De Costa Blanca loopt ook teveel noordoost-zuidwest om die vormgeving mogelijk te maken

Die Andalucia-vermeldingen bij Murcia vond ik best grappig toen ik daar rondreed. De verwijzing loopt continu over in de Almeria/Grenada zodra je de A-7 kruist, maar misschien was het voor topografisch wat minder onderlegden (niet-Spanjaarden) wat makkelijker geweest om je op "Andalucia" de stad uit te geleiden en pas daarna eens te beginnen met de splitsing Granada / Almeria.Ja, de vormgeving van de blauwe borden op de snelweg zijn vaak in orde. Maar op lokaal of sublokaal niveau word het dan voller of inderdaad bij kruisende wegen zoals je zelf al aangaf. De doelensystematiek is wel dramatisch en gericht op de Spanjaarden zelf. Veel is niet gecontinueerd, ook op de snelwegen. In Murcia zag ik in de stad veel "Andalucia", dat dan direkt op de A-30 splitst in Granada en Almeria. Dat vond ik dan wel weer grappig.
Heb verder nooit zoveel last gehad met continuïteit in Spanje, maar misschien net te weinig rij-ervaring daar. Het is een land waarop ik eigenlijk altijd op wegnummer rijd, want die staan er natuurlijk veel en prominent.