[E] Aragón

Moderator: Moderatoren

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: [E] Aragón

Bericht door Coen Tunnel »

NWH schreef: vr 29 mei 2026, 10:50Vind de beelden wel heel kleurrijk en contrastrijk, soms zelfs een beetje té, maar dat komt wellicht door Youtube.
Bij het juiste zonlicht kan het er soms echt zo uitzien. Dat hoeft niet per se aan Youtube te liggen. Ik heb hier niet zelf gereden, maar van wat ik van het binnenland van Spanje ken lijkt me dit niet onlogisch.

In de VS is zelfs een Utah State Park vernoemd naar de Kodachrome-filmrolletjes van Kodak, omdat de natuurlijke kleuren daar deden denken aan de contrastrijke Kodachrome-beelden: https://en.wikipedia.org/wiki/Kodachrom ... State_Park
NWH
verkeersader

Bericht door NWH »

Ik ken de landschappen in de binnenlanden van Spanje voornamelijk van de periode juli t/m september en dan is het veelal iets minder kleurrijk vanwege de droogte.
Maar wat je zegt neem ik van je aan, met de juiste lichtval kan een landschap enorm contrasteren met bijvoorbeeld de lucht of de zee.
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Er is milieugoedkeuring verkregen voor de upgrade van 39 kilometer van de N-230 tussen Benabarre en Sopeira in de Pyreneeën.

Dit traject zal worden verbreed naar 2+1 rijstroken. Vroeger was gepland om de A-14 hier aan te leggen, maar het verkeersaanbod is te laag om de hoge kosten van een autosnelweg op dit traject te rechtvaardigen.

Het deel tussen Benabarre en Arén krijgt bochten met een ontwerpsnelheid van 80 km/h en het deel tussen Arén en Sopeira een ontwerpsnelheid van 60 km/h. De maximumsnelheid is denk ik grotendeels 90 km/h. Er worden 257 aansluitpunten op de weg aangepast.

De kosten zijn geraamd op 65 miljoen euro.

Afbeelding
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

De A-132 langs de Mallos de Riglos, ten westen van Huesca in de Pre-Pyreneeën.

Ik had er wel eens van gehoord maar was toch wel verrast toen ik er jaren later op stuitte, ik had niet meer scherp waar dat precies was. Dus op een rit over de A-132 in september kwam ik er ineens langs.

Afbeelding
A-132 Mallos de Riglos 01 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A-132 Mallos de Riglos 02 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A-132 Mallos de Riglos 03 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A-132 Mallos de Riglos 07 by European Roads, on Flickr