Eemspoort schreef:Dan koop/lease je voor veel geld een luxe auto maar die car-kit is toch echt te duur?
Ik vind dat altijd zo'n dooddoener...
- Lease kan gratis zijn.
- Je werkgever kan je verplichten in een dure auto te rijden terwijl je zelf geen cent te makken hebt.
- Als je twee telefoons hebt, kan je er toch echt maar één op de carkit zetten.
- Iedereen die zijn tank vol kan gooien, zal waarschijnlijk de mogelijkheid hebben €25 voor een oortje neer te leggen.
Rene schreef:Die discussie is totaal achterhaald. Het GESPREK leidt af. Handsfree of niet doet weinig ter zake. Want of je nu een cola-blikje, een baksteen of een telefoontje in één hand hebt, maakt niet dat je gaat slingeren en je aandacht verliest. Dat zit hem in het gesprek zelf.
Als ik om me heen kijk zie ik toch duidelijke verschillen tussen mensen die op de carkit gesprekken voeren of mensen die handheld iets met hun telefoon doen. Daar kunnen 10 onderzoeken tegenaan worden gegooid die jouw uitspraak bevestigen, mijn ervaring is daarmee strijdig.
Eemspoort schreef:Ofschoon er natuurlijk ook van die achterlijke figuren zijn die rustig een foto maken en posten van het ongeval dat ze even ervoor veroorzaakt hebben door die zelfde smartphone.

Dan mankeert je toch echt wat in je bovenkamer...

Wat maakt dat nou uit als het leed al geschied is? Zowel de verzekering als je familie/vrienden zullen best geïnteresseerd zijn in die foto.
Chris schreef:De reden dat hier weinig boetes voor uitgeschreven worden is natuurlijk dat het niet geautomatiseerd gehandhaafd kan worden zoals snelheid. Ik denk dat iemand die 140 rijdt (dus te snel) een stuk veiliger is dan iemand die met 110 op z'n smartphone zit te kijken.
Ik denk dat iedereen dat met je eens is.
duikgek89 schreef:En dan knal je ergens tegenaan, kun je dan al die elektronische "hulpmiddelen" de schuld geven of ben je nog steeds zelf verantwoordelijk?
Vraag het even aan de mensen met park distance control.
Rene schreef:Het focussen van de handhaving op het apparaat in handen hebben of bedienen is dan ook geen goede weg, het zal moeten gaan om het daadwerkelijk gebruik voor een gesprek of een textsessie (sms/whatsapp/etc).
Helaas niet te handhaven.
Rene schreef:Aan een zuignap direct onder de achteruitkijkspiegel kun je gewoon bedienen alsof je de autoradio of ventilatie bedient.
Gaat mij niet lukken. Ik kan wel bij het ventilatierooster maar niet bij een foon die aan het raam zit. Bovendien wil ik niets onder mijn spiegel hebben.
Rene schreef:En zo ja, dan altijd een minimumaansprakelijkheid invoeren van 80%, en een verplichte daling van de no-claimkorting naar de laagste trede (0% of negatief).
Jaaaa, bij beide partijen!! Ik begin morgen een verzekeringsmaatschappij.
Kom met iets realistisch' want nu lijk je op 90% van de bevolking die bij ieder Dumpertfilmpje begint te schreeuwen "Rijbeweis afneme en nooit meer truggevuh!!"
Ik ben iemand die ook verslaafd is aan zijn smartphones. Ik bel ook redelijk veel tijdens het rijden. En als ik thuis kom gebeurt het vaak dat ik nog een paar minuten in de auto zit om de binnengekomen appjes en mails even door te nemen want dat doe ik niet tijdens het rijden.
Ik kan niet ontkennen dat bellen invloed heeft op mijn rijstijl: ik rijd normaliter vrij assertief, als ik bel rijd ik heel veel rustiger. Dan cruise ik met het verkeer mee. Dus ik denk (dat zegt iedereen altijd van zichzelf dus ik houd een slag om de arm) dat het in mijn geval juist een positieve uitwerking heeft. Als het een heel intensief gesprek is, zet ik de auto aan de kant.