[E] Canarias / Canarische Eilanden

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Snelwegfreak » di 07 jul 2020, 15:48

Dat doet ie zeker, maar sommige hellingen zijn net te steil voor de cruise control om vast te houden.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Jeroen » di 07 jul 2020, 17:26

Chrysa schreef: di 07 jul 2020, 15:44
Berrychello schreef: di 07 jul 2020, 13:07 als het even kan heuvelaf zodat je zelfs op de cruise control te hard rijdt...
Cruise control remt toch gewoon mee? Of ben ik gewoon verwend? :lol:
Cruise control remt niet zelf, hij knijpt alleen de brandstoftoevoer naar 0 af als het merkt dat je snelheid daarmee niet terug valt. Dat wil niet zeggen dat je in een steile afdaling dan niet alsnog kunt versnellen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Snelwegfreak » di 07 jul 2020, 17:29

Hij remt op de motor en meestal kan ie hem dan dus netjes op de aangegeven snelheid vasthouden. Soms is de helling daarvoor net iets té en versnel je alsnog.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Berrychello » di 07 jul 2020, 22:13

Je bent verwend ;)
Heb een heel fijne Hyundai Kona 1.0 tgdi hier, maar die draait zo licht dat ie weinig op de motor remt.

Net als op Gran Canaria mist ook op Tenerife nog het noord westelijke deel van wat ooit een rondweg moet vormen. Nieuwere delen aan de westkant zijn wel klaar, maar 2+1. Alle viaducten en kunstwerken hebben wel ruimte reservering voor een volledige snelweg.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Willem » wo 08 jul 2020, 21:30

Op het ontbrekende gedeelte moet je over een soort bergpas rijden. Dat is wel een mooi deel om langs te rijden.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Berrychello » do 09 jul 2020, 15:10

De TF-82 als ik me niet vergis. Prachtige wegen op Tenerife! Vooral die diagonaal over het eiland, door het park, is prachtig!

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Willem » do 09 jul 2020, 18:19

En vergeet de weg langs Masca niet.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Jeroen » do 09 jul 2020, 20:03

Tenerife is sowieso al wat mij betreft het meest paradijselijke eiland van heel Europa. Extreem bergachtig en zeer diverse landschappen op een eiland waar alles qua afstanden toch nog steeds prima te behappen is.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Ernst76 » vr 10 jul 2020, 0:14

Tenerife heeft hele mooie wegen en spectaculaire landschappen. Maar het is ook dichtbevolkt en kent massatoerisme met de bijbehorende lelijkheid. Als alternatief is La Palma beschikbaar. Erg mooi en spectaculair eiland. Ben er zelf drie keer geweest en heb veel mensen gesproken die er ook meerdere keren zijn geweest. De meest spectaculaire weg daar is de LP-4, waarmee je ruim 2400 meter stijgt van zeeniveau tot de bovenrand van een enorme krater (9 km doorsnee, tot 2 km hoge wanden). Er is bijna geen recht stuk weg te vinden op het eiland :-)

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Emil » vr 10 jul 2020, 18:09

La Palma staat ook nog op mijn lijstje. Net als El Hierro en La Gomera trouwens. Vooral die laatste is qua wegstructuur bijzonder, omdat er geen kustwegen zijn. Om van plaats naar plaats te komen zul je altijd eerst omhoog richting het midden van het eiland moeten rijden om daarna weer af te dalen richting zee. Het eiland heeft ook een hoog aantal tunnels vergeleken met andere eilanden.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Jeroen » vr 10 jul 2020, 20:57

La Gomera is ook prima nog met de boot als dagtocht te doen vanuit Tenerife, je er vaart in ongeveer 45 minuten heen vanuit Los Cristianos. Wij hebben het als een georganiseerde dagexcursie in een jeep gedaan in 2017. Je hebt net iets minder die verre uitzichten die je op Tenerife hebt, maar daar staat tegenover dat het eiland rustiger en ook een stuk groener is. De fluittaal (El Silbo) is ook wel grappig om eens mee te maken.

Ik dacht dat er vanuit het vaste land ook geen directe vluchten naar La Gomera zijn, enkel vanaf de andere Canarische eilanden en op Tenerife enkel vanuit het oude vliegveld bij San Cristobal.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Coen Tunnel » vr 10 jul 2020, 23:04

Jeroen schreef: vr 10 jul 2020, 20:57Ik dacht dat er vanuit het vaste land ook geen directe vluchten naar La Gomera zijn, enkel vanaf de andere Canarische eilanden en op Tenerife enkel vanuit het oude vliegveld bij San Cristobal.
Dat klopt, enkel vanaf Tenerife Norte en Gran Canaria, beide bestemmingen tweemaal daags retour: https://en.wikipedia.org/wiki/La_Gomera_Airport

Het vliegveld van La Gomera heeft een landingsbaan van slechts 1500 meter, dat is te krap voor een Boeing 737 of Airbus A320. Met kleinere vliegtuigen zou het wel te doen zijn, met een ATR 72 kun je prima van La Gomera naar Madrid vliegen, maar omdat dat een turboprop is die veel trager gaat dan een jet zou dat bijna vier uur duren. Voor kleine jets is die landingsbaan van 1500 meter ook al krap, met een Embraer E175 (waarmee KLM Cityhopper ook vliegt) zou het nog wel lukken. Maar ook dat zou naar Madrid zeker zo'n 2,5 uur duren. Ik kan me voorstellen dat La Gomera met 21.000 inwoners te weinig vraag genereert om een directe verbinding met het vaste land te rechtvaardigen.

Dus is een verbinding via Tenerife Norte of Gran Canaria zo gek nog niet. Beide vliegvelden bieden overigens prima overstapverbindingen aan.

Tenerife Norte is inderdaad het oudere en vliegveld van Tenerife (en de plek van de vliegramp van 1977), maar heeft desalniettemin nog behoorlijke passagiersaantallen en nog aardig wat verbindingen, al zijn die minder op toerisme gericht. Maar doordat het vliegveld vlakbij Santa Cruz ligt is daar wel vraag naar.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Berrychello » za 11 jul 2020, 0:13

Noord is nog een redelijk groot vliegveld en zeer goed bereikbaar vanuit de hoofdstad. Wij hebben daar de huurauto opgehaald. Wel vreemd dat de verkeerstoren aan de oostkant wat verscholen ligt achter wat bomen...

Terug naar de wegen: ze zijn hier wel heel gek op rotondes en zebrapaden, in Spanje zie je dat ook. Zelfs op de helling van een viaduct over de snelweg moest ik zojuist stoppen voor een zebrapad. Een onwijs idiote plek!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Chris » di 22 sep 2020, 15:12

Chris schreef: vr 29 nov 2019, 12:23 De regering van de Canarische Eilanden heeft € 130 miljoen vrijgegeven om de aanbesteding van de noord-zuidsnelweg op Fuerteventura volgend jaar te starten. Er is tot en met 2025 geld begroot voor de bouw van de snelweg, die dus in 2025 gereed zal zijn.

Ik heb geen kaarten van dit project kunnen vinden, maar volgens de beschrijving verloopt de nieuw aan te leggen autovía vanaf het vliegveld rond Puerto del Rosario tot de FV-1 bij Caldereta. Het is onderdeel van een plan om een autosnelweg over het gehele eiland aan te leggen van Morro Jable in het zuiden tot Corralejo in het noorden.

Globaal zou het dan zoiets moeten worden:
Afbeelding
De bouw van deze autosnelweg is vandaag gestart;

* 17,5 kilometer autovía vanaf Caldereta tot ten zuiden van Puerto del Rosario
* gegund voor € 92 miljoen
* deadline 54 maanden

54 maanden vanaf gunning betekent een openstelling in december 2024. De gunning volgde op 15 juni.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Willem » di 22 sep 2020, 18:56

Eigenlijk had ik altijd gedacht dat de ringweg rond Puerto del Rosario al snelweg was. Kennelijk niet dus.

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Emil » wo 23 sep 2020, 22:37

^^ Nee dat niet. Maar de FV-2 vanaf de luchthaven tot en met de inprikker van Puerto del Rosario is snelwegachtig uitgebouwd met een Vmax van 90.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4330
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door IQ[] » za 12 dec 2020, 21:48

Ik heb nog wat foto's van een vakantie op La Palma uit augustus 2016, dus wellicht al een beetje gedateerd ondertussen. Maar aangezien er een paar mooie shots tussen zitten, wil ik deze nog graag met jullie delen. Ik zal ze in etappes plaatsen.

La Palma is een bijzonder eiland om op rond te rijden. Door de vulkanische geologie zijn er zeer veel kronkelende wegen, die vaak op korte afstand flinke hoogteverschillen overwinnen. En met het ene uitzicht nog mooier dan de andere (als er tenminste geen bewolking hangt). De LP-2 tussen de luchthaven en de hoofdstad Santa Cruz de La Palma heeft een stuk dat autoweg is met 2x2 rijstroken. Deze weg heeft er een flinke afdaling inzitten, waar je behoorlijk in de ankers moet om niet te hard te gaan.

We beginnen met het punt waar de LP-1 en LP-2 samenkomen ter hoogte van de haven van Santa Cruz de La Palma. Krappe tweestrooksrotonde-annex verkeersplein, best goed opletten, al was ik dit type uit België wel gewend :lol: De LP-1 loopt van hier verder naar het noorden, tussen het stadje en de oceaan geklemd. Voor het doorgaande verkeer is de rondweg LP-20 aangelegd. Op deze zondagochtend was het wel erg rustig.
Afbeelding

De route ging van Santa Cruz de La Palma via de LP-3 naar de andere kant van het eiland, om vervolgens terug te keren via de LP-301. Ik heb geen foto's van de route naar deze tunnel. De route er naar toe was druk, bochtig, het was mistig en het miezerde. Typische stuwingsverschijnselen. De tunnel was oud, slecht wegdek en met lokale regenbuien. Echter, aan de andere kant scheen de zon volop en leverde toch wat mooie kiekjes op.
Afbeelding

De LP-301 loopt een door een uitbarstingsgebied van een vulkaan, die tussen 1470 en 1492 is uitgebarsten. Op de foto's is een typisch vulkanisch landschap te zien, waarin de flora zich nog steeds niet hersteld heeft. Dit gebied wordt doorkruist door een aantal zandwegen (en tevens wandelpaden). Hoogte: 1250m. Blikrichting het zuiden.
Afbeelding

In dit gebied hebben de wegen ook namen, bijvoorbeeld de Cabeza de Vaca. Op de achtergrond is de grote oude krater "Caldera de Taburiente" zichtbaar, met als hoogste punt Roque de los Muchachos (2426m).
Afbeelding

Klein stukje verderop zit langs de LP-301 het uitzichtpunt "Mirador Llano del Jable", met een matchend creatief verkeersbord om het aan te geven. In de verte het gebied tussen Los Llanos de Aridane en El Paso.
Afbeelding

Blik van de LP-301 aan de andere kant van de bergrug. Het was die dag erg rustig op deze weg. In de verte is de stuwingsbewolking al te zien.
Afbeelding

Het onvermijdelijke dat we konden zien aankomen: mist.
Afbeelding

Een stuk lager, uit de mist en terug in de bewoonde wereld, met het naderende einde van de LP-301.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Chris » za 12 dec 2020, 21:53

met als hoogste punt Roque de los Muchachos (2426m).
Dit is ook één van de hoogste wegen in heel Spanje.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4330
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door IQ[] » zo 13 dec 2020, 17:28

^^ Daarvan een paar foto's. De route ging vanaf Santa Cruz de La Palma over de LP-4 en de LP-403 naar de top. Als je haarspelden wil oefenen, inclusief Spaanse rijstijl ( :nothanks: ), is dit een uitermate geschikte route! Ik had last van m'n nek toen we eenmaal boven waren. Maar het uitzicht waarop je getrakteerd wordt, is het zeker waard.

De route, met in blauw waar de foto's gemaakt zijn.
Afbeelding

Eerste stoppunt was een uitzichtpunt (Mirador Cumbre San Andres y Sauces) langs de LP-4 op ongeveer 2140m hoogte. Hier zit de 29km aan slingeren er bijna op. Blikrichting Santa Cruz, verstopt onder de bewolking. Met het blote oog was de top van de Teide (Tenerife) vanaf hier te zien (helaas niet zichtbaar te krijgen op de foto).
Afbeelding

De best goed uitgebouwde LP-4 in beeld, met de parkeerplaats.
Afbeelding

En nog een blik naar beneden, om een indruk te geven hoe de weg tegen de bergwand aangeplakt zit.
Afbeelding

Een stukje verderop het volgende uitzichtpunt (Mirador de Los Andenes) op 2270m hoogte. Zicht op de parkeerplaats (niet voor mensen met angst voor hoogte en richels!), een sterrenwacht en de maan in de verte.
Afbeelding

De weg loopt hier letterlijk over een richel. Er zal wel eens wat wegspoelen hier...
Afbeelding

Aangezien je hier bijna op de top bent, krijg je ook doorkijkjes naar het westen, in de "Caldera de Taburiente".
Afbeelding

Op een gegeven moment moet je afslaan om naar de top Roque de los Muchachos (of een sterrenwacht) te gaan. Door de grote hoogte, heldere omstandigheden, ver weg van bebouwing en lichtbronnen, is dit een ideale plek voor ruimtetelescopen. Helemaal bovenop zit aan het einde van de weg ook een parkeerplaatsje. Je kan (of kon ondertussen?) helemaal naar de top met de auto. Dat parkeerplaatsje moet je je overigens niet te veel bij voorstellen. Wij hadden het geluk nog een plekje te vinden, maar bij terugkomst stonden we drievoudig ingeparkeerd :lol: Gelukkig waren de aanwezige Spanjaarden behulpzaam en konden we ons uiteindelijk richting uitgang manoeuvreren. Eenmaal gedraaid en gekeerd en bijna van de parkeerplaats af, stonden we oog in oog met een touringcar. Aangezien er totaal geen ruimte was, moest die bus achterwaarts de berg af...

De top wordt aangegeven met een bordje.
Afbeelding

Een blik naar beneden vanaf de parkeerplaats. De weg kronkelt onderlangs naar boven.
Afbeelding

Voor de liefhebber nog een paar foto's van de krater in de spoiler.
SPOILER: TOON

De rand van de krater goed zichtbaar vanaf Roque de los Muchachos.
Afbeelding

Er loopt een wandelpad een klein stukje de krater in.
Afbeelding

Panorama van de krater op het verste punt dat je kan komen vanaf Roque de los Muchachos. Blikrichting het zuiden, je kijkt eigenlijk over de de hele lengte van het eiland heen.
Afbeelding

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door waldo79 » zo 13 dec 2020, 17:41

Zowat magisch, bedankt voor het delen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Chris » zo 13 dec 2020, 17:43

Wat ook bijzonder is aan deze situatie is dat je echt van zeeniveau naar 2400 meter gaat. Dat is dus een veel groter hoogteverschil dan bergpassen van 2400 meter in de Alpen, waar je uitgangspunt vaak al 1200 of 1500 meter is.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door waldo79 » zo 13 dec 2020, 18:03

Het eiland is simpelweg te klein om trapsgewijs van 0 naar 1200 en dan verder naar 2400 meter te stijgen, Chris. Ben wel heel benieuwd, La Palma schijnt prachtig te zijn.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1332
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door mvalkenburg » zo 13 dec 2020, 18:06

^^
Vond ik ook op Tenerife indrukwekkend, van zeeniveau de Teide op rijden, kabelbaantje omhoog en de laatste paar honderd meter te voet. Ontzettend mooi was dat

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Ernst76 » zo 13 dec 2020, 18:08

Dank je, het doet me terug denken aan 3 leuke vakanties hier. Echt een geweldig eiland. Iedereen die er is geweest kan dat denk ik wel beamen.
Huurauto's en benzine zijn ook nog eens goedkoop. Dus je kan zoveel kronkelen over mooie wegen als je wilt (tot je nekpijn krijgt...).
Het uitzicht vanaf Mirador de los Andenes is minstens zo goed als vanaf Roque Muchachos en je kunt wat makkelijker parkeren. Desnoods even paar honderd meter langs de LP-4 lopen als je niet direct voor de deur kunt parkeren.
Cumbrecita uitzichtpunt aan de zuidkant van de grote krater is ook mooi. Na 16.00 uur kun je daar parkeren zonder reservering. Voor 16.00 uur moet je een reservering hebben die je gratis kunt vragen bij het toeristisch infocentrum aan de LP-3 bij El Paso.
La Fajana aan de noordoostkust is mooi om spectaculaire branding te bekijken. Los Tilos in die buurt is een prachtig laurierwoud met een diepe kloof waarover een 250 m hoge brug is gebouwd van de LP-1.
Puerto Tazacorte is m.i. de leukste verblijfplaats, zowel qua weer als sfeer. Vanaf daar kun je de LP-1 omhoog nemen naar Mirador El Time: vanaf 500 meter zowat recht omlaag uitzicht naar Los Llanos, de grote krater, de zee en de zuidwestkust. Ik kan veel langer doorgaan, maar dan valt er zelf niets meer te ontdekken :-)

Mundial
stadsweg
Berichten: 337
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 19:18

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Mundial » zo 13 dec 2020, 18:19

Ik heb al aardig wat van Spanje gezien (vooral binnenland dan) en vond dit een van de mooiste bergritten die ik gedaan heb, eens je boven het wolkendek zit, is de lucht heel speciaal.
Ik weet niet wat het exacte stijgingspercentage is, maar het is een van de steilere passen die ik al gedaan heb, de Alpenpassen zijn vrij makkelijk vergeleken hiermee. Het deed me eerder aan de Puerta de Larrau in de Pyereneën denken.
Omdat je bij deze pas van 0 meter naar 2400 meter gaat zie je ook mooi de vegetatietypes en landschappen evolueren.

Verder is het net als Lanzarote een heel speciaal eiland met die gestolde lavavelden (o.a. in het zuiden bij Fuencaliente).
De ritjes tussen de bananenplantages bij Fuencaliente en Los Llanos de Aridane vond ik ook wel speciaal.

Ik heb een keer in het noorden verbleven en daar was het in april altijd vrij mistig, de mist kon plots komen opzetten om dan weer te verdwijnen.
Daar heb je ter hoogte van Garachico (mooi dorp trouwens) nog een paar heel sub-standaardtunnels met scherpe bochten en hellingen.

Wat de rijstijl betreft, ik vond die op de Canarias niet representatief voor de rest van Spanje, leek meer op Portugal. Aan de Cantabrische kust (Asturias, Baskenland) gaat het ook wat meer die richting uit maar in Andalusië of Castilië rijden ze over het algemeen beheerster.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Chris » vr 19 mar 2021, 21:12

Op de GC-1 bij Las Palmas is in december 2019 een helling ingezakt. Daar is nu een brug overheen gebouwd. Dit stuk verwerkt verkeer stadinwaarts, staduitwaarts gaat via een tunnel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Chris » wo 16 jun 2021, 19:54

Een plaatje van Fuerteventura, waar een nieuw fietspad naast de FV-2 is aangelegd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Palance » wo 16 jun 2021, 20:24

Ik mis nog een bord met het hellingspercentage :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door waldo79 » wo 16 jun 2021, 23:10

Telelens gebruikt - het helt me minder erg dan het lijkt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Canarias / Canarische Eilanden

Bericht door Chris » wo 04 aug 2021, 21:33

Vandaag is de laatste 2,6 kilometer van de GC-3 rond Las Palmas op Gran Canaria geopend. Dit stuk autosnelweg ligt tussen Arucas en de GC-2, hiermee is de bypass van Las Palmas compleet van de GC-1 tot de GC-2. De bouw van de 19 kilometer lange autosnelweg heeft uiteindelijk 25 jaar geduurd.

Afbeelding

Plaats reactie