Dat werkt inderdaad wel, maar ook als je koppeling niet gaar is lijkt me dat niet het beste voor je koppeling.

Infrastructuur in Arnhem
Moderator: Moderatoren
-
- Voorzitter
Re: Infrastructuur in Arnhem
-
- 2x5 autosnelweg
Met alleen de koppeling ben ik sneller van mijn plaats. Maar tegenwoordig heb ik Hill Hold waarmee de auto de rem nog 1 seconde vasthoudt tijdens het opkomen van de koppeling.
-
- dorpsstraat
In Arnhem is sinds begin deze week de as Voetiuslaan- IJssellaan na ruim een week van werkzaamheden weer opengegaan. Er is van 2x2 geconfigureerd naar 2x1+2 vrije busbanen. Ook zijn deze vrij busbanen fysiek van de rijbaan gescheiden dmv van een flauwe opstaande rand. Er wordt als reden opgegeven dat 1: de trolleylijnen 5 en 6 niet meer in de file komen te staan, en 2: om de veiligheid te vergroten, omdat het minder zou uitnodigen om hard(er) te rijden.
Maar er zijn op dit deel, relatief ver van het centrum nooit files. Die staan, als ze er al zijn, pas vanaf de Johan de Wittlaan. En het snelheidsbeperkende geldt alleen als er iemand vóór een potentiële hardrijder zit, anders kun je nog net zo hard racen als je zou willen. Vind het lukraak afwaardering van wegen helemaal geen goede ontwikkeling. En in dit specifieke geval zelf een tikkeltje 'over de balk'...
Maar er zijn op dit deel, relatief ver van het centrum nooit files. Die staan, als ze er al zijn, pas vanaf de Johan de Wittlaan. En het snelheidsbeperkende geldt alleen als er iemand vóór een potentiële hardrijder zit, anders kun je nog net zo hard racen als je zou willen. Vind het lukraak afwaardering van wegen helemaal geen goede ontwikkeling. En in dit specifieke geval zelf een tikkeltje 'over de balk'...
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!
Chaufferen is een vak!