N25/N238 – Herontwikkeling van het knooppunt: installatie van nieuwe wegdekken en markeringen
13 augustus 2025
De herinrichting van de N25 richting Corroy-le-Grand en de verbinding naar de N238 gaan door. De komende week worden er nieuwe wegdekken en markeringen aangebracht bij het knooppunt, wat een aanpassing van de verkeersomstandigheden gedurende drie dagen vereist. De werkzaamheden zullen daarna tot eind september langs de weg en bij het knooppunt “Bois des Rêves” worden voortgezet.
Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.
Het bedrijf COLAS werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
Court-Saint-Etienne/Mont-Saint-Guibert: N25/N238 – Einde van de herontwikkelingswerkzaamheden aan het knooppunt
5 september 2025
In Mont-Saint-Guibert en Court-Saint-Etienne zijn de werkzaamheden voor de herinrichting van de N25 richting Corroy-le-Grand en de oprit naar de N238 richting Wavre bijna voltooid. De definitieve wegindeling is dit weekend beschikbaar.
Hierbij is er ook afritbewegwijzering gekomen met afritnummering: 8: Mont-St-Guibert; Bois des Rêves & 9: N238; Wavre; Ottignies-LLN; Walibi. Telling start/begint vanuit/bij Nivelles.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Chris schreef: vr 13 feb 2026, 19:18
Sofico heeft een nog wat betere foto geplaatst (die andere was een screenshot):
Aanstaande woensdag moet het opengaan als ik het goed begrijp.
Ik heb alles op Openstreetmap gezet (het was al ingetekend maar op behoorlijk verkeerde positie en sommige links nogal een rommeltje).
Het is mij niet helemaal duidelijk wat er nou wel en wat niet open is.
Ik vraag mij af of het stukje van het kruispunt N25/N4 waar deze DDI is naar het oosten, richting E411 wat nu N25a is, hernummerd zal worden in N25 (en het dubbelstuk met de N4 vaaf de afrit Louvrange tot aan [ur;l=https://www.openstreetmap.org/way/123443455]de rotonde[/url[ daar vlakbij) nu herleid zal worden via de E411, al weet ik niet of N-wegen kunnen samenlopen met E-wegen in België.
Ik heb mij verkeerd uitgedrukt. Ik vroeg mij af of de route van de N25 nu via de snelweg E411 (en A4, maar dat gebruikt niemand in België) kon lopen, van afrit Louvrange tot Corroy-le-Grand.
Op dit bord staat overigens alleen N4. Is dat dan dubbelgenummerd of zit er een "gat" in de N25?
Herontwikkeling van het knooppunt N4-N25-E411/A4 in Mont-Saint-Guibert tot een diamantknooppunt: opening van de dubbele tunnel en laatste fase van dit kolossale project.
13 februari 2026
In Mont-Saint-Guibert heeft het project om het knooppunt N4-N25-E411/A4 om te vormen tot een diamantknooppunt een belangrijke mijlpaal bereikt en de laatste fase ingegaan. De dubbele ovale tunnel zal op 18 februari gedeeltelijk voor het verkeer worden opengesteld, waarmee de nieuwe en laatste bouwfase van start gaat. Deze fase zal de verkeerssituatie tot de zomer aanzienlijk beïnvloeden.
Het enige dat misschien een beetje jammer is is dat de N25 maar 1 rijstrook heeft voor de hoofdrichting (onder het kruispunt door). Met een beperkte meerkost had je daar 2x2 rijstroken van kunnen maken zodat de hele N25 2 rijstroken heeft.
Een aantal jaar geleden was vooral de passage bij Hamme-Mille problematisch. De wegbeheerder heeft er nu een rotonde aan laten leggen. Dat is goedkoper dan een rondweg
Dank. Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wát er precies al open is en wat niet, maar op basis van wat tips van een Openstreetmap-gebruiker en jouw documentatie heb ik de situatie op OSM bijgewerkt. Dank!
Vinny schreef: wo 18 feb 2026, 19:34
Een aantal jaar geleden was vooral de passage bij Hamme-Mille problematisch. De wegbeheerder heeft er nu een rotonde aan laten leggen. Dat is goedkoper dan een rondweg