Noord ligt ook bijnen de ring.
Ik woon in de Bijlmer en hier willen ze ook betaald parkeren invoeren. Iedereen schreeuwt moord en brand, maar ondanks een parkeernorm van 0,9 (hoog voor een appartementenwijk) staat de parkeerplaats hier sinds een paar jaar regelmatig helemaal vol. Zeker op vrijdagavond en zondag kan je het wel vergeten. Dat was zó erg, dat het heeft meegewogen in de beslissing mijn auto weg te doen.
Die drukte is héél mooi te corrensponderen aan het invoeren van betaald parkeren in de Westelijke bijlmerwijken: Mensen die in het centrum moeten zijn parkeren gewoon bij ons (metrostation op 3mn lopen). Ook een paar auccesvolle afhaalrestaurants in de buurt helpt niet, en er staan hier regelmatig een aantal bedrijfs- en taxibusjes.
Maar ook als ik de auto nog zou hebben zou ik de parkeervergunning toejuichen, want parkeerplek.
Over de inkomsten: Parkeerplaatsen onderhouden is niet gratis. Het is in de stad zelfs héél
zwaar gesubsidieerde ruimte. Zeker in het centrum, waar de slechte toestand van de kades verergerd wordt door de steeds zwaardere auto's (40 jaar slecht onderhoud en te grote bomen helpt zéker ook niet).
P.s. Dat de Maaslijn slecht mobiel bereik heeft is een combinatie van factoren: de lijn ligt op stukken in een ingraving, en Duitsers (Stadler) zijn erg fan van het coaten van hun treinen met zonwerende metaalfilm, wat sowieso al veel bereik kost.