Financieel Dagblad (16-11-2005) schreef: Hof haalt streep door truckverbod Oostenrijk
LUXEMBURG/BRUSSEL - Oostenrijk mag niet langer een belangrijke doorgaande autosnelweg afsluiten voor bepaalde zware vrachtwagens. Het Europese hof heeft dinsdag bepaald dat het rijverbod dat de deelstaat Tirol had ingevoerd om aan Europese milieunormen te kunnen voldoen, te ver gaat. Tirol heeft sinds 2003 de Inntalautobahn afgesloten voor vrachtwagens van meer dan 7,5 ton die bepaalde goederen vervoeren, zoals afval, stenen, aarde en auto's. Achterliggende gedachte was dat die goederen ook per spoor kunnen worden vervoerd.
[A] Oostenrijk op de vingers getikt
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
[A] Oostenrijk op de vingers getikt
-
- 4x5 autosnelweg
-
- expressweg
-
- 4x5 autosnelweg
Hoe moet het zware verkeer anders door Tirol? Via het OWN? Dat zal de bevolking leuk vinden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- expressweg
-
- 4x5 autosnelweg
Dat is nu eenmaal het nadeel van een Transitland. Wil je vrachtverkeer op de trein dan moet je daar goede voorzieningen voor hebben. In tegenstelling tot Zwitserland heeft Oostenrijk volgens mij niet zoveel voorzieningen. In ieder geval niet op de route Duitsland-Italië.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Wel op de route naar Slovenië en transit voor regio Venetië/ Trieste langs Villach; nl. de TauernspoortunnelPalance schreef:Dat is nu eenmaal het nadeel van een Transitland. Wil je vrachtverkeer op de trein dan moet je daar goede voorzieningen voor hebben. In tegenstelling tot Zwitserland heeft Oostenrijk volgens mij niet zoveel voorzieningen. In ieder geval niet op de route Duitsland-Italië.

-
- 2x2 autosnelweg
Vorige week las ik nog in de krant dat in Zwitserland veel meer transitgoederenvervoer per trein gaat dan over de weg, en dat het in Oostenrijk precies andersom is (ik weet de cijfers niet meer maar misschien ongeveer twee derde tegen een derde). Dit ondanks het extreme anti-vrachtverkeerbeleid van Tirol.