Mooie serie Peter! Ik woon pas sinds 2019 in Dordrecht al was ik wel in Dordt toen ze de hefbrug aan het monteren waren.
Met de trein uitstappen te Zwijndrecht en met de bus door de Drechttunnel.
Dat het fysiek en dienstregelingstechnisch 2 bruggen liggen dat klopt het is alleen wel erg duidelijk dat de¨oude¨bruggen beduidend ouder zijn,ander voorbeeld zijn de Maasbruggen bij Hedel die identiek lijken doch de nieuwe brug is moderner en hetzelfde geld voor de brug over het Amsterdam Rijnkanaal te Weesp/Driemond(daar ook gewoond toen Weesp nog een gemeente was).
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat de nieuwe bruggen over het kanaal te Utrecht van een ander model zijn dan de oude variant en dat geldt meer voor de Demka brug dan die bij de Douwe Egberts.
Het vervangen van dit soort bruggen is wel erg indrukwekkend en ik was toen 7 dus ik had er graag bij willen zijn en ik woonde ook niet ver er vandaan.
Eigenlijk mis de oude NS wel een beetje met de mat 54,mat64 etc etc. Als kind zijnde keek ik weinig om naar mat 64 en toen het einde naderde wist ik pas hoe bijzonder dat materieel is met dat zeer herkenbare motorgeluid.
Met het afscheid van het luchtspoor nog een paar keer over het oude spoor gegaan en terug door de tunnel als ik me niet vergis.
Je kon toen ook op de Laurenskerk klimmen en had je mooi zicht op het luchtspoor.
De Hef is er nog steeds gelukkig maar ik snap wel dat het ondergronds gegaan is doch qua foto´s maken is het wel erg jammer en zijn vele spots verdwenen en gaan verdwijnen.