljoen extra kost, dan zijn die 25 miljoen elders in het (Zuid-)Limburgse wegennet een veel betere investering. Een fly-over op Kerensheide is veel harder nodig bijvoorbeeld. Zoals Jeroent al schreef:duikgek89 schreef:Aansluiting A2: Waarom maken we er hier niet meteen een ongelijkvloerse oplossing van, ik snap niet waarom je dat niet meteen wilt doen. Je hebt weliswaar wat plaats nodig, en het zal ook wel wat duurder zijn, maar het is beter voor de doorstroming en de veiligheid...
Dus is een volledig ongelijkvloerse aansluiting ook niet nodig.jeroent schreef:De verwachting aan Duitse kant is niet dat de verkeersintensiteiten binnen afzienbare tijd 2+2 nodig maken. Kijkend naar de "drukte" op de BAB46 ben ik het daar wel mee eens, zelfs als de B56n straks helemaal af is komen er volgens mij niet snel verkeersproblemen op dat stuk.
Kleine toevoeging op wat van vanochtend in de het Limburgs Dagblad stond. De weg zal op dinsdag 4 november as. om 10:00 geopend worden.[url=http://www.limburger.nl/article/20081031/REGIONIEUWS04/923576191/1005]De Limburger[/url] (31-10-2008) schreef:Aansluiting op N297 richting Duitsland volgende week open
Het eerste gedeelte van de Duitse weg B56n is klaar en opent volgende week voor verkeer. Dit is exact anderhalf jaar nadat de eerste spade de grond inging.
Nieuwstadt - De weg sluit aan op de tot op heden doodlopende N297 (tussen de A2 en de Duitse grens) aan Nederlandse kant. Deze is nu doorgetrokken tot de vroegere Neutrale Weg in Duitsland, die loopt tussen Brunssum en Koningsbosch. De B56n moet uiteindelijk de Nederlandse A2 verbinden met de Duitse A46, nabij Heinsberg. Dit gaat over een 25 kilometer. Zo ontstaat een belangrijke verkeersader tussen de Zuid-Limburg en het Ruhrgebied. Het Nederlandse deel van deze verbindingsweg was in mei 2006 al gereed. Maar omdat de inspraakprocedures bij onze oosterburen niet parallel liepen met de voorbereidingen in Nederland, kon in Duitsland pas later worden begonnen met de aanleg. Het gehele project, van de Nederlandse grens tot aan de A46, moet gereed zijn rond 2012.
maandag 3 november dus.. :-)NedCar schreef: Kleine toevoeging op wat van vanochtend in de het Limburgs Dagblad stond. De weg zal op dinsdag 3 november as. om 10:00 geopend worden.
Nederland is heel goed in 2x2 baans autowegen bouwen, zonder ongelijkvloerse kruisingen. Neem nou als voorbeeld de N302 tussen Lelystad en Harderwijk. Het is een prachtige brede autoweg met 2x2 rijbanen, maar met gelijkvloerse kruisingen waar irritante verkeerslichten staan.duikgek89 schreef:Onbegrijpelijk dat er in NL gelijkvloerse kruisingen en 80kmh komt te liggen. Als je toch al 2*2 bouwt maak dan gelijk de weg ongelijkvloers en plak er wat vluchtstroken aan, dan heb je een snelweg.
Dan doen ze over die andere kilometertjes wel erg lang over...jeroent schreef:De laatste planning is 2012..
Dit slaat dus echt HELEMAAL nergens op. Van Venlo naar Jackerath is via de A61 momenteel 48 km. Als de A61 wordt onderbroken en er een omrijroute via de A46 - A44 komt, zal daar ongeveer 5 tot 7 km bijkomen. De route via de N297 is ongeveer 110 km!SnarfFlevoland schreef:Verder vind ik het ook stom dat de N297 niet met een knooppunt word aangesloten op de A2. Het zal zeker in de toekomst een interesante verbinding worden (ook voor de Noordelingen) doordat de BAB61 in 2018 bij Monchengladbach overhoop wordt gehaald voord dat idoote bruinkoolwinning. Echt belachelijk om daar een drukke weg voor op te breken. Al het verkeer moet dan toch al over de BAB46 en de BAB44 omrijden, dus zal deze aansluiting direct naar de BAB46 interesanter worden dan de toekomstige A74 bij Venlo. Dan hebben ze nog tot 2035 de tijd om die A74 op een juiste manier te bouwen, want dan gaat de BAB61 weer helemaal open.
Ten eerste is die A74 al eereder nodig. Ten tweede is deze weg voor noorderlingen niet zo interessant, zuidelijker dan de BAB61 gaan die doorgaans echt niet de grens over - omrijden kan prima via de BAB46 en BAB44 of de BAB57. Noorderlingen zullen overigens eerder nog de BAB3, de B54 of de BAB31 gebruiken.SnarfFlevoland schreef:Verder vind ik het ook stom dat de N297 niet met een knooppunt word aangesloten op de A2. Het zal zeker in de toekomst een interesante verbinding worden (ook voor de Noordelingen) doordat de BAB61 in 2018 bij Monchengladbach overhoop wordt gehaald voord dat idoote bruinkoolwinning. Echt belachelijk om daar een drukke weg voor op te breken. Al het verkeer moet dan toch al over de BAB46 en de BAB44 omrijden, dus zal deze aansluiting direct naar de BAB46 interesanter worden dan de toekomstige A74 bij Venlo. Dan hebben ze nog tot 2035 de tijd om die A74 op een juiste manier te bouwen, want dan gaat de BAB61 weer helemaal open.
Daar had ik niet eens aan gedachtCoen Tunnel schreef:De BAB46 komt bovendien nog steeds ten noorden van de toekomstige onderbreking van de BAB61 uit!
Ehm... ik had het meer over de noordelingen, die toch al over de A2 moeten. Anders kan je inderdaad VEEL beter de A77 en de BAB57 pakken, of de A12 en de BAB3.Seat Ibiza schreef:Dit slaat dus echt HELEMAAL nergens op. Van Venlo naar Jackerath is via de A61 momenteel 48 km. Als de A61 wordt onderbroken en er een omrijroute via de A46 - A44 komt, zal daar ongeveer 5 tot 7 km bijkomen. De route via de N297 is ongeveer 110 km!
Klopt inderdaad, dat bedoelde ik ook niet dat ze eerst via Venlo moeten komen, maar vanaf Eindhoven.Coen Tunnel schreef:Vanaf Venlo over de A73, A2, N297, B56n en A46 naar Mönchengladbach is enorm om. De BAB46 komt bovendien nog steeds ten noorden van de toekomstige onderbreking van de BAB61 uit!![]()
Nee, file of overbelasting zal er inderdaad niet komen. Toch zal het aantrekkelijker worden om die route te nemen.Seat Ibiza schreef:Kortom: overbelasting van het 'knooppunt A2 / N297' zal zeker niet ontstaan door de bruinkoolgroeve en/of verkeer uit 'noordelijke' richting.
Tuurlijk hoeft dat niet. Die persoon kan gewoon vanuit Eindhoven rechtstreeks over de A2 richting Maastricht rijden. Dan kan hij of zijn de N297 pakken of de A76 (wat opzich nog iets slimmer is). Via de BAB46-BAB44 of de BAB4 kan men ook gewoon op de BAB61 komen. Overigens is dat wel mooi om als iemand uit Eindhoven over Venlo gaat, de route over Aken is dan beslist korter en anders wel handiger, want in Venlo moet je altijd nog een stuk binnendoor.Seat Ibiza schreef:als iemand die vanuit bijvoorbeeld Eindhoven komt in de toekomst last zou krijgen van de onderbreking van de BAB61, hoe komt die dan op de BAB 61? Via Venlo toch?
De N297 kan als extra optie dienen voor mensen die de BAB61 of toch al de BAB46 (je kan immers ook gewoon richting Grevenbroich moeten) moeten hebben. Uiteraard zal ik die route over de N297 (met uitzondering voor mijn plezier) vanuit Flevoland nooit nemen, maar het kan wel intersant zijn voor mensen vanuit Eindhoven als rustig alternatief. De A74 is voor hun dus voorlopig overbodig omdat ze toch al zoiezo van de BAB46 en de BAB44 gebruik moeten maken.Seat Ibiza schreef:Dus wat die bruinkoolgroeve voor een verband heeft met de N297 wordt mij in het geheel niet duidelijk.
Het is gewoon idioot om zomaar dorpen en natuur te verwoesten voor een vervuilende grondstof: bruinkool. Als bijkomend probleem is dat de autosnelwegen moeten worden opgebroken. Inderdaad die beslissing is gemaakt, maar daarom kan ik het nog wel 'jammer' of 'stom' vinden dat ze dat hebben besloten.Coen Tunnel schreef:De bruinkoolwinning kun je idioot vinden, feit is dat de beslissing gemaakt is, dat de dorpen al ontruimd zijn en dat het toch wel gaat gebeuren.
Inderdaad, alhoewel de echte noordelingen toch beter de BAB3 of BAB57 kunnen nemen.Seat Ibiza schreef:Ook als doorgaande route voor 'noorderlingen' is de verkeerswaarde nihil, want dan is de route via Aken meestal aantrekkelijker
Heeft iemand een antwoord op mijn vragen?Zelf rijd ik dagelijks van de A2 afrit Born via de N297 en N295 naar Industrieterrein Noord (Dr. Nolenslaan) in Sittard. Samen met vele anderen sta ik hier altijd aan te schuiven vanaf Nedcar tot aan het begin van de Dr. Nolenslaan. Gisterenmiddag ben ik nog even over de verlenging richting het oosten gereden, maar er zijn nog geen aansluitingen te zien, of ze zijn nog niet klaar? Biedt de verlenging van de N297 voor mij en anderen die Industrieterrein Noord willen bereiken straks een voordeel? Komt er een op- en afrit ter hoogte van de Sittarderweg/Nusterweg? Zo nee, wat wordt de eerstvolgende op- en afrit in oostelijke richting? Hebben de huidige werkzaamheden op de Sittarderweg/Nusterweg iets te maken met een mogelijke aansluiting? Ik heb al gezocht naar een schets van de nieuwe situatie, is die ergens te vinden op het web?