[VIDEO] Filmpjes Wesso
Moderator: Moderatoren
-
- polderweggetje
Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso
Dan kun je daar ook makkelijk "controleer verlichting", "gebruik richtingaanwijzer" en "houd afstand" op kwijt.
-
- 2x3 autosnelweg
De Stakenbergweg tussen Vierhouten en Leuvenum. Ooit een fijne rechte bosweg om over te rijden en nu een hindernisbaan.
2009: https://www.google.nl/maps/@52.3315863, ... 312!8i6656 Link
Als je met een caravan aan de trekhaak wilt invoegen op de rijbaan is het wel handig als je de ruimte hebt om snelheid te maken. Die ruimte is er niet als de pechhaven overgaat in een geopende spitsstrook. Link
Deze dame in een Picanto werd een beetje opdringerig, maar raakte mijn trekhaak net niet aan. Link
Bekende perikelen bij het afvallen van de rijstrook hier. Ik laat mensen er rustig tussen, maar de meneer achter mij windt zich erover op dat de Saabrijder het lef heeft tot het verdrijvingsvlak door te rijden en dan ook nog de ruimte krijgt.
Link
2009: https://www.google.nl/maps/@52.3315863, ... 312!8i6656 Link
Als je met een caravan aan de trekhaak wilt invoegen op de rijbaan is het wel handig als je de ruimte hebt om snelheid te maken. Die ruimte is er niet als de pechhaven overgaat in een geopende spitsstrook. Link
Deze dame in een Picanto werd een beetje opdringerig, maar raakte mijn trekhaak net niet aan. Link
Bekende perikelen bij het afvallen van de rijstrook hier. Ik laat mensen er rustig tussen, maar de meneer achter mij windt zich erover op dat de Saabrijder het lef heeft tot het verdrijvingsvlak door te rijden en dan ook nog de ruimte krijgt.

-
- 2x3 autosnelweg
@ filmpje 1; In Nederland is niks te dol, de ex-N34 tussen Ommen en de Witte Paal is ook op die manier compleet vernield.
-
- 2x3 autosnelweg
Die Nederlandse ritslogica gaat mij boven de pet... Als men daar waar het moet ritst, staat iedereen te gillen en rijd men gaten dicht, maar als men veel te vroeg naar rechts gaat dan is het wel goed?
Ik rij de gaten altijd dicht TOT bij het verdrijvingsvlak en dan laat ik er ÉÉN auto tussen.
Ik rij de gaten altijd dicht TOT bij het verdrijvingsvlak en dan laat ik er ÉÉN auto tussen.
-
- Voorzitter

-
- 2x3 autosnelweg

Er moest maar weer eens een Postbus 51-spotje aan worden gewijd.

-
- 2x3 autosnelweg
Link
Nog even melding gedaan van een mogelijk defecte VRI bij de gemeente, maar dit waren waarschijnlijk toch twee roodrijders. Ik had er niet bepaald op gerekend zoals je ziet. Link
De bestuurder van de Zweedse auto denkt dat zijn toverstafje effect sorteert, maar dat gaat mooi niet door bij mij. Vervolgens blijft ie rustig achter me zonder anderen in te halen. Nuttige actie al met al. Link
Nog even melding gedaan van een mogelijk defecte VRI bij de gemeente, maar dit waren waarschijnlijk toch twee roodrijders. Ik had er niet bepaald op gerekend zoals je ziet. Link
De bestuurder van de Zweedse auto denkt dat zijn toverstafje effect sorteert, maar dat gaat mooi niet door bij mij. Vervolgens blijft ie rustig achter me zonder anderen in te halen. Nuttige actie al met al. Link
Laatst gewijzigd door Wesso op zo 27 aug 2017, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x3 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
Soms lijkt het symptomatisch hier: hectometerslang op de middelste rijstrook blijven plakken. Ik ben er op een gegeven moment wel klaar mee.
Link
Ook in Nederland kan men er wat van. Laat ik wel benadrukken dat dit op een zondag was. Link
Ook in Nederland kan men er wat van. Laat ik wel benadrukken dat dit op een zondag was. Link
-
- 2x4 autosnelweg
Hij kan niemand inhalen, want jij rijdt voor hem, niemand inhalend.Wesso schreef:Vervolgens blijft ie rustig achter me zonder anderen in te halen. Nuttige actie al met al.

Oei, slordig. Leek erop alsof je nog flink wat ruimte had om uit te wijken.Wesso schreef:Ben ik blij dat mijn claxon het nog doet!
En je kan er vergif op innemen dat deze bestuurder ervan overtuigd is dat dít anticiperen is!!Wesso schreef:Wat deze bestuurder bezielt weet ik niet...

'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- 2x3 autosnelweg
Mja, maar het is een file. Rechts had ie mij nog kunnen inhalen als het een beetje meezat.Attietattie schreef:Hij kan niemand inhalen, want jij rijdt voor hem, niemand inhalend.Wesso schreef:Vervolgens blijft ie rustig achter me zonder anderen in te halen. Nuttige actie al met al.![]()
-
- 2x3 autosnelweg
Een ritje over de A30 tussen aansluiting Ede-Noord en knooppunt Maanderbroek (A12) op een mooie herfstmiddag.
Link
Link
-
- 2x3 autosnelweg
Invoegen, het blijft een bijzonder ingewikkelde handeling.
Link
Soepel ritsen, het kan dus wel. U hoort een zucht van verlichting! Link
Soepel ritsen, het kan dus wel. U hoort een zucht van verlichting! Link
-
- 2x3 autosnelweg
-
- Voorzitter

-
- Hoofdmoderator
Ik laat vaak een redelijk gat vallen bij het begin van de verdrijfpijlen zodat mensen er tussen kunnen. Maar zelden gebruikt iemand die mogelijkheid. Meestal komen er dan nog een stuk of drie snelle jongens voorbij die hem er allen bij het begin van het verdrijvingsvlak al remmend tussen douwen. Het gevolg: iedereen weer op de rem. Nee, dat werkt echt lekker voor de doorstroming.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 2x3 autosnelweg
Toch maar weer eens een filmpje.
De bestuurder van de Ierse Passat maakte al een onzekere indruk (remmen tijdens het uitvoegen). En toen gebeurde dus dit... omdat ik niet goed kon inschatten wat hij/zij met dat knipperlicht van plan was, besloot ik af te remmen - daar was ruimte voor - en een seintje te geven. Het ging allemaal maar net.
Geen bedankje gekregen helaas. Link
(sorry voor het taalgebruik)
De bestuurder van de Ierse Passat maakte al een onzekere indruk (remmen tijdens het uitvoegen). En toen gebeurde dus dit... omdat ik niet goed kon inschatten wat hij/zij met dat knipperlicht van plan was, besloot ik af te remmen - daar was ruimte voor - en een seintje te geven. Het ging allemaal maar net.
Geen bedankje gekregen helaas. Link
(sorry voor het taalgebruik)
-
- 2x3 autosnelweg
Topdrukte in de avondspits op de parallelbaan bij knooppunt Lunetten en verkeer van de A27 wil invoegen. Dat gaat niet bepaald van een leien dakje voor de reclame-auto. Een optrekkende Ford Focus propt zich ternauwernood in het gaatje dat ik al die tijd voor me heb vrijgehouden.
Het gaat maar net goed.
Link
Het gaat maar net goed.

Link
-
- 2x4 autosnelweg
Sjongejonge zeg. Waarom nou doorgaan met remmen?!? Houd dezelfde snelheid aan als de lui om je heen, dan vind je wel een plekje!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- autoweg

Nah, die Focus moet wel in dat gat voor jou omdat die auto met reclame zo goed als stil staat..
Trekt niet op ofzo, remt / wijkt uit zeg maar.
-
- Hoofdmoderator
Autorijden: voor sommige mensen blíjft het een hele exercitie
Ik merk het ook vaak, maar dan bij de afstrepingen aan de linkerkant. Dan houd je een net gat, zoals Wesso doet, waar iemand in kan ritsen, maar dan wil diegene per se verder rijden om zich vervolgens verderop in de nesten te werken. Dat resulteert dan vaak in verdrijvingsvlak meepakken of hem er stevig tussen remmen waardoor er een schokgolf ontstaat. Lekker bezig, jongens
Echt, het verkeersinzicht van veel weggebruikers is om te janken.

Ik merk het ook vaak, maar dan bij de afstrepingen aan de linkerkant. Dan houd je een net gat, zoals Wesso doet, waar iemand in kan ritsen, maar dan wil diegene per se verder rijden om zich vervolgens verderop in de nesten te werken. Dat resulteert dan vaak in verdrijvingsvlak meepakken of hem er stevig tussen remmen waardoor er een schokgolf ontstaat. Lekker bezig, jongens

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- autoweg
Mooie filmpjes Wesso van situaties die mij zeer bekend voorkomen als inwoner van Remmerden. Rij er zelf ook regelmatig voor mijn werk, gelukkig wel altijd buiten de spits.
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- 2x3 autosnelweg
-
- autoweg

Met vriendelijke groet,