[N297] doortrekking BAB46 naar Nederland
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Re: N297: doortrekking BAB46 naar Nederland
Volgens mij wil je het niet snappen... Vanuit Eindhoven maak je via de N297 een omweg van 15 km t.o.v. de route via Venlo, om vervolgens alsnog aan de verkeerde kant van de toekomstige afgraving te eindigen. Dat het een alternatief kan zijn wil ik niet bestrijden, maar die bruinkoolwinning heeft er echt helemaal niks mee te maken.SnarfFlevoland schreef:De N297 kan als extra optie dienen voor mensen die de BAB61 of toch al de BAB46 (je kan immers ook gewoon richting Grevenbroich moeten) moeten hebben. Uiteraard zal ik die route over de N297 (met uitzondering voor mijn plezier) vanuit Flevoland nooit nemen, maar het kan wel intersant zijn voor mensen vanuit Eindhoven als rustig alternatief. De A74 is voor hun dus voorlopig overbodig omdat ze toch al zoiezo van de BAB46 en de BAB44 gebruik moeten maken.Seat Ibiza schreef:Dus wat die bruinkoolgroeve voor een verband heeft met de N297 wordt mij in het geheel niet duidelijk.
-
- 2x2 autosnelweg
Tuurlijk wil ik het wel snappen jongen!Seat Ibiza schreef:Volgens mij wil je het niet snappen... Vanuit Eindhoven maak je via de N297 een omweg van 15 km t.o.v. de route via Venlo, om vervolgens alsnog aan de verkeerde kant van de toekomstige afgraving te eindigen. Dat het een alternatief kan zijn wil ik niet bestrijden, maar die bruinkoolwinning heeft er echt helemaal niks mee te maken.

Dit heeft dus weldegelijk iets te maken met de bruinkool winning, anders zitten ze bij Venlo al gelijk op de juiste weg, zonder onderbrekingen. Let dan ook op het woord 'interseanter' dat ik eerder eens heb gebruikt. Ik zeg niet dat het dan 'dé' route word, maar het is leuk alternatief. Een mens wil ook wel eens iets anders zien.

Uiteraard vind ik hetzelf verstandiger (als je gewoon het kortst en het snelst wilt rijden) om dan via de A76/BAB4 te rijden, omdat je dan ten zuiden van de bruinkoolwinning uitkomt.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- 2x2 autosnelweg

Sorry hoor, maar je sleept er zaken aan de haren bij. Omdat iemand niet zou willen afslaan van de BAB61 naar de BAB46 zou ie liever de N297 willen rijden? En dat geloof je zelf?

Bovendien: misschien wordt Kreuz Wanlo straks wel zo omgebouwd dat er niet eens afgeslagen hoeft te worden en gaat de BAB46 een TOTSO krijgen. Gezien de grootte van de verkeersstromen lijkt me dat niet eens onlogisch.
-
- 2x3 autosnelweg
Venlo is geen argument. Om twee redenen. Als eerste is die route maar vrij kort, en dus is dat niet heel erg. Ten tweede moet daar een A74 komen, en dan kan je volledig over snelwegen naar de BAB61.
Bruinkoolwinning kan ik me iets bij voorstellen als blijkt dat de Echte omleiding niet goed is. Echter denk ik dat dat in Duitsland wel aardig geregeld wordt.
Toch zie ik graag een volledig ongelijkvloerse weg, omdat het een stroomwegfunctie vervult en wat mij betreft is een stroomweg alleen een stroomweg als het verkeer goed door kan blijven stromen en de weg dus ongelijkvloers is uitgevoerd. Bovendien kun je op die manier rekening houden met een uitbreiding naar ASW (ruimte voor vluchtstroken op 2*2 gedeelte, 1*2 gedeelte breed genoeg maken om hem als 1 ASW rijbaan te kunnen gebruiken, of eventueel in ieder geval ruimte voor 2 ASW rijstroken en ruimtereservering voor een vluchtstrook en een tweede rijbaan).
Op deze manier creëer je een goed en prettig alternatief, wat perfect kan dienen als alternatief voor een aantal andere wegen in geval van calamiteiten en dergelijke.
Ik zie graag een duurzaam wegennet zodat bij ernstige ongevallen, slecht weer, evenementen, afsluitingen, en weet ik veel wat allemaal een goed alternatief voor handen is en niet het hele verkeer overal compleet vastloopt.
Die weg komt er toch te liggen, hoofdzakelijk ongelijkvloers. Maak het dan goed af en maak ook de andere aansluitingen ongelijkvloers en houd rekening met een mogelijke uitbreiding.
Maar goed, ik wil vaak de beste oplossing hebben, maar dat is ook vaak de duurste...
Bruinkoolwinning kan ik me iets bij voorstellen als blijkt dat de Echte omleiding niet goed is. Echter denk ik dat dat in Duitsland wel aardig geregeld wordt.
Toch zie ik graag een volledig ongelijkvloerse weg, omdat het een stroomwegfunctie vervult en wat mij betreft is een stroomweg alleen een stroomweg als het verkeer goed door kan blijven stromen en de weg dus ongelijkvloers is uitgevoerd. Bovendien kun je op die manier rekening houden met een uitbreiding naar ASW (ruimte voor vluchtstroken op 2*2 gedeelte, 1*2 gedeelte breed genoeg maken om hem als 1 ASW rijbaan te kunnen gebruiken, of eventueel in ieder geval ruimte voor 2 ASW rijstroken en ruimtereservering voor een vluchtstrook en een tweede rijbaan).
Op deze manier creëer je een goed en prettig alternatief, wat perfect kan dienen als alternatief voor een aantal andere wegen in geval van calamiteiten en dergelijke.
Ik zie graag een duurzaam wegennet zodat bij ernstige ongevallen, slecht weer, evenementen, afsluitingen, en weet ik veel wat allemaal een goed alternatief voor handen is en niet het hele verkeer overal compleet vastloopt.
Die weg komt er toch te liggen, hoofdzakelijk ongelijkvloers. Maak het dan goed af en maak ook de andere aansluitingen ongelijkvloers en houd rekening met een mogelijke uitbreiding.
Maar goed, ik wil vaak de beste oplossing hebben, maar dat is ook vaak de duurste...
-
- 2x2 autosnelweg
Voor het geval je het gemist mocht hebben ('t is ook pas een keer of 5 gezegd nu), de N297 / BAB46 komt ten noorden van de groeve uit, waarna je dus alsnog de omleiding 46 - 44 - 61 moet rijden om verder naar het zuiden te gaan...duikgek89 schreef:Bruinkoolwinning kan ik me iets bij voorstellen als blijkt dat de Echte omleiding niet goed is.

-
- 2x2 autosnelweg
Jazeker, die mensen heb je nou eenmaal op deze wereld. Desalniettemin, de N297 is gewoon een leuk alternatiefje voor de mensen die iets anders willen, en geen zin hebben om in Venlo binnendoor te rijden.Seat Ibiza schreef:Sorry hoor, maar je sleept er zaken aan de haren bij. Omdat iemand niet zou willen afslaan van de BAB61 naar de BAB46 zou ie liever de N297 willen rijden? En dat geloof je zelf?
Dat zal misschien wel een hele goede oplossing zijn. Overigens mogen ze dan ook al die andere knooppunt veranderen, zodat je geen een keer hoeft af te slaan als je op de BAB61 zit.Seat Ibiza schreef:Bovendien: misschien wordt Kreuz Wanlo straks wel zo omgebouwd dat er niet eens afgeslagen hoeft te worden en gaat de BAB46 een TOTSO krijgen. Gezien de grootte van de verkeersstromen lijkt me dat niet eens onlogisch.
Het bochtige noordelijke stuk van de BAB61 laat je links liggen, dus je zit al op de eerste omleidingsweg, namelijk de BAB46. Wil je direct aan de zuidkant zitten, dan moet je de A76/BAB4 nemen. Of als je ten noorden van Nijmegen woont, kan je het beste de A77/BAB57/BAB1 route nemen, om een heel eind ten zuiden van de bruinkoolwinning uit te komen.Seat Ibiza schreef:e: N297: doortrekking BAB46 naar Nederland
Door Seat Ibiza op 12 Nov 2008, 19:41
duikgek89 schreef:
Bruinkoolwinning kan ik me iets bij voorstellen als blijkt dat de Echte omleiding niet goed is.
Voor het geval je het gemist mocht hebben ('t is ook pas een keer of 5 gezegd nu), de N297 / BAB46 komt ten noorden van de groeve uit, waarna je dus alsnog de omleiding 46 - 44 - 61 moet rijden om verder naar het zuiden te gaan...
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- verkeersader
Volgens mij zou het alleen maar nuttig zijn om de weg volledig ongelijkvloers en 2x2 te maken als de N297 richting westen zou doorgetrokken worden naar de N75(Ontsluiting Maasmechelen leisure valley, Genk en verder Antwerpse haven). Maar dit zie ik voorlopig niet gebeuren eigenlijk, en het is ook maar de vraag of de intensiteiten op de E314 grensbrug dit verantwoorden.
-
- 2x3 autosnelweg
Jaja, rustig maar...Seat Ibiza schreef:Voor het geval je het gemist mocht hebben ('t is ook pas een keer of 5 gezegd nu), de N297 / BAB46 komt ten noorden van de groeve uit, waarna je dus alsnog de omleiding 46 - 44 - 61 moet rijden om verder naar het zuiden te gaan...duikgek89 schreef:Bruinkoolwinning kan ik me iets bij voorstellen als blijkt dat de Echte omleiding niet goed is.
ik denk dat dat vanzelf stijgt. E314 - A2 - N297 is dan ineens een aantrekkelijke doorgaande route terwijl het nu geen goede optie is.Giuseppe schreef:Volgens mij zou het alleen maar nuttig zijn om de weg volledig ongelijkvloers en 2x2 te maken als de N297 richting westen zou doorgetrokken worden naar de N75(Ontsluiting Maasmechelen leisure valley, Genk en verder Antwerpse haven). Maar dit zie ik voorlopig niet gebeuren eigenlijk, en het is ook maar de vraag of de intensiteiten op de E314 grensbrug dit verantwoorden.
-
- autoweg
oh come on! Eerst wordt de N297/B56n een belangrijke omleidingsroute en nu is het ineens slechts een weg voor die ene ziel (genaamd Snarf?) die graag een alternatiefje wil rijden? Fijn draaikontengedrag dit. Je eerste bewering was dus zware onzin.SnarfFlevoland schreef:Jazeker, die mensen heb je nou eenmaal op deze wereld. Desalniettemin, de N297 is gewoon een leuk alternatiefje voor de mensen die iets anders willen, en geen zin hebben om in Venlo binnendoor te rijden.
De A46 is minstens zo bochtig, zo niet bochtiger, tussen Heinsberg en Wanlo. Heb je daar eigenlijk überhaupt al eens gereden??Het bochtige noordelijke stuk van de BAB61 laat je links liggen, dus je zit al op de eerste omleidingsweg, namelijk de BAB46.
In beide gevallen dus niet de N297/B56n en daar ging het hier om. Zucht.Wil je direct aan de zuidkant zitten, dan moet je de A76/BAB4 nemen. Of als je ten noorden van Nijmegen woont, kan je het beste de A77/BAB57/BAB1 route nemen, om een heel eind ten zuiden van de bruinkoolwinning uit te komen.
Het spijt me Snarf, maar dit is echt de laatste keer dat ik serieus op een posting van je inga. Je kraamt veel onzin/onkunde uit en wringt je vervolgens in allerlei bochten om het toch weer recht te breien en vooral niet toe te geven dat je fout zat.
-
- 2x2 autosnelweg
Ja! (van Heinsberg tot Jüchen (BAB540)) en met ik vond het nog wel meevallen.jeroent schreef:De A46 is minstens zo bochtig, zo niet bochtiger, tussen Heinsberg en Wanlo. Heb je daar eigenlijk überhaupt al eens gereden??
Zware onzin? Oké ik ben van mening veranderd, dat is waar, maar het blijft zeker een goed/leuk alternatief. Overigens moet je niet zo iemand afraken, ookal heb je gelijk...jeroent schreef:oh come on! Eerst wordt de N297/B56n een belangrijke omleidingsroute en nu is het ineens slechts een weg voor die ene ziel (genaamd Snarf?) die graag een alternatiefje wil rijden? Fijn draaikontengedrag dit. Je eerste bewering was dus zware onzin.
Ik zou eerst maar eens een les 'bijnamen' nemen...jeroent schreef:Het spijt me Snarf, maar dit is echt de laatste keer dat ik serieus op een posting van je inga.

Edit: Eerst dacht ik echt even dat de N297 een goede weg was i.p.v. de BAB61 bij Venlo, voor de mensen uit Eindhoven, Den Bosch etc. Maar bij naderinzien is dat dus niet zo.

-
- 2x2 autosnelweg
Gefeliciteerd dat je eindelijk het licht ziet! En dat na pas een stuk of 6 berichten...SnarfFlevoland schreef:In ieder geval ben ik van mening veranderd en heb ik weer wat geleerd. ZO!
Edit: Eerst dacht ik echt even dat de N297 een goede weg was i.p.v. de BAB61 bij Venlo, voor de mensen uit Eindhoven, Den Bosch etc. Maar bij naderinzien is dat dus niet zo.![]()
De verkeerswaarde van de N297 is voor de verbinding noord-west < - > zuid-oost nihil en de bruinkoolwinning heeft er geen *** mee te maken. De weg is vooral interessant voor verkeer uit grote delen van Zuid-Limburg en wat Belgisch achterland om sneller richting Düsseldorf te komen.
-
- autoweg
Fijn, heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. Voortaan dus alleen nog maar doordachte posts van jouw kant, dat scheelt weer flink wat berichtenflow.SnarfFlevoland schreef:In ieder geval ben ik van mening veranderd en heb ik weer wat geleerd. ZO!
-
- 2x4 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
Lijkt me niet.
Overigens moet je niet zeuren over een aantal berichten. Een forum is toch om berichten op te plaatsen... Dan hoeven dat geen onzin berichten te zijn, maar als het een paar berichten duurt om iemand iets uit te leggen, of erachter te komen dat iemand het gewoon niet met je eens is, dan is dat toch niet erg.
Overigens moet je niet zeuren over een aantal berichten. Een forum is toch om berichten op te plaatsen... Dan hoeven dat geen onzin berichten te zijn, maar als het een paar berichten duurt om iemand iets uit te leggen, of erachter te komen dat iemand het gewoon niet met je eens is, dan is dat toch niet erg.
-
- autoweg
Dit hoort hier niet thuis, maar omdat jullie er hier over beginnen: de reden van mijn reactie is dat dit nu echt al meerdere keren met precies hetzelfde patroon is gebeurd. Het lijkt wel een soort ritueel: SnarfFlevoland beweert met veel bravour iets compleet onzinnigs, waar vervolgens meerdere mensen (soms het halve forum) op gaan reageren omdat het niet klopt. Na veel heen en weer geschrijf komt Snarf dan toch tot de conclusie dat het niet klopt. Als je dan even net iets langer nadenkt voordat je op de post knop drukt (in dit geval, check even google maps waar de A46 uitkomt), dan scheelt dat een hoop gedoe.
-
- 4x5 autosnelweg
Laten we nu een punt zetten achter deze nut-van de-N297-discussie.
Het heeft voor een persoon inderdaad vrij veel tijd gekost om tot inkeer te komen - maar dat is nog geen reden voor anderen om na het behalen van het eigen gelijk nog wat na te pruttelen.
Het heeft voor een persoon inderdaad vrij veel tijd gekost om tot inkeer te komen - maar dat is nog geen reden voor anderen om na het behalen van het eigen gelijk nog wat na te pruttelen.
-
- Wegnummerfotograaf
*stof stof*
De N297 is nu helemaal open. In Duitsland is de weg tot aan de "neutrale weg" open. Het Duitse deel is een mooie 3-strooksweg geworden.
Mensen in Brunssum e.o. hebben nu een behoorlijk snellere verbinding met Noord-Limburg en de rest van Nederland!
Aan het voorlopige eind van de weg dit bord:

(Beetje wazige foto: het was al vrij laat...)
De N297 is nu helemaal open. In Duitsland is de weg tot aan de "neutrale weg" open. Het Duitse deel is een mooie 3-strooksweg geworden.
Mensen in Brunssum e.o. hebben nu een behoorlijk snellere verbinding met Noord-Limburg en de rest van Nederland!
Aan het voorlopige eind van de weg dit bord:

(Beetje wazige foto: het was al vrij laat...)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- autoweg
Volgens mij had iemand daar al wat foto's van gemaakt (Fotoreportages->OWN?).
Overigens is de afslag Tüddern nu ook geopend, die was bij de openstelling van de B56n nog niet af.
Ook de verbinding A2 zuid->N274 ri. Koningsbosch,Posterholt is sneller via de B56n, scheelt misschien wel 10 minuten.
Overigens is de afslag Tüddern nu ook geopend, die was bij de openstelling van de B56n nog niet af.
Ook de verbinding A2 zuid->N274 ri. Koningsbosch,Posterholt is sneller via de B56n, scheelt misschien wel 10 minuten.
-
- 2x2 autosnelweg
Inderdaad, die zijn hier te vinden.jeroent schreef:Volgens mij had iemand daar al wat foto's van gemaakt (Fotoreportages->OWN?).
-
- Wegnummerfotograaf

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- verkeersader
TomTom geeft inmiddels ook al fase 2 van de B56n weer op hun kaarten, zover is het toch nog niet dacht ik he?
http://www.routes.tomtom.com/map/T%C3%B ... m=11&ui=10
http://www.routes.tomtom.com/map/T%C3%B ... m=11&ui=10
-
- 2x5 autosnelweg
De weg eindigt nog steeds op de N274/Niederländische Durchgangsstrasse.
-
- autoweg
Inderdaad. Er wordt wel druk gebouwd aan de kunstwerken tot aan de K13 bij Vinteln. Dat stuk (wat dus al op bijv. Google Maps staat) gaat voor zover ik weet dit jaar nog open. Wel een mooi gezicht, door het relatief open en vlakke landschap zie je in één lijn de bouwkranen bij ieder kunstwerk staan.
Het laatste stuk tot aan de BAB46 gaat wat langer duren, want dat zit volgens mij nog in de procedures. 2012 moet alles af zijn.
Het laatste stuk tot aan de BAB46 gaat wat langer duren, want dat zit volgens mij nog in de procedures. 2012 moet alles af zijn.
-
- verkeersader
Is het trouwens een beetje te doen om als dat tweede stuk af is via de K3 en de L227 te rijden?
-
- autoweg
Niet echt, die wegen gaan dwars door alle dorpen heen met veel geparkeerde auto's (=wachten op tegenliggers). Dat schiet bepaald niet op.
-
- verkeersader
Ik kwam toevallig een paar leuke foto's tegen van het tweede deel B56n, alle kunstwerken zijn zo te zien al af.
http://www.bouwmachineforum.nl/forum/vi ... 97&t=20033
http://www.bouwmachineforum.nl/forum/vi ... 97&t=20033
-
- verkeersader
Tijd voor de asfaltmachines op het tweede stuk.
http://www.schuemm.de , dan kiezen voor B56n
Edit: forumsoftware werkt niet met ü adres.
Maar wel door ue te schrijven - Forumbeheer
http://www.schuemm.de , dan kiezen voor B56n
Edit: forumsoftware werkt niet met ü adres.
Maar wel door ue te schrijven - Forumbeheer
-
- autoweg
Het is mij niet helemaal duidelijk waarom dat zo lang duurt. De kunstwerken waren al ergens vorig najaar klaar en sindsdien is er nog niets gebeurd.. Het was een lange winter, maar zo lang?? Volgens mij zat er ergens een kink in de kabel..
-
- verkeersader
Misschien bewust met het oog op de latere oplevering van het 3e stuk, met andere woorden verkeer door de dorpen tegengaan?
Laatst gewijzigd door Giuseppe op ma 02 aug 2010, 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.