Moderator: Moderatoren
Ja, en de herinneringen worden al wazig.Palance schreef:Er staat nu alvast een stukje nostalgie op de foto
Ja, hij is keurig uitgevoerd. Maar hij is volledig geïntegreerd met de andere bewegwijzering, dus met name in het centrum staan de wegwijzers vol met parkeerinformatie. En daar ben ik dan weer niet voor.Riva schreef:Ik vind die Rotterdamse parkeerbewegwijzering met het groene kader wel wat hebben. Als je het één keer gezien hebt, snap je de betekenis en dan is het makkelijk zoeken.
Wordt in Emmen ook het aantal beschikbare parkeerplaatsen aangegeven?Kaaiman schreef:In Emmen wordt gebruik gemaakt van kleurenLEDjes. Rood voor VOL, groen voor VRIJ en geel voor andere info. Dat kleurenonderscheid lijkt me veel duidelijker, met name ook voor buitenlanders. En omdat het toch om een woord gaat, hebben kleurenblinden er ook geen last van dat de kleur verschilt.
Er wordt dus ook gebruik gemaakt van rode led's. Daarmee heb je volgens mij al je doel bereikt: verwijzingen op 'rood' kun je negeren, overige zijn beschikbaar.Dynamische display:
weergave van: VOL, VRIJ, X (gesloten) en ### (0 t/m 999)
kleur: getallen en vrij-melding in witte led's. VOL en kruis in rode led's.
Aha. Dan snap ik nu ook waar dat groene kader voor nodig is. Totaal nutteloze overzichtsbedervende informatie, waar de gemiddelde weggebruiker geen jota van snapt. Maar dat is mijn mening.Ik vind die Rotterdamse parkeerbewegwijzering met het groene kader wel wat hebben.
Dat zou wel meevallen als het algemeen wordt ingevoerd. Maar de kleur groen ligt hier niet vast, want Houten gebruikt het weer voor wijknamen, terwijl het in het buitenland weer voor snelwegen of grote steden over de RN wordt gebruikt.Vinny schreef:Aha. Dan snap ik nu ook waar dat groene kader voor nodig is. Totaal nutteloze overzichtsbedervende informatie, waar de gemiddelde weggebruiker geen jota van snapt. Maar dat is mijn mening.Ik vind die Rotterdamse parkeerbewegwijzering met het groene kader wel wat hebben.
Inderdaad. Toen ik vorige week in Rotterdam was, dacht ik dat de wegwijzer naar Erasmusbrug je de Erasmusbrug opstuurde, maar dat bleek later dus naar de parkeergarage onder de Erasmusbrug te leidenVinny schreef:Aha. Dan snap ik nu ook waar dat groene kader voor nodig is. Totaal nutteloze overzichtsbedervende informatie, waar de gemiddelde weggebruiker geen jota van snapt. Maar dat is mijn mening.Ik vind die Rotterdamse parkeerbewegwijzering met het groene kader wel wat hebben.