Palance schreef: ↑vr 10 sep 2021, 7:05
duikgek89 schreef: ↑do 09 sep 2021, 23:52
Ik denk echter ook dat er velen zijn die aan verkeerde stereotypes denken maar die landen verder geen kans geven, dat vind ik wel jammer.
Dat idee heb ik ook wel eens. Persoonlijk zou ik echt wel meer landen willen bezoeken, ook die niet zo als vakantieland bekend staan.
Maar ergens blijft toch het beeld bestaan dat ex-communistische landen enkel maar grijs en grauw en zielloos zijn. Geheel ten onrechte natuurlijk.
Cultureel zijn deze landen best interessant, en daar moet je het in het algemeen misschien meer van hebben dan van het landschap. Al verschilt dat natuurlijk ook per land. Polen schijnt bijvoorbeeld ook een mooie kust te hebben, en er is het Mazurisch merenplateau. Er is meer natuur dan alleen bergen. Veel Nederlanders gaan ook graag naar bv. Denemarken of Zweden, en dat doe je doorgaans ook niet voor de bergen.
Aan de andere kant ben ik het zeker ook met Chris eens dat Spanje een geweldig vakantieland is, met inderdaad zeer veel afwisseling tussen de verschillende gebieden. Ik vind het altijd leuk om in Spanje te zijn en ook de minder toeristische streken hebben mij vaak verrast.
Persoonlijk hou ik er ook van om nieuw landen te bezoeken. Ik had voor dit jaar nog een roadtrip naar Roemenië en Moldavië gepland, 2 van de slechts 4 landen op het Europese vasteland waar ik niet eerder ben geweest. Door een zakenreis heb ik dat voorlopig uitgesteld. Maar het staat zeker nog op de planning.
Waar ik een zwak voor heb zijn de landen van voormalig Joegoslavië. Allemaal hebben ze mooie natuur met bergen, Kroatië en Montenegro hebben ook prachtige kusten, er zijn veel leuke steden, variërend van prachtige historische steden als Split en Dubrovnik in Kroatië, waar je bij elke stap die je zet de geschiedenis beleeft, tot een levendige stad als Belgrado in Servië of een cultureel uiterst interessante stad als Sarajevo.
En zelfs al hou je wel van bergen, ook dan hebben landen als Polen, Slowakije, Roemenië, Bulgarije en enigszins ook wel Tsjechië, alsmede zeker ook de landen van voormalig Joegoslavië, heel wat te bieden.