[B] Snelheidsbeleid in Wallonië

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Re: [B] Snelheidsbeleid in Wallonië

Bericht door Wimpie25 » vr 15 mar 2024, 16:11

CasablancaMarocco schreef: vr 15 mar 2024, 11:30
Dat is ook mijn waarneming, de Luxemburgers rijden in Noord Frankrijk ook beduidend harder dan de Fransen, zeker in het 110 gebied, wellicht kunnen ze zich makkelijker een boete permitteren, ze rijden vaak in de duurste modellen, het contrast met het Franse wagenpark is behoorlijk. :)
Het contrast wat betreft het wagenpark tussen Vlaanderen en Wallonië is buiten de regio Brussel ondertussen ook wel enorm. Ik herinner me een tijdje geleden dat ik in een zwaar onweer richting Bergen in Henegouwen aan het kachelen was. Onderweg brak er een zwaar onweer uit, ik weet nog dat ik bij mezelfde de gedachte maakte hoe weinig Walen al met een wagen let LED-lampen en dagrijlichten rondrijden. Het gemiddelde Waals wagenpark leunt erg dicht bij het Noord-Franse aan.
Mikhail schreef: vr 15 mar 2024, 11:06 ^^ Leaserijders hebben ook niet de al te beste reputatie he, aangezien het een bedrijfswagen betreft, dat is toch zo een beetje de gedachte die leeft bij menig Vlaming.

(ik ben zelf ook een leaserijder en durf dan ook wel door te rijden)
Ik ben zelf nu wel een leaserijder, maar ik denk hetzelfde over de andere chauffeurs van bedrijfswagens haha.