Road trips in Europa (en daarbuiten)

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Allan C
dorpsstraat

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Allan C » zo 12 sep 2021, 21:52

Here my nice week-end in Switzerland:
Afbeelding

- Over 560 km what I have explored
- I spent over €50,- (petrol)

I have arrived to Zürich at night over 9:30 PM (no stopping at rest area). But in A3 from Basel to Wettingen, I came across the road-works in the tunnel at night.
I've been to Sattel-Hochstuckli, and I did any activities on the mountains. I want to record the road along Ägerisee. I'm so lucky, because there are a nice sun and back, I have not crossed any rain. So, I'm so decided to go into Lake Aegeri at late afternoon.
I have not ran into any car with licence plate french in the far Switzerland (at Sattel near Schwyz). However, I ran into some German and Dutch licence plate in Sattel.
I wanted to go to Interlaken but it was raining in late afternoon...
In back to Vesoul (my home), the towards of the Zürich has a little traffic-jam in Ring Zürich at 4:00 p.m. I have followed the GPS & signs.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 18 apr 2022, 19:23

Deze paasdagen heb ik een rondje door Duitsland, Frankrijk & België gemaakt. 3 dagen in totaal, ongeveer 1.800 kilometer.

In Duitsland heb ik de nieuwe Hochmoselbrücke bezocht, de Hunsrückhöhenstraße gereden en de A620 door Saarbrücken weer eens gehad.

In Frankrijk heb ik de nieuwe bypass van Strasbourg gereden en de hele N4 van Phalsbourg tot Parijs. Oost-west in Frankrijk doe je vanuit Nederland niet zo snel dus dit was een kans om eens wat nieuw terrein te verkennen. Verder Reims bezocht.

In België heb ik het Maasdal gevolgd van Givet tot Liège, ook even gekeken bij diverse grote bruggen.

In Nederland voor het eerst de N300 gereden op de terugweg.

De benzine was in Duitsland ongeveer € 1,95 per liter, in Frankrijk en België rond € 1,75 per liter (van de snelweg af natuurlijk).

Ik heb geen enkele covid-restrictie gezien. Geen mondmaskers meer (sommigen zag je er nog wel mee lopen), geen QR codes e.d. Bij de hotels zag je ook nog posters met dat je een masker op moet, maar dat deed eigenlijk niemand meer.

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 08 sep 2022, 20:08

Ik ben terug van een 2-weekse reis door Frankrijk.

4225 kilometer gereden
64 uur gereden

Daaraan kan je af afleiden dat ik veel binnendoor ben gereden. Alleen de eerste en laatste dag waren veel snelwegkilometers.

Ik ben de eerste dag naar Nevers gereden, via Brussel, Lille en Parijs. Daarna heb ik een tour door het Centraal Massief gemaakt, onder andere de Puy de Sancy bezocht (hoogste punt van het Centraal Massief) en daarna een lang stuk van de oude N9 afgereden, parallel aan de A75, van bij Clermont-Ferrand tot bij Béziers.

Vervolgens heb ik een aantal steden in het zuiden bezocht: Béziers, Alès, Nîmes, Avignon en Orange. Ook in combinatie met natuurdingen, zoals de Middellandse Zee bij Agde en Sète, de Cirque de Navacelles en de Alpilles in de Provence. Daarna via de Ardèche en Lozère weer naar het noorden getrokken. De bron van de Loire bezocht en daar een berg beklommen. Vervolgens via Valence overgestoken naar de Vercors, uitzichtspunten hoog boven Grenoble bezocht en daarna via Albertville en de Col des Aravis naar de Salève, een bergrug waar je 800 meter lager op Genève kijkt. Daarna in twee dagen via Colmar teruggereden naar Nederland.

Benzinekosten: niet bijgehouden, maar de prijzen lagen veelal in de range van € 1,44 - 1,62 per liter. Ik rij gemiddeld 1 op 17 - 18.

Tolkosten: weet ik niet precies, zal denk ik 50-60 euro zijn omdat ik niet zo heel veel tolweg heb gereden. De meeste tolweg was de eerste dag naar Nevers en de rit van Annemasse naar Colmar. Verder maar korte stukjes tolweg op de A9 en A7 gehad, evenals een stukje A355-A4 in de regio Strasbourg.

Overnacht in hotels, ik heb een behoorlijk aantal verschillende ketens geprobeerd (Ibis, Campanile, Logis, B&B, Brit, Kyriad). Dit keer dus geen kamperen zoals gebruikelijk. Al had dat qua weer wel goed gekund, maar ik wilde wat meer comfort. Ik heb telkens één dag vooruit via de booking.com app het volgende hotel geboekt.

Afbeelding

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » do 08 sep 2022, 20:21

Zo, overall is jouw kilometerstand van de auto weer stukken hoger dan de mijne. Ik ga er volgende week nog een 1600 km opzetten met een vakantie naar Dresden.

Jeff
autoweg

Bericht door Jeff » do 08 sep 2022, 20:41

Chris wordt ook een dagje ouder *poke*

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » do 08 sep 2022, 20:43

Mwah, als reiskilometers een relatie hebben met leeftijd ben ik 83. :lol:

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 08 sep 2022, 22:49

^^ En dan ben ik allang dood.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.