[E] [A007] [AP007] A-7 / AP-7 Algeciras - Málaga - Valencia - Barcelona - La Jonquera
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
[E] [A007] [AP007] A-7 / AP-7 Algeciras - Málaga - Valencia - Barcelona - La Jonquera
AP-7 net ten zuidwesten van Barcelona, hier kruist de AVE Madrid - Barcelona de snelweg.

-
- Hoofdmoderator
-
- Moderator
Re: [E] Spanje - Spain - Espana
Acesa gaat AP-7 verbreden
Acesa, de concessiehouder van de Spaanse AP-7, gaat de snelweg verbreden naar 3 rijstroken per richting in de provincie Tarragona. Werkzaamheden gaan ook plaatsvinden op een 123 kilometer lang stuk tussen Salou en La Jonquera.
Aan het noordelijke einde van de weg worden sommige stukken verbreed van 3 naar 4 rijstroken per richting, terwijl andere stukken naar 3 rijstroken per richting gaan. De werkzaamheden gaan naar verwachting 2 jaar duren, en kosten een half miljard euro. Acesa financiert dit, ondanks dat de tolkosten niet omhoog gaan. De concessie van Acesa eindigt in 2021. Het idee is dat de verplaatsing van sluipverkeer naar de snelweg de kosten compenseren. Mocht dat niet zo zijn, dan springt de Spaanse staat financieel bij.
-
- stadsweg
Re: [E] Spanje - Spain - Espana
. De AP2 is héél druk en zeer filegevoelig tussen de Franse grens en Tarragona zeker ter hoogte van de tolpoorten en daar waar deze snelweg twee rijstroken kent. Ik weet niet op welke manier de knelpunten bij de tolpoorten opgelost zullen worden, er staan er gewoon teveel in deze regio, best gewoon één aan de Franse grens en één bij het in en uitrijden van Barça-agglo en daarna volgende bij het binnenrijden van Valencia. Ik weet ook niet op welke manier deze weg verbreedt kan worden tussen Girona en de Franse grens, de Pyreneeën laten dat daar moeilijk toe denk ik ...Chris schreef:Acesa gaat AP-7 verbreden
Acesa, de concessiehouder van de Spaanse AP-7, gaat de snelweg verbreden naar 3 rijstroken per richting in de provincie Tarragona. Werkzaamheden gaan ook plaatsvinden op een 123 kilometer lang stuk tussen Salou en La Jonquera.
Aan het noordelijke einde van de weg worden sommige stukken verbreed van 3 naar 4 rijstroken per richting, terwijl andere stukken naar 3 rijstroken per richting gaan. De werkzaamheden gaan naar verwachting 2 jaar duren, en kosten een half miljard euro. Acesa financiert dit, ondanks dat de tolkosten niet omhoog gaan. De concessie van Acesa eindigt in 2021. Het idee is dat de verplaatsing van sluipverkeer naar de snelweg de kosten compenseren. Mocht dat niet zo zijn, dan springt de Spaanse staat financieel bij.
-
- Moderator
-
- Moderator
Re: [E] Spanje - Spain - España
AP-7/A-7/A-70/A-77 Alicante
Eén van de meest ingewikkelde wegencombinatie blijft de A-7 en AP-7. Vroeger was er enkel de A-7, de tolweg vanaf de Franse grens naar Alicante. Tegenwoordig wordt het onderscheid tussen tolwegen en tolvrije wegen gemaakt, en bestaat er een A-7 en AP-7. Dit zijn aparte wegen die parallel aan elkaar lopen. Alleen op enkele plekken loopt geen AP-7, maar wel een A-7.
Rondom Alicante liep de "route 7" altijd vrij dicht langs de stad. Tegenwoordig loopt de AP-7 ten noorden en westen van de stad langs als ruime bypass. De routes dichter langs de stad heten geen A-7, zoals je zou verwachten, maar A-70. De A-7 is dus officiëel onderbroken ter hoogte van Alicante. De route kan het beste tolvrij worden gevolgd door de A-70 en A-77. Bij Alicante staat Valencia echter enkel via de AP-7 aangegeven. de A-7 is bij Alcoi nog niet helemaal af, maar is wel 20 kilometer korter én tolvrij.
AP-7:

Het wegennet van Alicante:

De A-7 loopt vanuit Elche tot aan het knooppunt met de A-31, en gaat dan over in de A-70. De A-70 loopt tot aan de AP-7 aan de noordoostzijde van Alicante. Halverwege de stad loopt de A-77 naar het noorden, die ter hoogte van de AP-7 weer overgaat in de A-7 naar Alcoi en binnendoor naar Valencia.
Eén van de meest ingewikkelde wegencombinatie blijft de A-7 en AP-7. Vroeger was er enkel de A-7, de tolweg vanaf de Franse grens naar Alicante. Tegenwoordig wordt het onderscheid tussen tolwegen en tolvrije wegen gemaakt, en bestaat er een A-7 en AP-7. Dit zijn aparte wegen die parallel aan elkaar lopen. Alleen op enkele plekken loopt geen AP-7, maar wel een A-7.
Rondom Alicante liep de "route 7" altijd vrij dicht langs de stad. Tegenwoordig loopt de AP-7 ten noorden en westen van de stad langs als ruime bypass. De routes dichter langs de stad heten geen A-7, zoals je zou verwachten, maar A-70. De A-7 is dus officiëel onderbroken ter hoogte van Alicante. De route kan het beste tolvrij worden gevolgd door de A-70 en A-77. Bij Alicante staat Valencia echter enkel via de AP-7 aangegeven. de A-7 is bij Alcoi nog niet helemaal af, maar is wel 20 kilometer korter én tolvrij.
AP-7:
Het wegennet van Alicante:

De A-7 loopt vanuit Elche tot aan het knooppunt met de A-31, en gaat dan over in de A-70. De A-70 loopt tot aan de AP-7 aan de noordoostzijde van Alicante. Halverwege de stad loopt de A-77 naar het noorden, die ter hoogte van de AP-7 weer overgaat in de A-7 naar Alcoi en binnendoor naar Valencia.
-
- expressweg
Spanje lijkt zich als het Californië van Europa te gaan profileren wat betreft wegen.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
- Moderator
Hoezo Californië? Die staat heeft één van de slechtste snelwegennetten van de Verenigde Staten. Afgezien van een paar niet-belangrijke tolwegen hebben ze daar al 35 jaar geen snelweg meer aangelegd. Vergelijk het dan met Texas, alhoewel de Spaanse snelwegen veel esthetischer zijn dan die Texaanse betonmassa's met lelijke frontage roads. Spanje is one-of-a-kind. 

-
- expressweg
Dat probeer ik al een eeuwigheid in een algemene vergelijking tussen Europa en de VS uit te leggen aan de Amerikanen. Het dringt tot op vandaag nog altijd niet doorChris schreef:Hoezo Californië? Die staat heeft één van de slechtste snelwegennetten van de Verenigde Staten. Afgezien van een paar niet-belangrijke tolwegen hebben ze daar al 35 jaar geen snelweg meer aangelegd. Vergelijk het dan met Texas, alhoewel de Spaanse snelwegen veel esthetischer zijn dan die Texaanse betonmassa's met lelijke frontage roads. Spanje is one-of-a-kind.

I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
-
- Moderator
Opvallende video van de A7 langs de Mediterraanse kust ten zuiden van Granada. Totaal geen verkeer?! Zal wel tijdens de siësta zijn ofzo op een zondag.
Link
Link
-
- 4x3 autosnelweg
De laagstaande zon verraadt dat het filmpje vroeg in de ochtend is gemaakt. En dat zal dan inderdaad zijn geweest op een zondag of een feestdag. Wat verder nog bijdraagt aan de leegte is de A-7 zelf. Laag wegnummer, maar in deze streek is het een route zonder belang voor interregionaal verkeer. Dat pakt de meer naar het binnenland gelegen A-91 / A-92.
-
- Moderator
it's an early Sunday morning and is also a new stretch of the (A-7) and maybe ,people do not know which is open to traffic.
-
- Moderator
De grensovergang La Jonquera / Le Perthus (AP-7 / A9) wordt eindelijk afgebroken:

-
- Hoofdmoderator

Jammer. Was toch altijd spannend als je er langs reed

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- polderweggetje
-
- Moderator
A-7 Segunda Ronda de Málaga (Hiperronda)
Vandaag is 11 kilometer van de A-7 opengesteld, als tweede ringweg van Málaga. Deze moet de oude A-7 door de stad ontlasten. Deze nieuwe ringweg is tolvrij. Rondom Málaga worden een aantal nieuwe snelwegen gebouwd, zoals de A-7 over een nieuwe tracé ten westen van de stad en de AP-46 parallel aan de bestaande A-45. Deze staan in Google Earth/Maps al een jaar als opengesteld, maar dat is niet correct. Hieronder staat de huidige status weergegeven:

Wat foto's:
Vandaag is 11 kilometer van de A-7 opengesteld, als tweede ringweg van Málaga. Deze moet de oude A-7 door de stad ontlasten. Deze nieuwe ringweg is tolvrij. Rondom Málaga worden een aantal nieuwe snelwegen gebouwd, zoals de A-7 over een nieuwe tracé ten westen van de stad en de AP-46 parallel aan de bestaande A-45. Deze staan in Google Earth/Maps al een jaar als opengesteld, maar dat is niet correct. Hieronder staat de huidige status weergegeven:

Wat foto's:
- SPOILER: TOON
-
- polderweggetje

Ja hij is helemaal weg.
Is iemand er al langs gereden. Ik las dat ze de snelheid nu verhogen van 10km/h naar 90 km/h

Warom ze deze huisjes nou laten staan?

-
- 2x3 autosnelweg
Ik moest even kijken waar het over ging.
Le Perthus (Perpignan <-> Barcelona). Het moet wel een flinke bottle-neck zijn geweest op die route.
Le Perthus (Perpignan <-> Barcelona). Het moet wel een flinke bottle-neck zijn geweest op die route.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- Voorzitter

-
- 2x2 autosnelweg
Komt er daar dan wel een parkeerplaats, wat bij de meeste grensovergangen gebruikelijk is. Ook lijkt me het logisch dat daar nog soort kantoortje komt van de douane o.i.d.
-
- polderweggetje
Ik vind het zonde... Doodzone!!!
Maar ja ik ben dan ook grensovergangen freak...
Voor de liefhebbers hier nog een filmpje van deze prachtige grensovergang, die ik 2 jaar geleden heb geschoten!
Link
Maar ja ik ben dan ook grensovergangen freak...
Voor de liefhebbers hier nog een filmpje van deze prachtige grensovergang, die ik 2 jaar geleden heb geschoten!
Link
-
- polderweggetje
Frankrijk en spanje Moesten deze grensovergan afbreken van de Europese unie.
Om dat er teveel werd gecontroleerd. En in strijd was met het verdag van schengen enz...
Ze zouden een boete van 10 miljoen krijgen als het voor de zomer niet was afgebroken.
Maar ze hadden van mij de Overkapping best mogen laten staan.
Doen ze hier in friesland toch ook?
Om dat er teveel werd gecontroleerd. En in strijd was met het verdag van schengen enz...
Ze zouden een boete van 10 miljoen krijgen als het voor de zomer niet was afgebroken.
Maar ze hadden van mij de Overkapping best mogen laten staan.
Doen ze hier in friesland toch ook?
-
- Moderator
Dit stuk is een driedubbel knelpunt in de zomer, namelijk bij Perpignan versmalt de snelweg van 2x3 naar 2x2, vervolgens de tolpoorten en dan ook nog eens de grens met 10 km/h.
-
- Hoofdmoderator

Inderdaad. Als ze echt controleren heb je zo een paar kilometer file in beide richtingen...
Maar Chris, ik denk dat het heel goed mogelijk is dat dit de eerste 2x3 grensovergang gaat worden!

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Dan maken wij er gewoon 2x4 van. Wat kan ons dat schelen.Snelwegenkenner schreef:Eerder dan de E19 in Nederland.

-
- 2x4 autosnelweg
Dat komt er dan ineens ook op neer dat de file in Nederland staat. Je voert verkeer aan met 2x4 rijstroken die dan aan de grens plots versmallen tot 2x2. Iets zegt me dat dit niet gaat lukken 

-
- 2x2 autosnelweg
Je kan de weg ook aan de beide kanten van de grens verbreden tot 2x4. Zal ook wel nodig zijn met de toekomstige samensmelting tussen Nederland en Vlaanderen.vynkce schreef:Dat komt er dan ineens ook op neer dat de file in Nederland staat. Je voert verkeer aan met 2x4 rijstroken die dan aan de grens plots versmallen tot 2x2. Iets zegt me dat dit niet gaat lukken

-
- autoweg
De afgelopen weken heb ik wat foto's kunnen maken van het Andalusische wegennet. Bezochte snelwegen zijn o.a. de A-7, A-44 en A-45.
Beginnen met de A7. De A-7 heb ik gezien tussen grofweg Malaga en het (tijdelijke) einde bij Taramay (enkele kilometers voor de aansluiting met de A-44). De A-7 loopt hier door bergachtige gebieden, met veel tunnels en (voor autosnelwegbegrippen) scherpe bochten. In de oudere tunnels geldt steevast een maximumsnelheid van 80 km/u, meer richting Nerja is de weg recenter aangelegd en mag 100 km/u in de tunnels worden gereden.
Beginnen met de A7. De A-7 heb ik gezien tussen grofweg Malaga en het (tijdelijke) einde bij Taramay (enkele kilometers voor de aansluiting met de A-44). De A-7 loopt hier door bergachtige gebieden, met veel tunnels en (voor autosnelwegbegrippen) scherpe bochten. In de oudere tunnels geldt steevast een maximumsnelheid van 80 km/u, meer richting Nerja is de weg recenter aangelegd en mag 100 km/u in de tunnels worden gereden.
- SPOILER: TOON