Chris schreef:
bedankt voor de info. De hele N-332 tussen Valencia en Alicante moet uiteindelijk tot A-38 worden omgevormd, maar het is twijfelachtig of dit als A-38 bewegwijzerd zal worden (anders neemt niemand meer de AP-7).
De andere twee delen, ten zuiden van Valencia en bij Gandia, staan wel als A-38 bewegwijzerd. Voor de rest was er langs de N-332, behalve dan dat korte stukje bij Benidorm, niks te zien dat wees op een spoedige uitbouw tot A-38. Op het deel tussen Altea en Calpe zit je bovendien met
lastig terrein, en dan gaat het een beetje duur worden om daar een tolvrije snelweg aan te leggen als er al een prima tolweg ligt.
Op de heenweg heb ik wel de A-38 genomen ten zuiden van Valencia en toen ben ik bij Favara de AP-7 opgereden. Dat stukje A-38 rijdt prima door en je bespaart een paar euro tol terwijl het nauwelijks langer is. Terug hadden we de tijd en heb ik gewoon de N-332 genomen, maar vooral het deel tussen Benidorm en Dénia schiet niet echt op. Tussen Dénia en de A-38 is de N-332 een bredere en minder bochtige weg en rijdt het beter door.
* Solares - Torrelavega. Dit is de grootste ontbrekende schakel, maar de N-634 is al een soort autoweg. Alternatief kan je via de S-30 en A-64 ook rijden via Santander. Deze schakel is in aanleg
Beetje onzinnig project als je het mij vraagt. Ik ben eerder dit jaar naar Oviedo gereden en de route via Santander is een goede route en niet druk. Dat is ook de bewegwijzerde route; ondanks dat de E-70 over de N-634 loopt wordt doorgaand verkeer niet over die route bewegwijzerd.
* Unquera - Llanes. Een stuk van circa 17 kilometer in het oosten van Asturias. Dit is in aanleg
Dit is de belangrijkste ontbrekende schakel. Relatief druk stuk weg door een aantal dorpjes. Maar ze zijn hier al aardig ver mee.
Chris schreef:De volgende stap is natuurlijk om niet-essentiële delen van de N-332 niet te verbreden zodat er geen lekkere doorgaande route ontstaat. Het probleem is dat vrachtverkeer zich daar niks van aantrekt (mogen toch maar 90), maar dat probleem speelt bij alle tolwegen, ook als de alternatieve wegen niet erg goed zijn (AP-8 is wellicht een uitzondering).
Inderdaad, gisteren dus de hele route van Benidorm naar Barcelona tolvrij gereden en ook de N-340 tussen Valencia en Barcelona zit vol vrachtverkeer.