Infrastructuur Hilversum
Moderator: Moderatoren
-
- Wegnummerfotograaf
Re: Infrastructuur Hilversum
Misschien zit onder dat doek wel een bord met de naam Oosterengtunnel en moeten ze nog een nieuw bord bestellen...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- verkeersader
Ik krijg net een nieuwsbrief dat de tunnel op 6 augustus in zijn geheel opengesteld wordt (dit in tegenstelling tot eerdere berichten, waarin de fietstunnel iets later open zou gaan).
-
- 2x5 autosnelweg
Op zaterdag 9 juli 2022 wordt de naam bekendgemaakt van de tunnel. Zal vast geen verrassing zijn hoe de tunnel zal heten.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- verkeersader
Ik wist niet waar dit draadje in het forum zat, dus ik heb gezocht op "Alexiatunnel". Maar het blijft natuurlijk een hele grote verrassing, ik wacht in spanning af! 

-
- autoweg
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Ennnnnnnnn *******tromgeroffel******* het is . . . . . Alexiatunnel!!!!!
6 augustus open:
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... ustus_open

6 augustus open:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- verkeersader
Ik kreeg een nieuwsbrief van de gemeente dat het college voorstelt de centrumricht te verleggen, van de Schapenkamp via de Koninginneweg om de markt heen richting Melkpad. Uit nieuwsbrief en "lees meer-link" wordt niet duidelijk of het dan verder via Langgewenst of Naarderstraat is en wat dat voor de Kleine Spoorbomen betekent.Jackbauer1350 schreef: ↑za 12 dec 2015, 18:20 In Hilversum zijn plannen om de Schapenkamp die langs het station loopt deels in een tunnel te laten verdwijnen.
Deze weg was ooit tweerichtingsweg en is één van de belangrijke doorvoerwegen in Hilversum. In de jaren '90 is er van het deel langs het station een éénrichtingsweg van gemaakt waarbij een rijbaan omgebouwd is tot busbaan voor twee richtingen. De Schapenkamp maakt tevens deel uit van de centrumring die grotendeels éénrichtingsweg is tegen de klok in.
Inmiddels is het tijdelijke busstation van Hilversum in gebruik genomen en zijn ze druk bezig met het slopen van het oude.
Probleem is wel dat er langs het tijdelijke busstation een fietspad is gemaakt, dat aan beide kanten met grote betonblokken is afgezet maar wel driftig gebruikt wordt ;-)
-
- 2x3 autosnelweg

Verkeer zou via de nieuwe route inderdaad via de Koninginneweg, Schoolstraat en Langgewenst gaan rijden. Daarvoor moet dan de rijrichting van de Koninginneweg omgedraaid worden.
Dacht dat het idee om de "kleine spoorbomen" te sluiten er niet helemaal mee samenhing.
Alhoewel met veranderen van de rijrichting op de Koninginneweg verkeer dan makkelijker vanaf de Schapenkamp via de spoorwegovergang en de Noorderweg/Simon Stevinweg naar de Johsnnes Geradtsweg (Ring) kan sneaken. Dat kan nu ook via de Spoorstraat, Naarderstraat en Koninginneweg maar dat is wel langer.
-
- 2x2 autosnelweg
Stationsstraat bedoel je denk ik? De Spoorstraat is geen doorgaande weg, afgaande op wat ik in Openstreetmap zie.Jackbauer1350 schreef: ↑za 23 jul 2022, 18:07 De centrumring verloopt nu via de Spoorstraat waardoor het voetgangersgebied bij de Groest gekruist wordt.
-
- 2x3 autosnelweg
Oeps,
inderdaad, waar ik Spoorstraat zei moet Stationsstraat zijn, stop de tijd.

-
- autoweg
Klopt, over twee dagen open, stond er op de tekstkar, zag ik vanmiddag. Doorkijkje van zuid naar noord zag er al mooi strak uit, de stenen tunnelmond komt mooi boven het maaiveld uit.. maar niet té.mavas schreef: ↑di 12 jul 2022, 15:55 Ennnnnnnnn *******tromgeroffel******* het is . . . . . Alexiatunnel!!!!!![]()
![]()
6 augustus open:
Ik heb nu ook duidelijker dat er op rechts meer ziekenhuis zit, eigenlijk. Daar moet de HOV baan dan aansluiten op de Soestdijksestraatweg / rotonde?
-
- 2x5 autosnelweg
De HOV-baan loopt langs het spoor door naar station Hilversum. Ter hoogte van het ziekenhuis komt er een doorsteek naar het reguliere wegennet zodat er ook bussen via ArenaPark kunnen rijden.
-
- 2x3 autosnelweg
Ik reed zaterdagmiddag door de tunnel. Het was er nog rustig qua autoverkeer.
Link
Alleen die oversteek vlak voor het voorrangspleintje kan nog wel eens een zorgenkindje worden. Er zit net zo'n venijning bochtje in vanuit de tunnel en die oversteek zit er ook echt vlak na de helling. Tegen de tijd dat automobilist en voetganger/fietser elkaar kunnen zien is het best wel laat wanneer er wat vaart in zit. Er staan wel waarschuwingsborden en het woord "schoolzone" op het wegdek als is dat laatste ook pas op het laatste moment te zien.
Ben ook benieuwd hoe het met geluid zit voor de aanwonenden wanneer een motorrijder even lekker m laat knallen bij de uitgangen.
Link
Alleen die oversteek vlak voor het voorrangspleintje kan nog wel eens een zorgenkindje worden. Er zit net zo'n venijning bochtje in vanuit de tunnel en die oversteek zit er ook echt vlak na de helling. Tegen de tijd dat automobilist en voetganger/fietser elkaar kunnen zien is het best wel laat wanneer er wat vaart in zit. Er staan wel waarschuwingsborden en het woord "schoolzone" op het wegdek als is dat laatste ook pas op het laatste moment te zien.
Ben ook benieuwd hoe het met geluid zit voor de aanwonenden wanneer een motorrijder even lekker m laat knallen bij de uitgangen.
-
- stadsweg
-
- autoweg
Ja, da's wel een gevaarlijke, denk ik. Zal dit in simulaties niet naar voren gekomen zijn?Jackbauer1350 schreef: ↑zo 07 aug 2022, 0:22 (..)
Alleen die oversteek vlak voor het voorrangspleintje kan nog wel eens een zorgenkindje worden. Er zit net zo'n venijning bochtje in vanuit de tunnel en die oversteek zit er ook echt vlak na de helling. (..).
Waarschuwingslicht / bike/voetganger scout had misschien wel wijs geweest, ondanks dat bestuurders tunnel uit geen voorrang hoeven te verlenen.
In de spitstijden zal het nog wel druk worden met verkeer dat de hellingproef mag doen...(als men staat te wachten op het opstropend verkeer dat niet linksaf kan zoals Jack deed).

(maar goed, vele moderne auto's hebben dat automatisch geregeld tegenwoordig).
-
- Moderator
-
- expressweg
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
Of de Maastunnel (de voetgangerstunnel ligt onder de fietserstunnel).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg
Zo'n mooi breed fietspad door de tunnel en dan lijkt het op die luchtfoto aan beide kanten op niets uit te komen...
-
- verkeersader
-
- 2x3 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Wel de eerste dubbeldekstunnel van Nederland die onder een spoorlijn doorgaat. Misschien wel de eerste ter wereld? Chris?
-
- 2x3 autosnelweg
Dit is wel een aparte tunnel: https://www.wegenwiki.nl/E38_(Maleisi%C3%AB)
Eigenlijk een drielaagsstunnel, water op het onderste niveau.
Die in Hilversum is een laag langzaam verkeer en een laag voor snelverkeer. In Maastricht twee lagen voor snelverkeer. Een andere combinatie is er nog niet. Maar een dubbellaagstunnel met een laag voor trein en een laag voor autoverkeer zou ook wel geinig zijn. Jammer eigenlijk dat ze de Kanaaltunnel niet zo gemaakt hebben maar zoiets is megaduur uiteraard.
Die in Hilversum is een laag langzaam verkeer en een laag voor snelverkeer. In Maastricht twee lagen voor snelverkeer. Een andere combinatie is er nog niet. Maar een dubbellaagstunnel met een laag voor trein en een laag voor autoverkeer zou ook wel geinig zijn. Jammer eigenlijk dat ze de Kanaaltunnel niet zo gemaakt hebben maar zoiets is megaduur uiteraard.
-
- verkeersader
Tsja, wat is een tunnel. Er zijn tal van tunneltjes onder het spoor, waar het voetpad/veepad op een rooster ligt, en er ook een waterweg onderdoor gaat (ik gok dat die waterweg meestal eerst was en ze later het voet/veepad er in hebben gehangen).Jackbauer1350 schreef: ↑vr 12 aug 2022, 16:01 Dit is wel een aparte tunnel: https://www.wegenwiki.nl/E38_(Maleisi%C3%AB)
Ik vind het vidaduct over een brug over het water altijd wel mooi.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik vind het wel heel knap dat ze overal genoeg ruimte voor hebben gevonden: De afstand tussen de gevels bedraagt minder dan 20 meter 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- autoweg

Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- verkeersader
Ik liep woensdag door de tunnel. Volgens mij is er een tijdelijke eenrichtingsverkeerval ontstaan, en de ventweg aan de westkant pakt.
Doorgaand verkeer naar de Mussenstraat is nog niet mogelijk ivm werkzaamheden (ook niet via de ventweg aan de oostzijde) en als je rechtsaf slaat naar de Liebergerweg loop je volgens mij dood tenzij je via het bedrijventerrein daar kan lopen (het voetpad heeft een stevige betonpaal, en de slagboom van het bedrijf zat dicht).
Ik zag een auto terugkeren via het fietspad aan de oostkant van de Oosterengweg.
De ventweg aan de oostkant is iig geen eenrichtingsverkeer naar het noorden, maar ik kan op geen van de tekeningen die ik heb duidelijk zien of dat dat wel een weg blijft (en zo ja, welke richitng) of voet/fietspad wordt. Weet iemand dat toevallig?
Het fietspad aan de oostzijde is trouwens tweerichtingsverkeer.
Edit: Ik zag dat
Doorgaand verkeer naar de Mussenstraat is nog niet mogelijk ivm werkzaamheden (ook niet via de ventweg aan de oostzijde) en als je rechtsaf slaat naar de Liebergerweg loop je volgens mij dood tenzij je via het bedrijventerrein daar kan lopen (het voetpad heeft een stevige betonpaal, en de slagboom van het bedrijf zat dicht).
Ik zag een auto terugkeren via het fietspad aan de oostkant van de Oosterengweg.
De ventweg aan de oostkant is iig geen eenrichtingsverkeer naar het noorden, maar ik kan op geen van de tekeningen die ik heb duidelijk zien of dat dat wel een weg blijft (en zo ja, welke richitng) of voet/fietspad wordt. Weet iemand dat toevallig?
Het fietspad aan de oostzijde is trouwens tweerichtingsverkeer.
Edit: Ik zag dat
dit ook al gezien heeft. Helaas op zijn filmpje ook niet te zien wat de ventweg naast de tunnel aan de oostzijde nou voor weg is, voet/fiets/auto. Op een foto die ik gemaakt heb lijkt het een auto-weg te zijn, maar ik weet nog dat er geen eenrichtingsverkeer bij stond. Dat zal dan wel tijdelijk zijn tot de ventweg aan de westzijde klaar is. Die eenrichtingsverkeersval bestaat sowieso, want het laatste stukje Mussenstraat is ook nog niet klaar.Jackbauer1350 schreef: ↑vr 12 aug 2022, 9:24 Tweede versie gemaakt met ook de weggetjes langs de tunnel erbij. Link
-
- verkeersader
Inmiddels is de busbaan voor HOV 't Gooi nagenoeg klaar:

Nabij station, richting oosten

Bij het Wandelpad, richting oosten

De nieuwe busoversteek bij het Wandelpad in de spoorlijn Hilversum-Utrecht.
Het is nu wachten op tot de toegang bij het busstation bruikbaar wordt.
Naar verluid gaat in december de lijn 320 (en overige buslijnen) via deze route rijden.

Nabij station, richting oosten

Bij het Wandelpad, richting oosten

De nieuwe busoversteek bij het Wandelpad in de spoorlijn Hilversum-Utrecht.
Het is nu wachten op tot de toegang bij het busstation bruikbaar wordt.
Naar verluid gaat in december de lijn 320 (en overige buslijnen) via deze route rijden.