De afgelopen week was ik op het eiland Sal in Kaapverdië. Behalve eten en drinken was er ook tijd voor (wegen)cultuur
Hierbij wat verkeersgerelateerde foto's die ik gemaakt heb.
Even voor de oriëntatie hoever Sal ligt ten opzichte van andere landen/plaatsen:
Helaas niet al te scherp, maar deze wegwijzer staat in Santa Maria. Het behoeft weinig uitleg op de bewegwijzering van welk land - tevens voormalige kolonisator - de bewegwijzering is gebaseerd.
Een typische weg, de hierboven genoemde kasseien/kinderkopjes die je veelvuldig tegenkomt op het eiland.
Asfalt! Dit is de 'snel'weg van Santa Maria via het vliegveld naar de hoofdplaats Espargos. Luisterend naar de naam EN1-SL-01. Er is zeer weinig verkeer, maar hij is erg bochtig en het asfalt is niet van al te beste kwaliteit. En in het donker is het ook echt donker, omdat er tussen het vliegveld en Santa Maria geen verlichting is (maar er zijn wel fietsers en wat slecht verlichte voertuigen!)
Nog wat
PortugeseKaapverdische handwijzers. Er is overigens ook wat portaalbewegwijzering, maar het is me niet gelukt dit op de foto te krijgen van uit de bus.
Uitzicht vanaf de 'snel'weg op de westkust.
Een hele oude wegwijzer naar dit punt aan de noordwestkust.
Net Nederland: Je mag ook echt niks
Zicht vanuit Espargos (de stad is om een heuvel gebouwd) op de 'snel'weg en het vliegveld.
De weg naar boven ziet er zo uit:
Tankstation, de prijzen had ik al in het brandstoftopic vermeld. Ook nog wat bewegwijzering
De weg van Espargos naar Pedra de Luma aan de oostkust, ofwel de EN3-SL-02.