Een poging in Paint om er iets moois van te maken...
Moderator: Moderatoren
DankuRené schreef:Mark, ik vind jouw bord een hele vooruitgang tov het redesign-origineel !![]()
Dat zou dan zoiets worden:Wel vraag ik me af of de verwijzing World Trade Center hier niet gewoon door Kop van Zuid (WTC) vervangen had kunnen worden, en dan de VOL/VRIJ aanduiding eronder, binnen de groene bies. Bespaart heel wat paneelgrootte, en is volgens mij sneller te bevatten voor een weggebruiker.
Zoals ik al eerder in dit topic schreef, zorgt dit voor onwijs veel verwarring (tenminste bij mij). Waarom staat die tekst bovenaan, waarde groene lijnen eindigen. Ik kwam er niet.harry schreef:"Kop van Zuid" is de naam van een verzameling parkeerplaatsen. WTC is daar één van. Vandaar die groene bies.
Op andere plekken staan er meer dan 1 P-garage binnen een groene bies.
Maar dan moet je de verzamelnaam steeds herhalen als er meer dan 1 parkeergarage is.mavas schreef:Met Mark's laatste tekening wordt de bedoeling gelijk duidelijk
Check http://www.drips.nl onder Page en dan de link 'bestemmingsgebieden'.www.drips.nl schreef:In het nieuwe systeem is het centrum verdeeld in een aantal bestemmingsgebieden. In ieder bestemmingsgebied ligt een aantal parkeergarages. Bij het naderen van de bestemming geven de borden aan hoeveel parkeerplaatsen er in de garages in het gebied nog vrij zijn. De automobilist kan zo kiezen in welke (op loopafstand gelegen) garage hij wil parkeren.
Die verzamelnamen helpen je om een parkeergarage te vinden in de buurt van je doel. Als je bij de Erasmusbrug (noordzijde) moet zijn, wil je niet naar een parkeergarage worden geleid die op een kilometer afstand ligt. Anderzijds komen er meer parkeergarages in aanmerking dan alleen de garage met de naam "Erasmusbrug". De verzamelnaam zet de parkeergarages in dat gebied onder één kopje, zodat je de voor jou relevante garages in één overzicht hebt.ViaHaaren schreef:Je kunt je ook afvragen wat mensen aan die verzamelnaam hebben?
Ik zie de toegevoegde waarde niet zo, althans niet wanneer het op zijn Amsterdams zou worden uitgewerkt. Het Amsterdamse S-wegensysteem werkt, omdat de stad een ronde ring heeft met het centrum in het midden. Het S-systeem gaat daarom mooi radiaal - in theorie kun je iedere afrit van de ring nemen en mooi naar het centrum (althans de S100) worden geleid. En omgekeerd kun je vanuit het centrum een willekeurige S-route pakken en weer keurig naar de ring worden geleid.Palance schreef:1. Ik zie graag een s-wegen systeem in Rotterdam komen
Omdat Nederlands alleen nog gesproken wordt door ouderwetse randdebielen die niet snappen dat ze de vooruitgang (lees: de onnodige verengelsing van Nederland) tegenhouden en daarom het beste kunnen emigreren naar een onbewoond eiland.Palance schreef:Waarom er ineens weer een Engelstalig bord bij moet, is me een raadsel.
Feitelijk zijn er erg veel wegwijzers waarop géén taal gebruikt wordt. Alleen namen en pijlen. En internationale aanduidingen als "P" en "Ring".Bart217 schreef:Daarnaast is dan de vraag tot hoe ver je in het Engels moet gaan bewegwijzeren.
Dat hele bord is natuurlijk een misbaksel van jewelste, maar als ik me daar nog over ga opwinden - dan blijf ik bezig met onvoldoendes uitdelen aan de hedendaagse beborderaars...Palance schreef:De link met cruiseboten of veerboten gaat hier niet op, dit is bij een uitgang van een parkeergarage van een woon-/kantoortoren. Daar komen geen buitenlandse bussen uit of reizigers die met een auto uit het buitenland zijn aangekomen.
Grappig dat het Engels interessanter wordt gevonden dan die twee kleine pijltjes
Vandaag gezien dat de wegwijzers van de mast zijn gehaald en als ik Streetview moet geloven is dit al sinds mei 2014 (zo goed let ik erop daar...). Blijkbaar was het systeem toch niet zo'n succes of overbodig geworden?Mark schreef:Het bestaat blijkbaar al een paar jaar (op SV van 2009 al zichtbaar), maar het viel me vandaag voor het eerst op. Een soort van dynamische wegwijzer op de Meent in het centrum van Rotterdam.
http://www.flickr.com/photos/marknl/12091441776/ (...)