Wat foto's van de A-67 tussen Torrelavega en Santander in Cantabria in noord-Spanje. Op mijn terugreis naar Frankrijk was dit het enige deel langs de noordkust waar het niet regende, en ik dus wat foto's kon maken.
De A-67 verloopt vanaf Palencia tot Santander en is ruim 200 kilometer lang. Een groot deel is pas tussen 2003 en 2009 opengesteld, maar dit deel tussen Torrelavega en Santander is al wat ouder en is in 1990 opengesteld. De snelweg is daarmee dus 25 jaar oud, maar dat zie je er niet echt aan af.
We beginnen nog een klein stukje op de A-8 rond Torrelavega.

A-67-1 by European Roads, on Flickr
We verlaten dan de A-8 om de A-67 op te rijden. Langs Torrelavega zijn de A-8 en A-67 kortstondig dubbelgenummerd. Hier wordt gek genoeg alleen de A-8 aangegeven, maar is Palencia de hoofdbestemming. Sinds gisteren kan je dus hier rechtdoor als je richting Bilbao wilt.

A-67-3 by European Roads, on Flickr
Nog een paar druppels.

A-67-5 by European Roads, on Flickr
VMSs met deze tekst zag ik overal in Spanje.

A-67-8 by European Roads, on Flickr
Gornazo. De vluchtstroken van autovías zijn wel wat smal. In de meeste gevallen is dat geen probleem, maar op wat drukkere verbindingen zoals hier zou een 3 meter brede vluchtstrook veiliger zijn.

A-67-9 by European Roads, on Flickr

A-67-10 by European Roads, on Flickr
De vangrail rechts doet wat Italiaans aan.

A-67-13 by European Roads, on Flickr

A-67-15 by European Roads, on Flickr
Boo

A-67-17 by European Roads, on Flickr

A-67-21 by European Roads, on Flickr
De S-20 is een wat noordelijkere route naar Santander. Bij de stad liggen 4 snelwegen, de A-67, S-10, S-20 en S-30.

A-67-22 by European Roads, on Flickr

A-67-24 by European Roads, on Flickr
Hier verlaat ik de A-67 om de S-30 richting Solares en Bilbao te volgen. Sinds gisteren hoeft doorgaand verkeer dus niet meer om te rijden via Santander.

A-67-26 by European Roads, on Flickr