Thanks voor de tips

Moderator: Moderatoren
Thanks voor de tips
Ten zuiden van Highwood House is die wel onverhard. Maar het noordelijke deel is een prima weg, heb het zelf voor een klein stukje gereden vanaf Highway 1 tot aan Kananaskis Village. Bij Highwood House kun je dan ook de verharde Highway 541 volgen, dan kom je op Highway 22 uit in Longview. Qua landschappen is het deel ten noorden van Highwood House volgens mij ook wat interessanter dan het graveldeel verder zuidelijk.
Nog bedankt voor de tip. Helaas heeft de storm toen de planning omgegooid. We zijn zelfs die zondag naar huis gegaan. De overige dagen wel genoeg in Zeeland gezien. 1e dag vanaf de A15 naar beneden gereden en Veere plus Vlissingen gezien. Andere dag Brugge (mooie stad) en zaterdag langs de kust naar Blankenberge en daarna via Damme en Aardenburg naar Sluis gegaan. Het is wel zo dat Zeeland voorlopig niet op de lijst zal staan. We zijn toch meer liefhebber van Oost en Zuidoost-Nederland qua landschap. Ieper doen we een andere keer maar dan met een huisje daar in de buurt. Dan kunnen we Frankrijk beter meenemen.
Klopt. Dat zou dan iets zijn op de weg naar een bestemming in het westen. Normaal gaan we via Maastricht naar Zuid-Frankrijk.Coen Tunnel schreef: ↑ma 24 feb 2020, 9:16Ieper is ook aardig goed in te plannen als je op weg naar Frankrijk gaat, zover ligt het niet van de doorgaande route langs Kortrijk.
Iets eerder dan 2028 teruggelezen... maar september 2020 gaat het sowieso niet meer worden. Bedankt Corona.JB81 schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:47 Met een van m'n beste vrienden loop ik al járen met het plan om diagonaal Europa te doorkruisen van Nederland naar de Zwarte Zee in Roemenië. Ergens in het forumarchief kwam ik nog een post van mezelf uit 2010 tegen waarin ik de uitvoering inschatte in 2011 of 2012, maar dat is er nooit meer van gekomen. Het plan heeft ons desalniettemin nooit helemaal losgelaten en is recent weer wat serieuzer uit de mottenballen getrokken.
Inspiratie kwam destijds onder andere van (het oude) Top Gear, dat een weg aldaar uitriep tot een van de beste "driving roads". Dat deel van het plan staat nog steeds overeind. Waarschijnlijk trekken we drie, misschien 4, dagen uit voor de heenweg. Dag 1 tot pakweg Wenen, dag 2 tot de noordkant van bovengenoemde weg en dag 3 naar het eindpunt.
Dat de terugweg niet exact dezelfde route moest zijn stond ook al vast. Destijds hadden we een noordelijkere terugweg in gedachten via o.a. Slowakije en Tsjechië. Maar inmiddels hebben we onze pijlen gericht op een zuidelijkere variant via bijv. Bulgarije, Servië, Bosnië, Kroatië, Slovenië. Daar kunnen we waarschijnlijk een dag of zes voor uittrekken.
Er moet nog heel veel voorbereiding gebeuren, maar tips zijn altijd welkom. Reisje staat nu gepland voor september 2020 (benieuwd hoe ik dit in 2028 teruglees...)
Ik wacht nog even op de tweede golf.
Wat is de bedoeling van de gedroomde reis, JB81? Wil je echt alleen maar kilometers maken en verder niets van het land zien? Wil je in de problemen komen bij de eerste autopech die je een halve dag vertraging oplevert? Als ik jouw plan lees, dan schiet mij te binnen hoe mijn toenmalige Bulgaarse vriendin schamper opmerkte dat ik alleen maar met de auto naar Bulgarije ging, zodat 'mijn billen de weg konden zien' (en de auto waar ik toen ik reed was niet eens verlaagd). Zij wou vliegen, maar ik wilde met de auto reizen.JB81 schreef: ↑di 29 sep 2020, 16:29Iets eerder dan 2028 teruggelezen... maar september 2020 gaat het sowieso niet meer worden. Bedankt Corona.JB81 schreef: ↑zo 14 jul 2019, 10:47 Met een van m'n beste vrienden loop ik al járen met het plan om diagonaal Europa te doorkruisen van Nederland naar de Zwarte Zee in Roemenië.
(...)
<knip>
(...)
Dat de terugweg niet exact dezelfde route moest zijn stond ook al vast. Destijds hadden we een noordelijkere terugweg in gedachten via o.a. Slowakije en Tsjechië. Maar inmiddels hebben we onze pijlen gericht op een zuidelijkere variant via bijv. Bulgarije, Servië, Bosnië, Kroatië, Slovenië. Daar kunnen we waarschijnlijk een dag of zes voor uittrekken.
Er moet nog heel veel voorbereiding gebeuren, maar tips zijn altijd welkom. Reisje staat nu gepland voor september 2020 (benieuwd hoe ik dit in 2028 teruglees...)![]()
Ik zie dat ik een vraag genegeerd heb. Het wordt zeker groener. Of witter.