Jeroen schreef:Als er ergens een vrachtwagen nog langs kan, kan er zeer zeker nog een personenauto langs.
Precies daar zit dus het probleem. De normale route naar het tankstation voor automobilisten waarover ik sprak werd volledig beblokkeerd. Daar kon geen personenauto langs, laat staan een vrachtwagen... Daarvoor moest ik eerst door het doolhof richting de normale parkeerplaats (achter het tankstation) en dan ben ik in z'n achteruit terug naar het tankstation gereden. Het personeel had ik hiervan bericht ein zeiden dat ze daarvoor dan de politie moesten bellen.
Met onhandig parkeren bedoel ik half op de weg staan (scheef en niet in het vak), teveel loze ruimtes tussen vrachtwagens (niet netjes file geparkeerd) etc. Kortom een algeheel chaos die eigenlijk niet persé nodig was geweest als iedereen netjes zou inparkeren.
Ik rij op lange afstanden regelmatig in de nachtelijke uren en natuurlijk is het lang niet overal zo erg. Maar ik kom het regelmatig tegen dat vrachtwagens de boel chaotisch hebben dichtgereden. En meestal kom je er inderdaad alsnog (met wat slalommen) wel langs. Dat het dus maar twee keer echt dramatisch was valt dan eigenlijk nog wel weer 'mee'. Desalniettemin kunnen deze twee scenario's niet door de beugel.
Jeroen schreef:Die kun je over het algemeen zonder problemen dus wel even blokkeren voor een korte stop.
Klopt, maar als alles dermate krap is, moet je dan op de weg gaan staan. En daarmee blokkeer ik dan mogelijk ander verkeer dat richting de snelweg wil... Weinig relaxte pauze, want 's nachts zijn er op VZP's altijd wel een paar meer automobilisten.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"