:J16: In de komende periode zullen er in de avonden werkzaamheden plaatsvinden aan de server. Dit kan impact hebben op de bereikbaarheid van het forum en de Wegenwiki.

Infrastructuur in Zeist

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Durashift
autoweg

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Durashift » wo 11 dec 2019, 21:20

^^ kak.. dan heb ik straks een stukje minder salaris..denk ik.. :(

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » do 19 dec 2019, 21:29

Ik merkte vandaag dat de tunnel onder het spoor in Zeist voor beide richtingen open is op de eigen rijbaan. Vorige week waren ze nog met de westelijke wand bezig. :top:

2 strook per richting.. maar door de VRI kruisingen vraag ik mij af of het nou de files / vertragingen oplost. Verkeer dat naar de K&R / parkeergarage wil, zorgt toch voor verstoring van de doorgaande verkeersstroom, mijn inziens. Stond je vroeger vóór het spoor in de file.. sta je er nu ónder. :D

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » vr 20 dec 2019, 11:27

Zolang er rondom het station nog allerlei bouwwerkzaamheden zijn, zal de doorstroming niet optimaal zijn. Hopelijk in de eindsituatie wel.

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » za 21 dec 2019, 23:31

^^ De doorstroming zal alleen optimaal zijn als men zo slim is alle VRI's op elkaar af te stemmen. Vaak is het zo dat als je bij één VRI groen hebt, de volgende rood is. Of de tijdsduur voor rood of groen is te kort.
Donateur Vereniging Wegenforum

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » di 21 jul 2020, 17:30

De Kromme Rijnlaan gaat een maand dicht: van 3 augustus tot 4 september. De weg wordt niet alleen opnieuw geasfalteerd:

https://www.zeist.nl/inwoner/parkeren-e ... -rijnlaan/

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » wo 22 jul 2020, 12:06

^^
Het nieuwe ontwerp biedt in elk geval meer eenheid door overal te kiezen voor uitritten i.p.v. haaientanden en door enkele oversteken voor fietsers náást deze afslagen te leggen in plaats van er tegenover.

Een maand lijkt wel aan de lange kant voor het vernieuwen en deels verleggen van het wegdek. De totale duur van de werkzaamheden wordt zelfs geschat op 4 maanden. Wordt er gefaseerd gewerkt? Of wordt er soms gelijk meer aangepakt, zoals riolering?

Toevallig had ik deze weg van de week nog voor me tijdens wat nieuwsgierig rondstruinen op Google Maps naar mogelijke tracés voor een theoretisch doorgetrokken Uithoflijn ;)

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » ma 09 nov 2020, 16:46

Het is klaar: de Kromme Rijnlaan is weer open. Volgens mij is er ook aan de riolering gewerkt.

De weg is wat smaller geworden en ligt er weer strak bij. Pluspunt: geen drempels! :woop:

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » do 04 feb 2021, 12:33

Een relletje in de gemeentepolitiek van Zeist.

Een raadslid van GroenLinks is opgestapt omdat hij nepprofielen zou hebben aangemaakt om via sociale media de discussie over de toekomst van de Slotlaan te beïnvloeden: https://nos.nl/artikel/2367264-raadslid ... media.html

Een verkeersbureau concludeerde eind vorig jaar dat de herinrichting van een deel van de Slotlaan (als shared space) de weg juist onveiliger heeft gemaakt: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/211635 ... hting.html

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » do 04 feb 2021, 13:28

^^ Om beide zaken is hier in Zeist inderdaad veel te doen.

Een nieuwe reconstructie van de Slotlaan zit er overigens niet in. Het stuit enerzijds op weerstand vanuit de politiek en anderzijds wil de gemeente er, zeker in deze tijd, geen geld aan besteden.

Vorig jaar heeft de gemeente Zeist zonder tekorten kunnen afsluiten, maar desondanks zijn veel kosten voor de burger sinds 1 januari wel in prijs gestegen. Soms flink, zoals onder andere de afvalstoffenheffing. Zo zeg... :|

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » vr 19 feb 2021, 16:39

De volgende reconstructie is inmiddels ook begonnen. De verbreding van de Utrechtseweg. Meer informatie hier:

https://www.zeist.nl/projecten/projecte ... rechtseweg

De gemeente had hiervoor al geld gereserveerd en de provincie Utrecht trekt de portemonnee voor de fietstunnel.

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » za 13 nov 2021, 19:16

^^ Op wat afrondende werkzaamheden na, is dit project nu klaar.