Link
Moderator: Moderatoren
Uh, is het niet zo dat hij je door de bocht niet kan zien komen? Lastig te zien op je filmpje. Dan kun je hem niet verwijten dat jij misschien te hard door de bocht komt ondanks dat je geen overzicht had.dinozzo schreef:De 'aanhangerdudes': De eerste doet dat vlak na een onoverzichtelijke bocht. Als hij op mij gewacht had, had hij daarna alle ruimte. Het is niet heel goed te zien maar ik moest best wel remmen.
Had hij misschien anders kunnen doen, maar aanhangers duwen doen we niet. Bovendien weet je niet of die aanhager leeg is of niet, aan een geladen aanhanger gaan lopen trekken is ook niet alles. Het is onhandig maar soms gaat het nu eenmaal niet anders en dan moet je ook maar gewoon een beetje geduld hebben.dinozzo schreef:De tweede had beter zijn auto strak langs de stoep kunnen parkeren. Van daaruit de aanhangwagen even het parkeervak induwen. Dat scheelt een hoop oponthoud voor de rest.
Ik weet de exacte snelheid niet maar ik rij daar altijd wat rustiger, juist omdat de bocht zo onoverzichtelijk is. Ik had hem al in het zicht toen hij nog stil stond in de andere rijrichting, maar toen stak hij ineens over. Dat had ik niet verwacht. Het was voor hem veel handiger geweest om even verderop te keren op de kruising en dan in de juiste rijrichting terug te rijden.duikgek89 schreef:Uh, is het niet zo dat hij je door de bocht niet kan zien komen? Lastig te zien op je filmpje. Dan kun je hem niet verwijten dat jij misschien te hard door de bocht komt ondanks dat je geen overzicht had.dinozzo schreef:De 'aanhangerdudes': De eerste doet dat vlak na een onoverzichtelijke bocht. Als hij op mij gewacht had, had hij daarna alle ruimte. Het is niet heel goed te zien maar ik moest best wel remmen.
Aan het geduld zal het niet liggen, maar handig is het niet. Hij stak hem er eerst half in en daarna duwde hij hem alsnog het parkeervak in. Duw dan vanaf het begin.duikgek89 schreef: Had hij misschien anders kunnen doen, maar aanhangers duwen doen we niet. Bovendien weet je niet of die aanhager leeg is of niet, aan een geladen aanhanger gaan lopen trekken is ook niet alles. Het is onhandig maar soms gaat het nu eenmaal niet anders en dan moet je ook maar gewoon een beetje geduld hebben.
Dat kon ik op het filmpje dus niet zien. Ik zie hem wat bewegen, maar niet zodanig dat ik daar een conclusie uit kan trekken. Verder kan ik niet oordelen of keren en terugrijden wel handiger was geweest, als hij net buiten de camera achteruit moest, is op deze manier misschien beter aan te rijden. Linksom achteruit is namelijk makkelijker dan rechtsom.dinozzo schreef:Ik weet de exacte snelheid niet maar ik rij daar altijd wat rustiger, juist omdat de bocht zo onoverzichtelijk is. Ik had hem al in het zicht toen hij nog stil stond in de andere rijrichting, maar toen stak hij ineens over. Dat had ik niet verwacht. Het was voor hem veel handiger geweest om even verderop te keren op de kruising en dan in de juiste rijrichting terug te rijden.
Ook daar ontbreken op het filmpje de details. Je ziet hem wel bij de trekhaak wat rommelen, maar niet zeker dat hij afkoppelt en gaat duwen.dinozzo schreef:Aan het geduld zal het niet liggen, maar handig is het niet. Hij stak hem er eerst half in en daarna duwde hij hem alsnog het parkeervak in. Duw dan vanaf het begin.