Yep, ik ben ook in Italië. Alleen een stuk noordelijker. Zuid-Tirol.
Chris schreef: ↑za 02 sep 2023, 17:32Vandaag heb ik gereden vanaf de regio La Spezia naar San Marino.
Wilde je mij opzoeken?
Ik was ook van plan naar San Marino te gaan en zou er nu geweest zijn, ware het niet dat mijn verblijf daar is geannuleerd. Ik ben nu in een hotel in Verdins, net ten noorden van Meran.
De rit vanuit München was aangenaam, eerst over de A95. Voor Duitse begrippen een korte Autobahn. De kans op een Baustelle is klein. Dacht ik. Het is Duitsland, Hajo. Duitsland.
En ja hoor: Baustelle! 8 km maar liefst. Het reed redelijk door, maar verderop op de A95 en in Garmisch Partenkirchen stond het verkeer muurvast, aldus mijn navigatie. Die leidde mij dan ook bij afrit 10 de A95 af, vervolgens binnendoor, langs de Walchensee (mooi daar!), naar de B11 en zo naar de B2 bij Mittenwald.
Vervolgens Oostenrijk in, steile 16% afdaling naar het Inntal en vervolgens richting Innsbrück. Daar de Brenner Autobahn genomen, over de Europabrücke en de Brennerpas Italië in. En meteen vast. Wegwerkzaamheden, ruim 45 minuten vertraging.
Na de werkzaamheden eindelijk weer sneller, Vmax 110. Op de Brenner Autobahn overigens ook de nodige werkzaamheden. Waarom gaat vrijwel iedereen vol in de ankers als er een tunnel opduikt?
De Italiaanse A22 verlaten bij Bolzano-Sud. Tol: € 6,20, men accepteert Amex.
Via de SS38 naar Meran en vervolgens de berg op naar mijn hotel hier in Verdins. Kamer met uitzicht op de bergen.
Morgen hier wat rondhangen, maandag in de namiddag richting het Comomeer.