De werkzaamheden aan fase 3 van deze weg beginnen aanstaande donderdag
30 november ;-)
Vrij vertaald: dit is het einde van fases 1 en 2 (tussen Tihange en de
Rotonde van Gottes en die van
Saint-Vitu. Dit sluit een blokkade van 20 jaar van dit project af.
Ik vraag me af of, als deze weg af is, de N684 ten noorden van de Maas ook opgeklasseerd wordt. Hoewel dunbevolkt, wordt dit voor het achterland (Marche en Famenne etc) wel de snelste weg naar de snelweg als je aan de noordkant van Luik (of verder) moet zijn.
Overigens is deze weg uitgerust met een noodstopstrook, maar wel de kleinste die ik ooit gezien heb:
google:

Dit constateerde ik in 2015, toen ik er was. Toen was de weg overigens vanaf Tihange gewoon open, omdat een aantal huizen aan de westelijke kant van de Rue de Neuf Bonniers het als hun oprit gebruikten - er was toen een
provisorische verbinding tussen deze weg en de N684 (die de Rue des Neuf Bonniers doorsneden heeft, en een paar meter lager ligt)

(ff mijn shiney bolide van toen showen)
Ik ben er afgelopen december langs gewandeld, voor en na een overnachting in het wondermooie Château de la Neuville - met uitzicht vanuit mijn kamer op de koeltorens - en heb toen stom genoeg geen foto's genomen maar getuige Streetview is de weg in 2017 of '18 afgesloten. Maar daarna hebben de blokken wel elke foto een nieuwe configuratie, dus wellicht worden ze regelmatig door een buurtbewoner met trekker opengezet.