Fietsostrades
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Re: Fietsostrades
De complexiteit van de wegcode komt er deels ook omdat men altijd maar andere manier vindt van zich voor te bewegen, van elektrische steps tot speed pedelecs met alles daartussen zoals Segway's en zo. Aangezien beleid wenst dat Speed Pedelecs eerder als fiets - zonder het een rijwiel te willen noemen - dan bromfiets worden gezien hebben ze die in een andere categorie gestoken. Dat in een fietsstraat de speed pedelec de fietser (en auto) langs links mag inhalen terwijl de auto achter de fietser moet blijven is ook zo'n geval van "tja".
Voor zo'n bord F99 is het als geheugensteuntje eenvoudiger te maken: Behalve uitzonderingen mogen er geen lawaaimakers van die weg gebruik maken.
In de praktijk gaat het er op zich veel eenvoudiger aan toe. De meeste fietsers en speed pedelcs trekken zich bitter weinig aan van de regels en doen maar wat. Zolang er niet genoeg slachtoffers vallen, zal beleid dat ook gewoon laten gebeuren en valt er van een mogelijke mentaliteitswijziging bij fietsers en Co niet veel te verwachten.
Voor zo'n bord F99 is het als geheugensteuntje eenvoudiger te maken: Behalve uitzonderingen mogen er geen lawaaimakers van die weg gebruik maken.
In de praktijk gaat het er op zich veel eenvoudiger aan toe. De meeste fietsers en speed pedelcs trekken zich bitter weinig aan van de regels en doen maar wat. Zolang er niet genoeg slachtoffers vallen, zal beleid dat ook gewoon laten gebeuren en valt er van een mogelijke mentaliteitswijziging bij fietsers en Co niet veel te verwachten.
-
- stadsweg
Foto's van het pas open gedeelte fietsostrade (F14) tussen Vloeiende, Kapellen - Mariaburg, Ekeren.
We beginnen bij Vloeiende
Locatie Street View https://www.google.com/maps/@51.2993215 ... ?entry=ttu Omwille van een nieuwe woonwijk, was al een klein deel van de fietsostrade F14 opgeleverd, richting Klein Heiken. Richting Mariaburg is echter pas recent klaar.
Foto's:
We beginnen bij Vloeiende
Locatie Street View https://www.google.com/maps/@51.2993215 ... ?entry=ttu Omwille van een nieuwe woonwijk, was al een klein deel van de fietsostrade F14 opgeleverd, richting Klein Heiken. Richting Mariaburg is echter pas recent klaar.
Foto's:
- SPOILER: TOON
-
- 4x3 autosnelweg
Het lijkt wel of het fietspad niet overal een gelijkaardige breedte heeft. En wat jammer van de overhangende struiken op de eerste foto. Verder netjes.
-
- woonerf
Aanwijzingsbord F101 --> Dat betekent dat speedpedelecs er op de fietsostrade maar 30 km/u mogen? 

-
- expressweg
F111, en ja. Maar ik neem aan dat dat alleen dat stukje gedeelde weg met overig verkeer is.
-
- woonerf
F101 was inderdaad niet correct, ik had het zo overgenomen. Maar ik verwees naar de F99c als ik het nu goed heb, niet naar het bord van de fietsstraat ("weg voorbehouden voor fietsers, landbouwvoertuigen en speed pedelecs").
-
- stadsweg

-
- expressweg
Maar ik zie geen F99a, b of c?
Die zijn allemaal "weg voorbehouden is voor het verkeer van voetgangers en ..." Foto 5 laat alleen een traktor, fiets en bromfiets zien. Omdat 99a, b en c specifiek genoemd worden lijkt me dit een andere categorie (die ik ook niet kan vinden).
Die zijn allemaal "weg voorbehouden is voor het verkeer van voetgangers en ..." Foto 5 laat alleen een traktor, fiets en bromfiets zien. Omdat 99a, b en c specifiek genoemd worden lijkt me dit een andere categorie (die ik ook niet kan vinden).