Oh No!
Verkeersbord en hectometerpaaltjes gestolen bij festival Op de Ring! Wie had dat kunnen bedenken, de schavuiten!
Ik had zaterdag geen kaartjes voor het festival, en ik had met de temperaturen niet zo'n zin om mee te doen met de 2 vrij toegankelijke evenementen op de Ring Oost, te weten
Wandelen op de GrillplaatRing en
Fietsen op de GrillplaatRing. Daarom heb ik een rondje gedaan en alles bekeken vanuit de Rijdende Aircocapsule op de Ring
lijn, en daarna vanaf Jan van Galenstraat via het Rembrandtpark naar Lelylaan gelopen en de tram weer terug.
Op z'n typisch Amsterdams was de informatie op zowel website als ter plekke erg onduidelijk. Bij de Jan van Galenstraat, kon je wel de ring oversteken maar alleen via het noordelijke fiets-voetpad (waar ook een paar mensen op de brug stonden te demonstreren, van LHBTIQ tot Wappie), maar niet te fiets, en het zuidelijke was geheel afgesloten voor verkeer over de snelweg, maar daar stond vooraf geen informatie, dus ik moest teruglopen tot de kruising met de Jan Tooroplaan, want in de middenberm stonden schermen.
De S106 was gesloten voor autoverkeer, maar de noordelijke rijbaan was een toegang tot het feest, maar je kon er niet doorlopen van oost naar west. Ik ben via de Schipluidenlaan en Delflandlaan omgelopen, maar de beveiligers aldaar lieten iedereen van de noordelijke weghelft vanaf halte Derkinderenstraat over de trambaan naar het zuiden lopen, maar toen ik het omgekeerde wou doen werd ik tegengehouden. Ik ben maar over de (lege) zuidelijke rijbaan van de Lelylaan naar station Lelylaan gelopen, waar ik alsnog de tram 1 richting oosten heb gepakt. Op het viaduct stond ook de trambaan vol met kijkers, en onder het viaduct stond het asfalt en talud ram- en ramvol met mensen die wat schaduw wilden pakken.
Ik vond, van wat ik vanuit de metro kon zien, het stukje rond Amstelveenseweg met
Bomen op de Ring wel erg leuk er uit zien.