Den Haag Aosta op 17 juli

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

waldo79
2x5 autosnelweg

Re: Den Haag Aosta op 17 juli

Bericht door waldo79 » ma 27 jun 2022, 12:54

Zeker, en die entourage gaat niet voor een verkeerschaos zorgen.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » ma 27 jun 2022, 16:41

Ik stel me zo voor het die entourage op enkelbaans wegen met dorpspassages of bij de grens nog wel wat impact kan hebben -rijden ze daar dan niet ook in kolonne onder politiebegeleiding?- maar een snelweg als de A9 is een heel ander verhaal.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » ma 27 jun 2022, 16:45

^^ Het gaat hier toch neem ik aan om wagens van journalisten, bussen van de ploegen etc. Normaal gesproken rijdt dat gewoon tussen al het andere verkeer door van/naar start- of finishplaats. Alleen in die plaatsen zelf zijn er beperkingen voor ander verkeer waar zij nog wel door mogen rijden. Hetzelfde zal gelden in het hooggebergte met één (of weinig) aan- en afvoerwegen. Voor het passeren van een landsgrens hoeft denk ik geen uitzondering te worden gemaakt.

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: Den Haag Aosta op 9 juli 2022

Bericht door Coen Tunnel » ma 27 jun 2022, 18:38

exroosje schreef: ma 27 jun 2022, 8:58 Bij de Giro wordt altijd een route voor begeleiders aangegeven van Start naar Finish. Van Dole naar Lausanne gaat het vlgens Maps in elk geval het laatste stukje over de N57 route, vanaf vlak voor de grens met Zwitserland. (de route over Geneve is om)
Voor de Tour de France gebeurt dat ook, staat ook in het roadbook vermeld. Voor de etappe van Dole naar Lausanne gaat de route inderdaad over de N57:

Afbeelding

Maar verwacht daar niet teveel van. De reclamekaravaan rijdt gewoon over het parcours, net als de volgwagens. Het zijn vooral de bussen van de ploegen en journalisten die deze route zullen nemen. Dat is niet zoveel verkeer, en noemenswaardige overlast ga je daar niet van hebben.
Deze gebruikers waarderen Coen Tunnel voor dit bericht:
Coen Tunnel

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 27 jun 2022, 18:40

Pino schreef: ma 27 jun 2022, 16:41 Ik stel me zo voor het die entourage op enkelbaans wegen met dorpspassages of bij de grens nog wel wat impact kan hebben -rijden ze daar dan niet ook in kolonne onder politiebegeleiding?- maar een snelweg als de A9 is een heel ander verhaal.
Nee, dat gaat niet in colonne en politiebegeleiding is er ook niet. Mag iedereen zelf uitzoeken; wel wordt er verwacht dat men zich houdt aan de aangegeven route, die over het algemeen over doorgaande wegen gaat. Maar dat gaat niet eens om honderden voertuigen; de impact is echt heel klein. Niks om je zorgen over te maken.
Deze gebruikers waarderen Coen Tunnel voor dit bericht:
Coen Tunnel

exroosje
verkeersader

Re: Den Haag Aosta op 9 juli

Bericht door exroosje » wo 03 aug 2022, 12:48

Uiteindelijk om 3 uur 's nachts vertrokken op 9 juli. Om ca half 1 middags waren we aangekomen bij onze vast lunchplek op de st Bernhard route in Orsieres.

Gewoon de standaard route vanuit den Haag gereden via Antwerpen Brussel Luxemburg, Metz, Straatsburg (incl de nieuwe contournement) , Basel, Bern, Martigny ...
Op de Contournement is een afrit naar een grote Eleclerc met een goedkoop tankstation... Dat was altijd een reden om via Marmoutier Straatsburg af te snijden...

Enige vertraging was er voor de grens met Zwitserland vanuit Frankrijk. Iets wat ik meer heb gezien in juli. Oplossing was laatste afrit er af en dan binnendoor, over een secundaire grens in Sant Louis. Doorsteken naar de A5 Duitsland was namelijk niet een goed alternatief (ook een grensfile).

Daarnaast wat vertraging op de A1 richting Bern. Dusdanig dat de navi ons bij afrit Egerkingen van de A2 afleidde om zo grotendeels er langs te rijden

Mijn broer heeft vrijwel dezelfde route op vrijdag 22 juli gereden, vanuit Zeeland, dus Duitse alternatieven waren geen optie. Toen was de A35 echter zo druk dat zijn navi hem via de N57 /N19 en A16 (Biel Bienne dus) heeft geleid en dat beviel hem prima. Rustig, niet veel enkelbaans wegen en ook Zwitserland ging prima